Πέντε νέες τεχνολογίες βελτιώνουν την ασφάλεια του στόλου: Τα συναρπαστικά νέα μοντέλα λανσάρουν το προηγμένο σύστημα υποστήριξης οδηγού (ADAS) και άλλες καινοτομίες στα εταιρικά αυτοκίνητα, βοηθώντας τους οδηγούς να παραμένουν ασφαλέστεροι στο δρόμο.
Η Thatcham Research, που διεξάγει δοκιμές ασφαλείας αυτοκινήτων για λογαριασμό κατασκευαστών και του βρετανικού ασφαλιστικού κλάδου, επέλεξε πέντε κορυφαίες τεχνολογίες που έχουν τη δυνατότητα να μετασχηματίσουν την ασφάλεια των οχημάτων και των οδηγών.
Η απόσπαση κατά την οδήγηση είναι μια κλιμακούμενη αιτία τροχαίων ατυχημάτων, καθώς οι οδηγοί παίρνουν το βλέμμα τους από το δρόμο για να ρυθμίσουν το σύστημα δορυφορικής πλοήγησής τους, να αλλάξουν ραδιοφωνικό σταθμό ή την αναπαραγωγή μουσικής ή απλά να ρυθμίσουν τη θερμοκρασία μέσω οθόνης αφής.
Τα χειριστήρια φωνητικής ενεργοποίησης φάνηκε να λύνουν το πρόβλημα, αλλά λίγα λειτούργησαν αξιόπιστα μέχρι να εμφανιστεί το Google Assistant.
Ο Matthew Avery, διευθυντής ερευνών της Thatcham Research, δήλωσε: «Το άμεσο όφελος ασφάλειας των συστημάτων φωνητικού ελέγχου είναι πως επιτρέπουν στον οδηγό να παρακολουθεί το δρόμο. Ωστόσο, τα υπάρχοντα συστήματα με τα οποία ο κόσμος είναι εξοικειωμένος σπάνια είναι φιλικά προς το χρήστη και μάλλον είναι άβολα στη χρήση. Όταν ο φωνητικός έλεγχος δεν αναγνωρίζει τι λέει ο οδηγός, τα οφέλη ασφαλείας εξανεμίζονται. Ο οδηγός πρέπει να λέει κάτι άπαξ και γι ‘αυτό μια εταιρεία σαν την Android, που παρέχει ένα κορυφαία ανεπτυγμένο σύστημα, είναι η βέλτιστη. Η σαφήνεια και η κοινή χρήση σε όλα τα οχήματα είναι επίσης θεμελιώδους σημασίας – δημιουργώντας εξοικείωση και άμεση αναγνώριση εικονιδίων – επιτρέποντας στο Android Automotive να παρέχει ασφάλεια σε διάφορες μάρκες αυτοκινήτων. Αυτό είναι το πρώτο παράδειγμα ενός πραγματικά εύχρηστου συστήματος».
- Ford Blind Spot Assist
Το νέο Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας (Lane-Keeping System) με Υποστήριξη Τυφλού Σημείου (Blind Spot Assist), που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο νέο Ford Kuga SUV πέρυσι, όχι μόνο παρακολουθεί το τυφλό σημείο οδηγού για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω, αλλά έχει επίσης τη δυνατότητα να ασκήσει ήπια αντίστροφη πίεση κατεύθυνσης, προειδοποιώντας τον οδηγό και αποθαρρύνοντας την αλλαγή λωρίδας αν εντοπίσει πιθανότητα πρόσκρουσης.
«Αντί μιας απλής προειδοποίησης, διαθέτετε ένα είδος παρέμβασης που είναι χρήσιμο», δήλωσε ο Avery. «Είναι προτιμότερο να παρεμβαίνει το αυτοκίνητο εκ μέρους του οδηγού όταν υπάρχει δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση, γιατί τα περιστατικά συνήθως εκδηλώνονται πολύ ξαφνικά».
- Οθόνη εντοπισμού τυφλών σημείων της Kia
Η Kia έχει διαφορετική προσέγγιση στο σύστημα Υποστήριξης Τυφλού Σημείου, αναπτύσσοντας ένα ADAS που εξαλείφει τα τυφλά σημεία στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά του οδηγού. Κάθε φορά που ο οδηγός κάνει ελιγμό αλλαγής λωρίδας και υπάρχει αθέατο όχημα σε τυφλό σημείο, εμφανίζονται στην οθόνη του ταμπλό εικόνες υψηλής ανάλυσης από τις ευρυγώνιες κάμερες των εξωτερικών καθρεπτών. Το σύστημα εξοπλίζει ήδη το Sorento.
«Το κλειδί αυτής της τεχνολογίας είναι ότι εφιστά την προσοχή του οδηγού στο τυφλό σημείο αλλάζοντας την απεικόνιση της οθόνης του ταμπλό”, ανέφερε ο Avery. “Τα περισσότερα συστήματα τυφλού σημείου σχεδιάστηκαν για να τραβούν την προσοχή στην περιοχή που πρέπει – στο τυφλό σημείο – μέσω φώτων ή δεικτών στον καθρέφτη. Αλλά όταν αλλάζει κάτι στο ταμπλό, αντιλαμβάνονται αμέσως τι συμβαίνει. Πρόκειται λοιπόν για σοβαρό σύστημα. Ειδοποιεί άμεσα τον οδηγό για κάτι που υπάρχει στο τυφλό σημείο του».
- Ασύρματες αναβαθμίσεις της Tesla
Γενικά, η τεχνολογία ασφάλειας ενός αυτοκινήτου δεν βελτιώνεται από τη στιγμή που βγαίνει από το εργοστάσιο. Ωστόσο, οι ασύρματες αναβαθμίσεις αλλάζουν ριζικά αυτό το θέμα, επιτρέποντας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά ασφαλείας και την τεχνολογία καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος. Η Tesla –και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes– χρησιμοποιεί ασύρματη τεχνολογία για να εξοπλίζει με νέες δυνατότητες τα αυτοκίνητά της, ενισχύοντας τη λειτουργικότητα, την απόδοση και την ασφάλειά τους. Πέρυσι, για παράδειγμα, η αυτοκινητοβιομηχανία εφάρμοσε σύστημα ελέγχου ταχύτητας βάσει ορατότητας, βελτιώσεις κάμερας ταμπλό και προειδοποιήσεις φωτεινών σηματοδοτών σε αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούσαν.
Σύμφωνα με τον Avery, οι ασύρματες αναβαθμίσεις αποτελούν «καινοτομία αναφοράς». Και πρόσθεσε: «Η Tesla ήταν η πρώτη που εφάρμοσε ασύρματες αναβαθμίσεις και αποδείχθηκε πως άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού. Αυτό σημαίνει πως ένα Tesla μπορεί να αναβαθμιστεί ενώ βρίσκεται στο γκαράζ. Έτσι η εταιρεία όχι μόνον προσφέρει νέα λειτουργικότητα στον καταναλωτή, αλλά μπορεί και να παρεμβαίνει «εν κινήσει». Ως αποτέλεσμα, ο στόλος οχημάτων είναι, μέχρι ενός σημείου, υπερσύγχρονος κατά τη διάρκεια ζωής του, γεγονός που αποτελεί εκπληκτικό πλεονέκτημα, ειδικά όταν πρόκειται για την απόδοση των εφεδρικών συστημάτων ασφαλείας του.
- Προηγμένο σύστημα καθαρισμού εσωτερικού αέρα της Volvo
Η υγεία και η ασφάλεια του οδηγού δεν αφορούν μόνον στην αποφυγή σύγκρουσης. Η κυκλοφοριακή ατμοσφαιρική ρύπανση εξακολουθεί να αποτελεί σοβαρή απειλή για την υγεία των οδηγών, ιδίως όσων κυκλοφορούν σε αστικές περιοχές με έντονη κίνηση, όπου τα μικροσωματίδια ντίζελ αποτελούν έντονο πρόβλημα. Η λύση της Volvo αποτελείται από ένα σύστημα καθαρισμού που περνά τον εισερχόμενο αέρα μέσω ενός ιονιστή που φορτίζει τα μικροσωματίδια τα οποία στη συνέχεια κολλάνε σε ένα φίλτρο από ίνες με αντίθετο ηλεκτρικό πεδίο. Αυτό εξασφαλίζει καμπίνα με καθαρό, υγιεινό αέρα.
«Είναι η πρώτη φορά που ένα αυτοκίνητο διαθέτει ιονιστή στο σύστημα φιλτραρίσματος αέρα», δήλωσε ο Avery. «Η αφαίρεση επιβλαβών μικροσωματιδίων καθιστά τον αέρα καμπίνας καθαρότερο – ιδιαίτερα σημαντικό σήμερα λόγω των αυξημένων επιπέδων ρύπανσης – και αυτό αποτελεί καλή είδηση για την υγεία και την προσήλωση στο τιμόνι».