Η Nissan Design δημιουργεί το “GT-R(X)2050”, ζωντανεύοντας το όνειρο ενός μελλοντικού σχεδιαστή. Τα δημιουργικά τμήματα της Nissan διαμορφώνουν ένα μοντέλο κλίμακας 1:1, βασισμένο στο όραμα ενός σπουδαστή ανώτερου σχεδιασμού, για ένα εξαιρετικά αυτόνομο μέλλον.

Το 1970, όταν ο όρος “minivan” δεν είχε ακόμη επινοηθεί και τα SUV χρησιμοποιούντο αρχικά από εξερευνητές, ένα νέο είδος supercar έκανε την εμφάνισή του στην Ιαπωνία,  έχοντας πάνω του το άγνωστο τότε σήμα “GT-R“. Από τότε, πέρασαν αρκετές δεκαετίες μέχρι να γεννηθεί  ο μελλοντικός σχεδιαστής αυτοκινήτων Jaebum “JB” Choi, στη Σεούλ της Νότιας Κορέας. Σίγουρα, πολλά μπορούν να αλλάξουν σε 50 χρόνια.

Ο Choi, όπως πολλοί από τους αποφοίτους του ArtCenter College of Design στην Πασαντένα της Καλιφόρνια, εκπόνησε την τελική του διατριβή  στοχεύοντας στο μέλλον, όχι σε 50 χρόνια, αλλά το έτος 2050. Επέλεξε ένα όχημα με επαναστατικό χαρακτήρα, το Nissan GT-R, για μια μελέτη σχεδιασμού σε μια μελλοντική αυτόνομη εποχή, όταν οι μηχανές θα μπορούν να ενσωματώσουν το συναίσθημα του οδηγού, μέσω μιας φυσικής σύνδεσης.

Παράλληλα, ο Choi ξεκίνησε την πρακτική του άσκηση στην Nissan Design America (NDA) στη Λα Χόγια της Καλιφόρνια, σε μια εποχή που οι περιορισμοί του COVID-19 άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο όλοι σκεφτόταν το μέλλον. Σύντομα η φοιτητική του διατριβή πήρε σάρκα και οστά και γεννήθηκε το όραμά του για το “Nissan GT-R(X)2050“.

“Ξεκίνησα την πρακτική μου στην NDA τον Ιανουάριο και συμμετείχα σε εταιρικά προγράμματα για περίπου δύο μήνες. Στη συνέχεια, ξεκίνησα το έργο μου “vision humanoid” δουλεύοντας από το σπίτι, για το υπόλοιπο της πρακτικής μου άσκησης, λόγω του COVID-19″, δήλωσε ο Choi. “Ούτε που φανταζόμουν τότε ότι η ομάδα της NDA θα με έπαιρνε κάτω από τα φτερά της και θα με βοηθούσε να δημιουργήσω το μοντέλο πλήρους μεγέθους”.

Το ολοκληρωμένο έργο έχει μήκος κάτω των 3 μέτρων και ύψος άνω των 60 εκατοστών. Ο μοναδικός επιβάτης, ο οδηγός, στηρίζεται οριζόντια σε “επιρρεπή” θέση με τα άκρα εκτεταμένα σε σχήμα Χ. Ο οδηγός φορά μια φουτουριστική στολή και κράνος που μοιάζουν με την προστατευτική ενδυμασία αναβατών superbikes.

“Ο JB είναι ένας εξαιρετικά ταλαντούχος, υπερ-δημιουργικός σχεδιαστής και οι ιδέες του για τα μελλοντικά supercars, που εμπνέονται από την ενσωμάτωση εγκεφάλου σε όχημα (brain-to-vehicle, Β2V), ταιριάζουν απόλυτα με την προηγμένη εργασία της Nissan στον τομέα B2V”, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της NDA, David Woodhouse. “Η διατριβή του αφορούσε την επίδειξη της συναισθηματικής τεχνολογίας σύνδεσης που μπορεί να δημιουργήσει και το όφελος που μπορεί να προσφέρει στους πελάτες. Ήταν εξαιρετικά συναρπαστικό για την ομάδα της NDA να βοηθήσει τον JB, στο να δώσει φόρμα σε αυτήν την ιδέα, ως μοντέλο 1:1”.

Ως «φορετή μηχανή», ο Choi οραματίζεται ότι η σύνδεση του ανθρώπινου εγκεφάλου με τον υπολογιστή, θα παρέχει καλύτερη απόδοση από τα «συνηθισμένα» αυτόνομα αυτοκίνητα. Λέει ότι το όχημα μιμείται το σχήμα του ανθρώπινου σώματος, ώστε να προστατεύει αποτελεσματικά τον εγκέφαλο.

“Οι εξωσκελετοί σήμερα κάνουν τους ανθρώπους πιο δυνατούς, φορώντας μηχανικές κατασκευές. Προσπάθησα να χωρέσω το μέγεθος του σώματος ενός ατόμου, στο μέτρο του δυνατού, σαν να φορούσα αυτοκίνητο”, εξηγεί ο Choi για τη συμπαγή διάταξη του οχήματος. “Ήθελα να δημιουργήσω μια νέα μορφή μηχανής που δεν είναι όχημα για οδήγηση, είναι ο χώρος όπου η μηχανή και ο άνθρωπος γίνονται ένα”.

Το φουτουριστικό έργο του Choi εξακολουθεί να δανείζεται στοιχεία από το τρέχον Nissan GT-R, όπως τις τολμηρές, έντονες επιφάνειες, τους μονολιθικούς όγκους του αμαξώματος και τα χαρακτηριστικά σχεδίασης V-motion. Διαθέτει επίσης τα εμβληματικά φώτα του GT-R και τις κόκκινες ριγέ πινελιές του GT-R NISMO.

Ένα άλλο μοναδικό στοιχείο είναι το κράνος σε στυλ GT-R και το κοστούμι “docking”. Το κράνος σχεδιάστηκε για να εισαχθεί σε μια υποδοχή για κάμερα μπροστινής θέασης που συνεργάζεται με VR. Ένας ειδικός πομπός μετάδοσης σημάτων  από  τον εγκέφαλο στην μηχανή, θα βοηθούσε τον ανθρώπινο εγκέφαλο να ενεργοποιήσει τα ψηφιακά σήματα.

Ως όχημα που θα οδηγηθεί πιθανότατα τη νύχτα, η ευελιξία του θα αποτελούσε κρίσιμο παράγοντα των υψηλών ηλεκτροκίνητων επιδόσεων του. Ο Choi φαντάζεται ότι οι συμπαγείς μονάδες τροχών/ελαστικών του οχήματος, με θόλους σε σχήμα παραπλήσιο του τετραγώνου, επιτρέπουν στο όχημα να στρίψει 360 μοίρες. Η εξωτερική διάμετρος του ελαστικού είναι 21 ίντσες και ο κύκλος του εσωτερικού τροχού είναι 15 ίντσες. Το μοτίβο των ακτίνων των ζαντών σχεδιάστηκε για να βοηθήσει τον τροχό να κρυώσει γρήγορα, ακόμα και υπό ακραίες συνθήκες πέδησης.

Παράλληλα, το GT-R(X)2050 διαθέτει ένα ενεργό σπόιλερ για περισσότερη άντωση.

GT-R 2050(X) Χαρακτηριστικά

Χωρητικότητα θέσεων 1 (οδηγός)
Διάταξη θέσης “Επιρρεπής” προς τα εμπρός
Χειρισμός Διεπαφή εγκεφάλου με υπολογιστή
Μήκος 2908 mm
Πλάτος 1537 mm
Ύψος 658 mm
Μεταξόνιο 1756 mm
Διαστάσεις τροχών / ελαστικών 15”  / 21”

 

Video με το εκπληκτικό GT-R 2050(X), μπορείτε να δείτε εδώ. 

Προηγούμενο άρθροΠλήρης η γκάμα plug-in υβριδικών μοντέλων της Audi
Επόμενο άρθροΒρυξέλλες: διόδια εισόδου στην πόλη από το 2022