ACEA: Οι τύποι καυσίμων των νέων λεωφορείων

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι τύποι καυσίμων των νέων λεωφορείων το 2019 είναι: ντίζελ 85%, υβριδικά 4,8%, ηλεκτρικά 4%, εναλλακτικών καυσίμων 6,2%.

Πέρυσι, το 85,0% όλων των νέων μεσαίων και βαρέων λεωφορείων (άνω των 3,5 τόνων) που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση λειτουργούσαν με ντίζελ, ενώ το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτής της κατηγορίας ήταν σχεδόν μηδενικό. Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) αποτέλεσαν από κοινού το 15,0% της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ το 2019, με τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) να αποτελούν το 4,0% του συνόλου των νέων ταξινομήσεων.

Λεωφορεία ντίζελ και βενζίνης

Το 2019, η ζήτηση λεωφορείων ντίζελ στην ΕΕ μειώθηκε κατά 3,1% στις 34.123 μονάδες. Τέσσερις από τις πέντε μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια μείωση στην κατηγορία ντίζελ: Ισπανία (-13,8%), Ηνωμένο Βασίλειο (-12,0%), Ιταλία (-11,8%) και Γερμανία (-10,1%). Η Γαλλία ήταν η μόνη αγορά που σημείωσε ελαφρά αύξηση (+ 2,4%) στις ταξινομήσεις νέων λεωφορείων ντίζελ. Στην Ελλάδα το σύνολο των λεωφορείων που πωλήθηκαν το 2019 ήταν ντίζελ. Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση πωλήθηκαν μόνον οκτώ βενζινοκίνητα λεωφορεία το περασμένο έτος.

Λεωφορεία εναλλακτικής ισχύος (APV)

Πέρυσι, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 170,5% από 594 μονάδες το 2018 σε 1.607 λεωφορεία που πωλήθηκαν το 2019. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αντιπροσώπευσαν το 4,0% του συνόλου των πωλήσεων λεωφορείων στην ΕΕ. Η Ολλανδία ήταν η μεγαλύτερη αγορά για αυτά τα οχήματα, με την ταξινόμηση 381 ηλεκτρικών λεωφορείων πέρυσι, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (285) και τη Γερμανία (187). Αυτές οι τρεις χώρες αντιπροσώπευσαν από κοινού πάνω από το ήμισυ όλων των ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων που πωλήθηκαν πέρυσι.

Συνολικά το 2019 ταξινομήθηκαν 1.918 υβριδικά λεωφορεία σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ή 59,7% περισσότερα από το προηγούμενο έτος. Αυτά τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) κατείχαν μερίδιο αγοράς 4,8%. Ωστόσο, σχεδόν όλες οι ταξινομήσεις συγκεντρώθηκαν σε έξι μόνο χώρες: Γερμανία (454 μονάδες), Ισπανία (427), Βέλγιο (371), Ιταλία (255), Γαλλία (210) και Ολλανδία (125). Αντιθέτως, δεν καταχωρήθηκε κανένα υβριδικό ηλεκτρικό λεωφορείο σε 13 χώρες της ΕΕ το 2019.

Το 6,2% όλων των νέων λεωφορείων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι λειτουργούσαν με εναλλακτικά καύσιμα, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 67,9% στις 2.504 ταξινομήσεις – σχεδόν όλα λειτουργούν με φυσικό αέριο. Η Γαλλία (585 μονάδες), η Ισπανία (463), η Ιταλία (303) και η Σουηδία (284) ήταν οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ λεωφορείων φυσικού αερίου, ενώ σημείωσαν επίσης την υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση στην περιοχή (+ 283,8%).

Στον παρακάτω πίνακα εμφανίζονται οι τύποι καυσίμων των νέων λεωφορείων ανά χώρα το 2019 στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών.

1 Στοιχεία για τη Βουλγαρία, την Κροατία, τη Μάλτα, τη Λιθουανία και την Ισλανδία δεν είναι διαθέσιμα, τα στοιχεία του 2019 για την ΕΕ περιλαμβάνουν ακόμα το Ηνωμένο Βασίλειο

2 Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου, οχήματα εκτεταμένης εμβέλειας και plug‐in υβριδικά

3 Περιλαμβάνει οχήματα φυσικού αερίου, υγραερίου, βιοκαυσίμων και αιθανόλης.

 

Προηγούμενο άρθρο#500NatureChallenge: η Fiat για τη νέα ισορροπία φύσης – ανθρώπου
Επόμενο άρθροΗ Volvo Cars λανσάρει το Stay Home Store στην Ευρώπη