“Το Volkswagen Group προχωρά σε θεμελιώδη αλλαγή του συστήματος ατομικής κινητικότητας και συστηματική ευθυγράμμισή του με τους ηλεκτρικούς κινητήρες. Ο Όμιλος σχεδιάζει να ξεκινήσει σχεδόν 70 νέα ηλεκτρικά μοντέλα τα επόμενα δέκα χρόνια – αντί των 50 που είχαν προγραμματιστεί προηγουμένως. Ως αποτέλεσμα, ο προβλεπόμενος αριθμός των οχημάτων που θα κατασκευαστούν στις ηλεκτρικές πλατφόρμες του Ομίλου την επόμενη δεκαετία θα αυξηθεί από 15 σε 22 εκατομμύρια”.
“Η επέκταση της ηλεκτρικής κινητικότητας αποτελεί θεμελιώδη λίθο στο δρόμο για πλήρη εξισορρόπηση με ουδέτερο CO2. Η Volkswagen έχει υπογράψει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα απαλλαγής από τον άνθρακα, το οποίο στοχεύει στην επίτευξη μιας απόλυτης ισορροπίας CO2 σε όλους τους τομείς, από τον στόλο και την παραγωγή έως τη διοίκηση μέχρι το 2050. Έτσι, η Volkswagen δεσμεύεται πλήρως για τους κλιματικούς στόχους της συμφωνίας του Παρισιού” λέει η ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία στις 12 Μαρτίου.
Ο Dr Herbert Diess, CEO της Volkswagen AG, δήλωσε: “Η Volkswagen αναλαμβάνει την ευθύνη όσον αφορά τις βασικές τάσεις του μέλλοντος – ιδιαίτερα σε σχέση με την προστασία του κλίματος. Οι στόχοι της Συμφωνίας του Παρισιού είναι ο στόχος μας. Θα ακολουθήσουμε συστηματικά στην παραγωγή και τα άλλα στάδια της αλυσίδας αξίας την ουδετερότητα του CO2 κατά τα προσεχή έτη. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο θα συμβάλουμε στη μείωση του φαινομένου θερμοκηπίου. Η Volkswagen επιδιώκει να παρέχει ατομική κινητικότητα σε εκατομμύρια ανθρώπων για τα επόμενα χρόνια, που είναι ασφαλέστερη, καθαρότερη και πλήρως συνδεδεμένη. Για να επωμιστούμε τις επενδύσεις που απαιτούνται για την ηλεκτρική επίθεση, πρέπει να κάνουμε περαιτέρω βελτιώσεις στην αποδοτικότητα και τις επιδόσεις μας σε όλους τους τομείς”.
Ο Όμιλος Volkswagen έχει θέσει ορόσημα σε όλους τους τομείς που πρέπει να επιτευχθούν τα επόμενα χρόνια στο δρόμο για την ολοκλήρωση της απαλλαγής από τον άνθρακα μέχρι το 2050. Τα μέτρα ακολουθούν τρεις αρχές: πρώτον, αποτελεσματική και βιώσιμη μείωση του CO2. Δεύτερον, μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για τροφοδοσία. Τρίτον, αντιστάθμιση των υπολοίπων εκπομπών που δεν μπορούν να αποφευχθούν. Προκειμένου να βελτιωθεί η εξισορρόπηση του CO2 των οχημάτων καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους, για παράδειγμα, η Volkswagen έχει ήδη κάνει την αρχή με την αλυσίδα εφοδιασμού. Προς το παρόν καταρτίζεται λεπτομερής οδικός χάρτη. Υπάρχει ιδιαίτερα σημαντική δυνατότητα όσον αφορά στις προμήθειες χάλυβα και αλουμινίου.
Ο στόχος για το 2025 είναι να μειωθεί το αποτύπωμα CO2 του στόλου των οχημάτων κατά 30% καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής σε σύγκριση με το 2015. Ως εκ τούτου, η Volkswagen εξηλεκτρίζειτο χαρτοφυλάκιο των οχημάτων της, ενώ οι επενδύσεις μόνο στον τομέα αυτό ανέρχονται σε περισσότερα από 30 δισ. ευρώ έως το 2023. Τα ηλεκτρικά οχήματα του στόλου του ομίλου πρόκειται να ανέλθουν σε τουλάχιστον 40% μέχρι το 2030. Το πρώτο από τα ηλεκτρικά οχήματα νέας γενιάς θα κυκλοφορήσει φέτος: το AUDI e-tron1 * θα ακολουθήσει το Porsche Taycan2 *. Οι κρατήσεις για κάθε ένα από αυτά τα μοντέλα έχουν ήδη φτάσει συνολικά τις 20.000 μονάδες. Και τα ηλεκτρικά οχήματα θα εισαχθούν στο mainstream με την ολοκλήρωση του Volkswagen ID. Άλλα μοντέλα σε αυτό το πρώτο κύμα θα είναι το ID. CROZZ2 *, το SEAT el-born2 *, το ŠKODA Vision E2 *, το ID. BUZZ2 *, και το ID. VIZZION2 *.
Για να υποστηρίξουν την ηλεκτρική επίθεση, οι LG Chem, SKI, CATL και Samsung επιλέχθηκαν ως στρατηγικοί προμηθευτές κυψελών μπαταριών. Λόγω της συνεχώς αυξανόμενης ζήτησης, η Volkswagen εξετάζει επίσης προσεκτικά την πιθανή συμμετοχή της σε εγκαταστάσεις παραγωγής κυψελών μπαταριών στην Ευρώπη. Εξετάζοντας περαιτέρω το μέλλον, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης έχουν επίσης μεγάλες δυνατότητες. Ο στόχος είναι να εξασφαλιστεί ένα βιομηχανικό επίπεδο παραγωγής με αυτή την τεχνολογία μαζί σε συνεργασία με την QuantumScape.
Ταυτόχρονα, οι εκπομπές CO2 σε όλες τις μονάδες θα μειωθούν κατά 50% μέχρι το 2025 σε σύγκριση με το 2010. Η μετατροπή του σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Wolfsburg από τον άνθρακα στο αέριο θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 1,5 εκατ. τόνους ετησίως από το 2023. Οι δραστηριότητες παραγωγής της Audi στο χώρο των Βρυξελλών, για παράδειγμα, είναι ήδη πλήρως ουδέτερες από CO2. Το εργοστάσιο Zwickau δεν θα είναι μόνο το εργοστάσιο παραγωγής για το Modular Electric Drive Toolkit (MEB). τα ID.που θα παράγονται εκεί θα παραδοθούν σε πελάτες με ουδέτερο CO2.
Η πλατφόρμα MEB βρίσκεται στην καρδιά της ηλεκτρικής “επίθεσης” της Volkswagen. Το κόστος της ηλεκτρονικής κινητικότητας μπορεί να μειωθεί σημαντικά μέσω συνεργασιών για να καταστεί δυνατή η ευρύτερη δυνατή εξάπλωση της MEB και των συναφών οικονομιών κλίμακας. Αυτό θα καταστήσει την ατομική κινητικότητα προσιτή και χρησιμοποιήσιμη για τους πολλούς και στο μέλλον. Ένα παράδειγμα μιας τέτοιας εταιρικής σχέσης είναι η προγραμματισμένη συνεργασία με την e.GO Mobile AG που εδρεύει στο Aachen, όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Για την περαιτέρω προώθηση της ηλεκτρικής κινητικότητας, θα εγκατασταθούν 400 σταθμοί ταχείας φόρτισης κατά μήκος των μεγάλων οδών και των εθνικών οδών της Ευρώπης μέχρι το 2020 σε συνεργασία με τους εταίρους της IONITY. 100 από αυτούς θα βρίσκονται στη Γερμανία. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει σταθμός κάθε 120 χιλιόμετρα. Η Elli (Electric Life), η νέα θυγατρική της Volkswagen, θα προσφέρει και τοίχους για φόρτιση στο σπίτι, χρησιμοποιώντας πράσινη ενέργεια – αρχικά στη Γερμανία. Επιπλέον, θα υπάρχουν 3.500 σημεία φόρτισης στους χώρους στάθμευσης των εργαζομένων σε όλα τα εργοστάσια με περαιτέρω ευκαιρίες φόρτισης στις αντιπροσωπείες.
1* AUDI e-tron1: Συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh / 100 km *: 26,2 – 22,6 (WLTP). 24,6 – 23,7 (NEDC) Εκπομπές CO2 σε g / km: 0.
* Στοιχεία ανάλογα με το επιλεγμένο επίπεδο εξοπλισμού.
2* Porsche Taycan, ŠKODA Vision Ε, ID. Crozz, ID. Buzz, ID. Vizzion: Σχεδιαστικές μελέτες κοντά σε σειρά.
Φωτογραφία: Volkswagen