Τον Οκτώβριο του 2023, η αγορά νέων αυτοκινήτων της ΕΕ αναπτύχθηκε σημαντικά: οι ταξινομήσεις στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 14,6% στις 855.484 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.
Αυτό σηματοδότησε τον 15ο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης, με αξιοσημείωτες διψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές: τη Γαλλία (+21,9%), την Ιταλία (+20%) και την Ισπανία (+18,1%). Ωστόσο, η γερμανική αγορά αυτοκινήτου κατέγραψε πιο μέτρια αύξηση (+4,9%). Μεγάλη αύξησε κατέγραψε η ελληνική αγορά (+44,8%).
Το δεκάμηνο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 16,7%, φτάνοντας συνολικά τις εννέα εκατομμύρια μονάδες περίπου. Όλες οι αγορές κατέγραψαν αύξηση κατά τη διάρκεια αυτού του δεκαμήνου εκτός από την Ουγγαρία. Συγκεκριμένα, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ιταλία (+20,4%), Ισπανία (+18,5%), Γαλλία (+16,5%) και Γερμανία (+13,5%) συνέβαλαν σε αυτή τη θετική τάση. Διψήφια και ακόμα μεγαλύτερη η αύξηση στη χώρα μας (+27,6%).
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΑΝΑ ΠΗΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Τον Οκτώβριο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (BEV) αυξήθηκε στο 14,2%, από 12% τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Το μερίδιο των BEV στο έτος μέχρι σήμερα ανέρχεται πλέον σε 14%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το σωρευτικό μερίδιο του ντίζελ. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξασφάλισαν τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς σχεδόν 29%, ενώ τα βενζινοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους, αν και μειώθηκαν στο 33,4% τον Οκτώβριο.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον Οκτώβριο του 2023, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά, κατά 36,3% φτάνοντας τις 121.808 μονάδες. Αρκετές αγορές συνέβαλαν σε αυτή την ανάπτυξη με τριψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις, ιδιαίτερα το Βέλγιο (+147,3%) και η Δανία (+100,7%). Μετά από επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο, η Γερμανία –η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας – κατέγραψε μέτρια αύξηση (+4,3%) τον Οκτώβριο. Αυτό ανεβάζει τον όγκο του έτους μέχρι σήμερα σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αξιοσημείωτη μεταβολή 53,1% σε σύγκριση με πέρυσι και κατακτώντας μερίδιο 14% της αγοράς αυτοκινήτου στην ΕΕ κατά τη διάρκεια του δεκαμήνου.
Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 38,6% τον Οκτώβριο, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης στις τρεις κορυφαίες αγορές της περιοχής: Γερμανία (+57,9%), Γαλλία (+40,1%) και Ιταλία (+28%). Αυτό συνέβαλε σε σωρευτική αύξηση 29,8%, φτάνοντας συνολικά τις 2,2 εκατομμύρια μονάδες για το πρώτο δεκάμηνο, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς.
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση στις 72.002 μονάδες τον περασμένο μήνα. Παρά τις αξιοσημείωτες αυξήσεις στο Βέλγιο (+70,2%) και τη Γαλλία (+34,2%), αυτές ήταν ανεπαρκείς για να αντισταθμίσουν την πτώση της Γερμανίας (-49%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτά τα οχήματα. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 10,2% σε 8,4% τον Οκτώβριο.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Τον Οκτώβριο του 2023, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 8,1%, αν και το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 35,4% σε 33,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η σημαντική αύξηση πωλήσεων σε βασικές αγορές της περιοχής, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+21%), της Γαλλίας (+17,4%), της Ισπανίας (+7,7%) και της Γερμανίας (+7,5%), συνέβαλε στην αύξηση αυτή.
Από την άλλη πλευρά, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε την πτώση της τον Οκτώβριο, κατά 13,2%. Αυτή η πτώση ήταν εμφανής στις περισσότερες αγορές της περιοχής, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γαλλία (-29,4%), Ισπανία (-20,2%), Γερμανία (-4,6%) και Ιταλία (-3,7%). Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 12%, από 15,9% τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.
ΜΑΡΚΕΣ
Η Tesla εξακολουθεί να καλπάζει στην ευρωπαϊκή αγορά. Τον Οκτώβριο πέτυχε 209,9% αύξηση σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα και το δεκάμηνο του 2023 διπλασίασε τις πωλήσεις της σε σχέση με το περσινό. Το 73% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας στην Ευρωπαϊκή Ένωση την ΕΖΕΣ και το Ηνωμένο Βασίλειο καταλαμβάνει το Model Y.
Αναλυτικά, από πλευράς μαρκών στην πρώτη δεκάδα του δεκαμήνου ηγείται η Volkswagen με 10,5% της αγοράς (9,3% τον Οκτώβριο) και 1.128.251 μονάδες (+15,8%). Δεύτερη η Toyota με 6,5% (6,7%) και 692.702 μονάδες (+9,4%) και τρίτη η Audi με 5,7% (6%) και 615.232 μονάδες (+24,7%). Τέταρτη η BMW με 5,5% (5,9% τον Οκτώβριο) και 586.526 μονάδες (+12,9%) και πέμπτη η Skoda (5,2%) με 562.576 μονάδες (+26,2%). Στην έκτη θέση η Mercedes με 5,2% και 555.712 μονάδες (+8,5%), έβδομη η Renault με 5,2% (5,4% τον Οκτώβριο) με 561.012 μονάδες (+20,9%) και όγδοη η Peugeot με 5,2% (5% τον Οκτώβριο) και 555.343 μονάδες (+5,9%). Ένατη η Kia με 4,6% της αγοράς (4,5% τον Οκτώβριο) και 494.207 μονάδες (+5,5%) και η πρώτη δεκάδα κλείνει με την Dacia με 4,3% (4,4%) και 464.902 μονάδες το δεκάμηνο (+21,2%).
Στη δεύτερη δεκάδα προηγείται η Hyundai με 4,2% της αγοράς και 446.336 μονάδες (+2,5%). Ακολουθούν η Ford με 4,1% (5,2% τον Οκτώβριο) και 443.979 μονάδες (+3,4%), η Opel με 3,7% (3,5%) και 392.276 μονάδες (+8,2%), η Fiat/Abarth με 3% (3,3% τον Οκτώβριο) και 326.982 μονάδες (-1%), η Citroen με 3% (3,2%) και 319.738 μονάδες (-0,5%), η Tesla με 2,7% (1,7% της αγοράς τον Οκτώβριο) και 291.012 μονάδες (+100%), η Nissan με 2,3% (2,1%) και 241.337 μονάδες (+25,4%), η Volvo με 2,1% (2,4% τον Οκτώβριο) και 230.062 μονάδες (+22,6%), η Seat με 1,9% (1,5%) και 207.747 μονάδες (+19,8%) και την εικοσάδα κλείνει η Cupra με 1,5% και 163.803 μονάδες (+44,5%).