Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) όρισε για φέτος την Anna Carmo e Silva – Ανώτερη Αντιπρόεδρο και Επικεφαλής Λεωφορείων και Πούλμαν της Scania – πρόεδρο του τμήματος λεωφορείων και πούλμαν.
«Τα λεωφορεία και τα πούλμαν έχουν το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα ανά επιβάτη από οποιαδήποτε μορφή μηχανοκίνητης οδικής μεταφοράς», δήλωσε η κ. Carmo e Silva.
«Δεσμευόμαστε απολύτως για περαιτέρω βελτίωση αυτής της επίδοσης και αύξηση των προσφορών μας σε οχήματα μηδενικών εκπομπών».
«Ωστόσο, η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού αποτελεί εμπόδιο στην ευρύτερη υιοθέτηση λεωφορείων νέων τεχνολογιών από την αγορά της ΕΕ». Αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί επειγόντως από τον κανονισμό υποδομής εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), ο οποίος εξετάζεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη, με πιο φιλόδοξους στόχους κατάλληλης υποδομής.
Τα λεωφορεία είναι η πλέον διαδεδομένη μορφή δημόσιας συγκοινωνίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και εξυπηρετούν πόλεις, καθώς και προαστιακές και αγροτικές περιοχές. Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία της τελευταίας έκθεσης «Οχήματα σε χρήση» της ACEA, 684.285 λεωφορεία εξυπηρετούν την περιοχή, με σχεδόν τα μισά στην Πολωνία (124.526), την Ιταλία (99.883) και τη Γαλλία (93.506).
Τα λεωφορεία ντίζελ εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το 93,5% του στόλου της ΕΕ, ενώ το 0,9% είναι ηλεκτρικά μπαταρίας. Ωστόσο, σημαντικά ποσοστά ηλεκτρικών λεωφορείων υφίστανται σε χώρες όπως η Ολλανδία (12,4%) και το Λουξεμβούργο (6,6%). Καθώς τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στην ΕΕ έχουν ηλικία 12,8 ετών κατά μέσο όρο, η ανανέωση ιδίως των στόλων αστικών λεωφορείων με οχήματα μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για τους αρμόδιους λήψης αποφάσεων και πολιτικής.
Στην ACEA συμμετέχουν οι πέντε κύριοι κατασκευαστές λεωφορείων και πούλμαν της Ευρώπης: Daimler Truck, Iveco Group, MAN, Scania και Volvo Group. Η Anna Carmo e Silva διαδέχεται στην προεδρία της Επιτροπής Γενικών Διευθυντών Λεωφορείων και Πούλμαν της ACEA, τον Rudi Kuchta, Επικεφαλής της Επιχειρηματικής Μονάδας Λεωφορείων της MAN Truck & Bus.
Ποια είναι η Anna Carmo e Silva
Η κ. Carmo e Silva, απόφοιτος μεταπτυχιακού στη Διοίκηση Τεχνολογίας και Οικονομικών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Chalmers στο Γκέτεμποργκ, εντάχθηκε στη Scania το 2002 ως ασκούμενη διοίκησης. Ανέλαβε διάφορα καθήκοντα στην εταιρεία και έγινε μέλος της ομάδας μάνατζμεντ της Scania Buses and Coaches το 2011.
Το 2016 ανέλαβε Αναπληρώτρια Αντιπρόεδρος Λεωφορείων και Πούλμαν, υπεύθυνη στρατηγικής, προσφοράς προϊόντων, μάρκετινγκ και πωλήσεων και έγινε μέλος της Διοίκησης του Ομίλου. Το 2017, μετακινήθηκε στη Scania Sverige ως Διευθύντρια Επιχειρηματικής Υποστήριξης. Η Anna Carmo e Silva παρέμεινε σε αυτή τη θέση έως ότου ανέλαβε Ανώτερος Αντιπρόεδρος της Scania Buses and Coaches, τον Αύγουστο του 2019.
Η σουηδική εταιρεία είναι μία από τις πρώτες εταιρείες στον κόσμο που κατασκεύασε επαγγελματικά οχήματα και είναι μέλος του Volkswagen Group από το 2008.