www.fleetnews.gr

Η βελγική οργάνωση για την κινητικότητα (mobility) VAB διενήργησε έρευνα για να ανακαλύψει τι είδους αυτοκίνητο, από πλευράς καυσίμου, προτιμούν οι Βέλγοι για την επόμενη αγορά τους. Το αποτέλεσμα τους κατέπληξε: μόνο το 17% σκέπτεται να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κυρίως επειδή δεν εμπιστεύονται τη δημοσιονομική πολιτική της κυβέρνησής τους.

Όχι στο diesel

Σύμφωνα με την έρευνα, μόνο το 10% των Βέλγων εξακολουθεί να εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς νέου οχήματος ντίζελ. Το 2016, το ποσοστό αυτό ανερχόταν στο 16%. Αντίθετα το ποσοστό της βενζίνης δείχνει μία άνοδο στη δημοτικότητά της, αυξανόμενο από το 39% που ήταν το 2016 στο 48% σήμερα.

Έλλειψη εμπιστοσύνης

Οι ερωτηθέντες που δήλωσαν ότι θα προτιμήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυξήθηκαν από 14% σε 17%. “Οι Βέλγοι δεν εμπιστεύονται τη δημοσιονομική πολιτική της κυβέρνησης”, δήλωσε ο Maarten Matienko, της VAB. “Οι φόροι για τα οχήματα ντίζελ έχουν αυξηθεί και πρόκειται να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους στο κέντρο της Αμβέρσας και της Γάνδης από το 2020. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν φορολογικά οφέλη για τους κατόχους τους, αλλά δεν γνωρίζουμε πώς θα εξελιχθούν αυτά στο μέλλον;”

Το 65% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν είναι βέβαιοι εάν τα σημερινά φορολογικά πλεονεκτήματα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα συνεχιστούν και στο μέλλον. Αυτή η αβεβαιότητα, σε συνδυασμό με το αποκαλούμενο “τραύμα του ντίζελ” αποτελούν εμπόδιο στην ανάπτυξη του μεριδίου των ηλεκτρικών οχημάτων.

Τα παραδοσιακά εμπόδια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως οι υψηλότερες τιμές αγοράς, η περιορισμένη υποδομή φόρτισης και το άγχος της απόστασης που μπορούν να καλύψουν με κάθε φόρτιση, παίζουν επίσης κάποιο ρόλο. “Τα εμπόδια αυτά αναμένεται να εξαφανιστούν τα επόμενα 5-10 χρόνια”, δήλωσε ο κ. Matienko.

Ο κ. Matienko πιστεύει ότι απαιτείται μια πιο αξιόπιστη δημοσιονομική πολιτική για να ενισχυθεί η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Δεν ανησυχούν οι ειδικοί

Όπως φαίνεται από τη δήλωση του Geert Behets, επικεφαλής του τομέα παγκόσμιων ταξιδιών, συνεδριάσεων και διαχείρισης στόλου της UCB Pharma, δεν συμμερίζονται όλοι την καχυποψία των ιδιωτών: “Η μόνη δυσπιστία που παρατηρώ είναι ότι οι άνθρωποι φοβούνται ότι δεν θα έχουν πρόσβαση σε αρκετούς σταθμούς φόρτισης έτσι ώστε να κινδυνεύουν να μείνουν ακινητοποιημένοι.”

Η εταιρεία του προωθεί ενεργά τα ηλεκτρικά οχήματα ως μέρος του προγράμματος Carbon Neutral μέχρι το 2030, με στόχο να έχει έναν πλήρως ηλεκτρικό στόλο μέχρι τότε. Η UCB προσφέρει σταθμούς φόρτισης στα σπίτια των εργαζομένων της, ενώ μπορούν παράλληλα να χρησιμοποιούν εναλλακτικά αυτοκίνητα για μεγαλύτερα ταξίδια.

Ο Ronny Van den Driesch, Διευθυντής Ελέγχου & Οχημάτων της Carglass® Belux, συναινεί επίσης στην προοπτική αλλαγών στη δημοσιονομικές πολιτικές: «Παρακολουθούμε τις δημοσιονομικές πολιτικές αλλά δεν είναι αυτές που καθορίζουν τις επιλογές του στόλου μας», δήλωσε.

Στην πράξη, η εταιρεία του εξακολουθεί να βασίζεται σε οχήματα με κινητήρα ντίζελ. “Κατά μέσο όρο, τα αυτοκίνητά μας διανύουν 30.000 χλμ. ετησίως, επομένως η βενζίνη δεν αποτελεί καλή επιλογή και τα ηλεκτρικά οχήματα δεν καλύπτουν το εύρος αποστάσεων που χρειαζόμαστε. Θα μεταβαίναμε σε μια πιο φιλική προς το περιβάλλον επιλογή εάν μας προσέφερε αυτά που απαιτούμε», συμπλήρωσε. Ο κ. Van den Driesch επισήμανε επίσης ότι η προσφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει πολύ περιορισμένη. Αντίθετα, η Carglass® Belux περιλαμβάνει αυτοκίνητα CNG (συμπιεσμένου φυσικού αερίου) στο στόλο της.

Picture copyright: Tesla Model S at the Brussels Motor Show

Προηγούμενο άρθροΟι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ εξακολουθούν να πέφτουν
Επόμενο άρθροΤι είναι μια εταιρεία captive lessor;