Το Green NCAP αξιολόγησε άλλα  επτά νέα μοντέλα το 2023, από τα οποία τα δύο είναι νέα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και τα υπόλοιπα είναι εσωτερικής καύσης.

Το Green NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα δύο νέων κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ένα της BYD και ένα της ORA, τα οποία διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά. Αυτά τα δύο οχήματα επιτυγχάνουν κορυφαίες βαθμολογίες στην αξιολόγηση του Green NCAP. Δημοσίευσε επίσης νέα αποτελέσματα οχημάτων με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης που παράγονται από γνωστούς ευρωπαίους κατασκευαστές, όπως οι Mercedes-Benz, Audi, Škoda, και Dacia – επισημαίνοντας ότι μπορεί να υπάρξει περαιτέρω πρόοδος σε πιο παραδοσιακή τεχνολογία κινητήρων. Ακόμα, περιλαμβάνεται το Ford Ranger Raptor, ένα pick-up που χρησιμοποιείται συχνά ως οικογενειακό «χρηστικό» όχημα.

Η παρούσα έκδοση παρουσιάζει αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών και τύπων κίνησης – από μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα και λιμουζίνες, μέχρι pick-up και από αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά, μέχρι μεγάλα οχήματα βενζίνης και ντίζελ. Όλα τα αυτοκίνητα υποβλήθηκαν στις πλέον ολοκληρωμένες ευρωπαϊκές εργαστηριακές και οδικές δοκιμές περιβαλλοντικών επιδόσεων. Τα αποτελέσματα – μετρήσεις βάσει κανονισμών και μη – συνοψίζονται σε τρεις σημαντικούς δείκτες: καθαρό αέρα, ενεργειακή απόδοση και αέρια θερμοκηπίου. Για την εύκολη σύγκριση οχημάτων, οι βαθμολογίες κυμαίνονται από 0 έως 10 και η υψηλότερη είναι η καλύτερη.

«Κάποια από τα οχήματα που δοκιμάστηκαν καταδεικνύουν σαφώς τα επιτεύγματα του κλάδου στην αναζήτηση καθαρότερων και λιγότερο επιβλαβών αυτοκινήτων για το κλίμα, ακόμα κι αν εξακολουθούν να κινούνται με συμβατικούς κινητήρες. Με τέτοια αποτελέσματα, ο αναμενόμενος κανονισμός Euro 7 δεν θα συνιστά ιδιαίτερη πρόκληση για τους εν λόγω κατασκευαστές. Και οι υψηλές βαθμολογίες πέντε αστέρων των νεοεισερχόμενων κινεζικών δείχνουν ότι μπορούν να ανταγωνιστούν», δήλωσε ο Δρ. Aleksandar Damyanov, Τεχνικός Διευθυντής του Green NCAP.

Η κινεζική BYD ήταν κορυφαία σε παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων πέρυσι, αλλά εξακολουθεί να είναι σχετικά άγνωστη στην Ευρώπη. Αυτό πιθανόν να αλλάξει σύντομα, καθώς λανσάρει μια γκάμα ανταγωνιστικών ηλεκτρικών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένου του περυσινού ATTO 3, συμπαγούς SUV με μέγιστη ισχύ 150 kW και χωρητικότητα μπαταρίας 60 kWh. Στις δοκιμές του Green NCAP, ξεχώρισε η χαμηλή κατανάλωση ενέργειας του αυτοκινήτου σε ψυχρές καιρικές συνθήκες. Αυτό οφείλεται στο καλοσχεδιασμένο σύστημα θέρμανσης, με αντλία θερμότητας και διάφορα συστήματα παροχής του σωστού επιπέδου άνεσης. Η απόδοση δικτύου – μπαταρίας του οχήματος κατά 87%, από την άλλη, είναι μέτρια και θα μπορούσε να είναι καλύτερη με βελτιστοποίηση της διαδικασίας φόρτισης/εκφόρτισης. Συνολικά, το BYD ATTO 3 παραμένει εξαιρετική επιλογή, επιτυγχάνοντας Μέση Βαθμολογία 97% και 5 Πράσινα Αστέρια.

Η κινεζική Great Wall Motors παράγει το ORA Funky Cat, το οποίο πέτυχε εξίσου στιβαρό αποτέλεσμα στις δοκιμές του Green NCAP. Πρόκειται για ένα μικρό οικογενειακό αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, με μέγιστη ισχύ 126 kW και χωρητικότητα μπαταρίας 63 kWh. Σε αντίθεση με το ATTO 3, η απόδοση δικτύου-μπαταρίας είναι 93,2%, κάτι που δεν έχει καταγραφεί προηγουμένως στις δοκιμές Green NCAP. Αυτό επιτρέπει μείωση της κατανάλωσης και ως εκ τούτου, με Μέση Βαθμολογία 97%, το ORA Funky Cat λαμβάνει άνετα 5 Πράσινα Αστέρια.

Αλλά υπάρχουν και άλλες καινοτομίες περιβαλλοντικής απόδοσης, πέραν της ηλεκτροκίνησης μπαταρίας. Το Green NCAP δοκίμασε το Mercedes-Benz E300d 4MATIC estate, εξοπλισμένο με κινητήρα ντίζελ δύο λίτρων. Το αυτοκίνητο, δεδομένου του βάρους και του μεγέθους του, εκμεταλλεύεται στο έπακρο την αποτελεσματικότητα του κινητήρα ντίζελ, που υποστηρίζεται από ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V, αλλά οι υψηλές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου επιτυγχάνουν βαθμολογία 1,9 στα 10. Ωστόσο, το μεγαλύτερο επίτευγμα των μηχανικών της Mercedes φαίνεται στον Δείκτη Καθαρού Αέρα: με βαθμολογία 9,3 στα 10, η ντίζελ E-Class είναι το λιγότερο ρυπογόνο αυτοκίνητο καύσης που έχει δοκιμαστεί μέχρι σήμερα. Λαμβάνει Μέση Βαθμολογία 50% και 3 Πράσινα Αστέρια.

Το Audi A6 50 TDI quattro είναι λιμουζίνα και δοκιμάστηκε με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα ντίζελ τριών λίτρων, μέγιστης ισχύος 210 kW. Χρησιμοποιώντας ορυκτά καύσιμα, έχει περιορισμένες δυνατότητες ελαχιστοποίησης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. Ωστόσο, ο κινητήρας ντίζελ είναι πιο αποδοτικός από τον αντίστοιχο βενζίνης. Το βάρος του δύο τόνων συντελεί επίσης στην αύξηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Οι επιδόσεις του στον δείκτη καθαρού αέρα είναι εντυπωσιακές, με χαμηλές εκπομπές μικροσωματιδίων και εξαιρετικό έλεγχο ρύπων συνολικά. Δυστυχώς, οι εκπομπές του σε αυτοκινητόδρομο αυξάνονται σημαντικά πάνω από τα όρια του Green NCAP. Συνολικά, το 50 TDI quattro λαμβάνει Μέση Βαθμολογία 37% και 2 Πράσινα Αστέρια.

Το Škoda Kamiq είναι ένα συμπαγές SUV με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα ενός λίτρου. Λόγω της συνολικά καλής βαθμολογίας του, το αυτοκίνητο πληροί τις προϋποθέσεις πρόσθετων δοκιμών στιβαρότητας υπό αυστηρότερες συνθήκες. Επιτυγχάνει Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης 5,2, αλλά πρόσθετη ηλεκτρική υποστήριξη μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Το Kamiq βαθμολογείται με 3,8 στα 10 στον δείκτη αερίων θερμοκηπίου. Συνολικά, το Skoda ολοκληρώνει τις δοκιμές Green NCAP με μέσο όρο βαθμολογίας 53% και λαμβάνει 3 Πράσινα αστέρια.

Το μοντέλο 2023 του Dacia Jogger Hybrid διαθέτει ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Πρόκειται για όχημα πολλαπλών χρήσεων για καθημερινή χρήση, με άνεση, λειτουργικότητα και χώρο σε προσιτή τιμή. Το υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελεί ιδιαίτερα καλή επιλογή και παρέχει αξιόλογη κατανάλωση – περίπου 4,6 λ/100 χλμ για μικτή μετακίνηση υπό πραγματικές συνθήκες. Το αυτοκίνητο αξιολογείται ελαφρώς πάνω από τον μέσο όρο στον δείκτη καθαρού αέρα και τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να βελτιωθούν με καλύτερο έλεγχο μικροσωματιδίων και CO και στιβαρότερη απόδοση σε ψυχρές καιρικές συνθήκες. Λαμβάνει Μέση Βαθμολογία 51% και 3 Πράσινα αστέρια.

Το Ford Ranger Raptor είναι pick-up με τρίλιτρο κινητήρα βενζίνης twin-turbo V6. Είναι καταχωρημένο ως επαγγελματικό όχημα και επομένως, δεν χρειάζεται να πληροί τις ίδιες αυστηρές νομοθετικές απαιτήσεις με ένα κανονικό επιβατικό αυτοκίνητο. Τα pick-up δεν είναι τόσο κοινά στην Ευρώπη όσο στις ΗΠΑ και την Αυστραλία, αλλά παραμένουν δημοφιλή ως οικογενειακά «χρηστικά» οχήματα για ένα τμήμα της αγοράς. Λόγω υψηλής κατανάλωσης και εκπομπών CO2, δεν βαθμολογείται για τους Δείκτες Ενεργειακής Απόδοσης και Αερίων Θερμοκηπίου. Οι επιδόσεις του στον Δείκτη Καθαρού Αέρα είναι μέτριες, με περιθώρια βελτίωσης των εκπομπών μικροσωματιδίων και αμμωνίας (NH3), αλλά, κυρίως, των εκπομπών CO σε συνθήκες μεγάλης ισχύος. Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν το αυτοκίνητο με δείκτη καθαρού αέρα 3,5 στα 10. Το Raptor λαμβάνει Μέση Βαθμολογία 11% και 1 πράσινο αστέρι.

Προηγούμενο άρθροΝέος επικεφαλής παραγωγής της Mercedes-Benz Ludwigsfelde
Επόμενο άρθροNissan: προς αμιγώς ηλεκτρική γκάμα στην Ευρώπη