Το Ασφαλιστικό Ινστιτούτο Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων (IIHS), ένας ανεξάρτητος οργανισμός με έδρα τις ΗΠΑ, που στοχεύει στη μείωση των απωλειών από τροχαία ατυχήματα, εξέτασε τα αποτελέσματα των συστημάτων αποφυγής συγκρούσεων της Mobileye, που εγκαταστάθηκαν  μεταγενέστερα, στην οδική ασφάλεια. Στην έκθεση που δημοσίευσε καταλήγει στο ακόλουθο συμπέρασμα: τα συστήματα αυτά ενθαρρύνουν ασφαλέστερες οδηγικές συνήθειες και αναβαθμίζουν την ασφάλεια των οδηγών παλαιότερων οχημάτων.

Η Mobileye πρότεινε να εγκαταστήσει τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης Mobileye στα οχήματα εργαζομένων στην IIHS, για να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις των συστημάτων στη συμπεριφορά των οδηγών και οι εμπειρίες των οδηγών με τις προειδοποιήσεις. Είναι ενδιαφέρον ότι το IIHS έχει γραφεία σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή (Arlington, VA) και σε μια εξοχική περιοχή (Ruckersville, VA), επιτρέποντας έτσι την σύγκριση μεταξύ των δύο τοποθεσιών.

Mobileye

Το πακέτο αποφυγής σύγκρουσης Mobileye περιελάμβανε μια οθόνη καμπίνας και προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης σε πορεία πόλης (η οποία λειτουργεί σε ταχύτητες κάτω από 20mph ή 32,19 χλμ/ώρα), προειδοποίηση σύγκρουσης με πεζούς, παρακολούθηση εμπρόσθιας πορείας και προειδοποίηση (η οποία ελέγχει την απόσταση παρακολούθησης με ταχύτητες άνω των 19mph ή 30,58 χλμ/ώρα), προειδοποίηση για αλλαγή λωρίδας και ένδειξη ορίου ταχύτητας (η οποία εμφανίζει το αναγραφόμενο όριο ταχύτητας και προειδοποιεί τους οδηγούς όταν το υπερβαίνουν).

Η συσκευή Mobileye δίνει προειδοποιήσεις που συνδυάζουν εικονίδια που αναβοσβήνουν στην οθόνη και ηχητικά σήματα. Το όριο για την ενεργοποίηση των προειδοποιήσεων ήταν συγκεκριμένο και οι οδηγοί δεν μπορούσαν να απενεργοποιήσουν ή να προσαρμόσουν τις προειδοποιήσεις ανάλογα με τις προτιμήσεις τους, όπως συμβαίνει συχνά στα ενσωματωμένα συστήματα. Το σύστημα της Mobileye είναι παθητικό, απαιτώντας από τους οδηγούς να λάβουν μέτρα κατά τη λήψη μιας προειδοποίησης, φρενάροντας ή κάνοντας κάποια άλλη κατάλληλη ενέργεια.

Ασφαλέστερη συμπεριφορά

Κατά τη διάρκεια της περιόδου μελέτης, οι εθελοντές του IIHS εμφάνισαν ασφαλέστερη συμπεριφορά οδήγησης. “Χρησιμοποιούσαν την ένδειξη στροφής συχνότερα και αύξαναν τις αποστάσεις παρακολούθησης με την λήψη των προειδοποιήσεων”, ανέφερε ο Ian Reagan, συντάκτης της μελέτης.

Για τους οδηγούς και των δύο τοποθεσιών, οι προειδοποιήσεις εμπρόσθιας σύγκρουσης, οι προειδοποιήσεις αλλαγής λωρίδας και οι προειδοποιήσεις εμπρόσθιου ελέγχου ανά 100 χιλιόμετρα μειώθηκαν σημαντικά, υποδεικνύοντας ότι οι εθελοντές υιοθέτησαν ασφαλέστερο τρόπο οδήγησης. Υπήρξε διαφορά μεταξύ των οδηγών στην ύπαιθρο και αυτών στην πόλη σχετικά με τις προειδοποιήσεις εμπρόσθιας σύγκρουσης, καθώς αυτές οι προειδοποιήσεις μειώθηκαν κατά 45% στις εξοχικές διαδρομές, σε σύγκριση με 30% για τις αστικές. Το αντίθετο συνέβη με τις προειδοποιήσεις για αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, οι οποίες μειώθηκαν κατά 70% για τους οδηγούς πόλης και κατά 54% για τους οδηγούς της υπαίθρου.

Αποδοχή οδηγού

Σε μια έρευνα μετά τη μελέτη, η πλειοψηφία των εθελοντών συμφώνησε ότι το σύστημα Mobileye συνέβαλε στη βελτίωση της ασφάλειάς τους στο δρόμο.

“Όταν οι οδηγοί αντιληφθούν τη χρησιμότητα ενός συστήματος, θα είναι πιο εύκολο να αποκομίσουν τα σχετικά οφέλη”, δήλωσε ο Ian Reagan. “Έχουμε διενεργήσει προηγούμενες μελέτες που δείχνουν ότι οι οδηγοί απενεργοποιούν τα συστήματα προειδοποίησης σύγκρουσης που βρίσκουν ενοχλητικά ή περιττά.”

Προηγούμενο άρθροΔοκιμές της Nissan, για την αντοχή των χρωμάτων στην ηλιακή ακτινοβολία
Επόμενο άρθροΗ ΕΛΙΝΟΙΛ True Leader για 5η συνεχόμενη χρονιά