ACEA: Μελέτη της Fraunhofer ISI για υποδομές φόρτισης φορτηγών
ACEA: Ο χάρτης με τις μελλοντικές τοποθεσίες φόρτισης φορτηγών σύμφωνα με τη μελέτη της Fraunhofer ISI για τις υποδομές

Μια νέα μελέτη που διεξήγαγε η Fraunhofer ISI για λογαριασμό της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προσδιορίζει βασικές τοποθεσίες για μελλοντική ανάπτυξη σημείων φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών μπαταρίας.

Το μοναδικά δεδομένα της μελέτης της Fraunhofer μπορούν να χρησιμεύσουν στη χαρτογράφηση ενός δικτύου σημείων φόρτισης φορτηγών στην ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των υπεραστικών και περιφερειακών χώρων στάσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΗΒ και άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

«Η υιοθέτηση ηλεκτρικών φορτηγών στην αγορά αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, η απαραίτητη υποδομή φόρτισης αυτών των φορτηγών εξακολουθεί να υπολείπεται, επομένως πρέπει να δημιουργηθεί επειγόντως», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, Γενικός Διευθυντής της ACEA

Η μελλοντική θέση των σταθμών φόρτισης πρέπει να βασίζεται στα σημερινά πρότυπα λειτουργίας των οχημάτων, σύμφωνα με τη μελέτη. Για να εντοπίσει αυτές τις τοποθεσίες, η Fraunhofer ανέλυσε ένα σύνολο 30.000 θέσεων στάσης φορτηγών. Αυτά τα στοιχεία, βάσει των logistics περίπου 400.000 φορτηγών που χρησιμοποιούν 750.000 μεμονωμένες στάσεις, συνελέγησαν από τους επτά ευρωπαίους κατασκευαστές φορτηγών.

Δείχνει ότι οι θέσεις στάσης φορτηγών συγκεντρώνονται σε περιοχές μεγάλη πληθυσμιακής πυκνότητας της Κεντρικής Ευρώπης. Είναι πυκνότερες γύρω από σημαντικές βιομηχανικές περιοχές και μεγάλες πόλεις – όπως η Βόρεια Ιταλία, το Παρίσι, το Ευρύτερο Μάντσεστερ, το Βερολίνο και η Φρανκφούρτη – και ακολουθούν κεντρικούς ευρωπαϊκούς δρόμους.

Περίπου το ένα τρίτο έως και το ήμισυ των στάσεων βρίσκονται σε χώρους ανάπαυσης κοντά σε αυτοκινητόδρομους, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα. Περίπου το ένα τέταρτο έως και το ένα τρίτο βρίσκονται σε χώρους εταιρειών ή σε θέσεις κόμβων logistics, με μόλις 1% έως 5% σε λιμάνια και πορθμεία.

Υπάρχουν δύο κύριες κατηγορίες στάσεων: μικρότερες των τριών ωρών (με το 35% μεταξύ 30 και 60 λεπτών) και μεγαλύτερες των οκτώ ωρών. Η υψηλή συχνότητα μικρότερων στάσεων, καθώς και οι κανονισμοί χρόνου οδήγησης και ανάπαυσης, υπογραμμίζουν την ανάγκη σημείων φόρτισης υψηλής ισχύος κατάλληλων για επαναφόρτιση φορτηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Αυτή η νέα ανάλυση παρέχει μια καλή ένδειξη κατάλληλων τοποθεσιών για υποδομή φόρτιση της υποδομής από άποψη logistics και λειτουργίας. Θα απαιτηθεί περαιτέρω ανάλυση με άλλα κριτήρια (π.χ. διαθέσιμη χωρητικότητα δικτύου, τοπικές εκτιμήσεις, ύπαρξη υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων κ.λπ.) για λήψη επενδυτικών αποφάσεων.

Προηγούμενο άρθρο100 υβριδικά λεωφορεία Mercedes-Benz Citaro στη Ρώμη
Επόμενο άρθροΝέα Plug-In υβριδική DS 7 Crossback E-Tense 225