Τι επιφυλάσσει η πορεία της Hyundai για το μέλλον; Όπως οι περισσότεροι παγκόσμιοι κατασκευαστές, η εταιρεία δεν είχε ένα υπέροχο 2020, αλλά τονίζει ότι μια μείωση 15,4% (3,7 εκατ. οχήματα πωλήθηκαν το 2020) δεν αλλάζει την πορεία που έχει ορίσει η εταιρεία για την ίδια.
Η Hyundai επιβεβαίωσε εκ νέου τη «Στρατηγική 2025», προσθέτοντας έναν τρίτο σημαντικό πυλώνα στον χάρτη πορείας της: το υδρογόνο.
Ένας αξιοπρόσεκτος κατασκευαστής
Η Hyundai δεν είναι μια παραδοσιακή μάρκα στόλου: Άρχισε να εισάγει αυτοκίνητα στην Ευρώπη το 1978 και στις ΗΠΑ το 1986 και έχει σταθερά και συνεχώς αυξανόμενο μερίδιο αγοράς για να επιτύχει πάνω από το 5% της παγκόσμιας αγοράς το 2019, εις βάρος καθιερωμένων κατασκευαστών.
Είναι επομένως μια μάρκα που οι αγοραστές αυτοκινήτων (στόλου και ιδιώτες) δεν μπορούν πλέον να αγνοήσουν. Οι στρατηγικές που προτείνει η νοτιοκορεατική εταιρεία αξίζουν προσοχής.
Στρατηγική 2025
Η Hyundai δήλωσε από την αρχή της πανδημίας ότι η ζήτηση για ψηφιοποίηση και βιωσιμότητα θα επιταχυνθεί από το 2020 και μετά. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι αυτά τα στοιχεία ενυπάρχουν στη «Στρατηγική 2025». Ένας τρίτος πυλώνας, το υδρογόνο, ολοκληρώνει τη στρατηγική.
- Πυλώνας 1: Η «Smart Mobility Device» περιέχει τη στρατηγική EV της εταιρείας. Η Hyundai στοχεύει να πουλήσει πάνω από μισό εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα έως το 2025.
- Πυλώνας 2: Η «Smart Mobility Service» θα προσθέσει υπηρεσίες πλατφόρμας κινητικότητας στις επιχειρηματικές γραμμές της Hyundai.
- Πυλώνας 3: Το “H2 Solution” περιέχει δύο στοιχεία: επιταχυνόμενη ανάπτυξη και παραγωγή οχημάτων κυψελών καυσίμου και εμπορευματοποίηση τεχνολογίας κυψελών καυσίμου.
Μάλιστα στις 15 Ιανουαρίου, η Hyundai ανακοίνωσε ότι υπέγραψε ένα επενδυτικό συμβόλαιο με την περιφέρεια Γκουανγκντόνγκ για τη δημιουργία μιας υπεράκτιας εγκατάστασης παραγωγής κυψελών καυσίμου στο Γκουάνγκτζου της Κίνας. Η κατασκευή θα ξεκινήσει τον επόμενο μήνα και θα ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
Η νέα μονάδα, θα είναι η πρώτη παραγωγής κυψελών καυσίμου του Ομίλου εκτός Κορέας, θα παράγει αρχικά 6.500 συστήματα κυψελών καυσίμου ετησίως και στοχεύει στη σταδιακή αύξηση της δυναμικότητας ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς.
Άλλες καινοτομίες
Αλλά η Hyundai ξεπερνά αυτό που θα περίμενε κανείς από έναν κατασκευαστή. Ακολουθούν ορισμένες άλλες πρωτοβουλίες που αξίζει να αναφερθούν:
- Urban Air Mobility: τα λεγόμενα «αεροπορικά οχήματα» για τη μεταφορά ατόμων και φορτίων, με στόχο τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης εντός της πόλης, για την αναβάθμιση των μεταφορών από πόλη σε πόλη.
- Αυτόνομη οδήγηση: από το 2022, η Hyundai θέλει να προσφέρει αυτόνομο όχημα επιπέδου 3 με ασύρματες ενημερώσεις (OTA) και λειτουργίες κατ’ απαίτηση (FoD). Αναμένονται περαιτέρω επενδύσεις, όπως η Motional Inc. (κοινοπραξία μεταξύ Hyundai και Aptiv).
- Μια νέα μάρκα, η HTWO, επικεντρώνεται στην ανάπτυξη τεχνολογίας κυψελών καυσίμου και στην επέκταση του οικοσυστήματος υδρογόνου.
Θα μπορούσε η Hyundai να γίνει η ‘Foxconn‘ της Apple για ηλεκτρικά οχήματα; Απαντώντας στην τελευταία από τις πολλές εικασίες, η Hyundai επιβεβαίωσε ότι «λαμβάνει προτάσεις συνεργασίας από διάφορες εταιρείες, αλλά δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση».
Ένα κορεατικό σενάριο θα είχε νόημα, καθώς ανταποκρίνεται στην έξυπνη απαίτηση εύρεσης ενός ασιατικού κατασκευαστή με παγκόσμια εμβέλεια και φιλοδοξίες υψηλής τεχνολογίας, αλλά δεν φαίνεται να υπάρχει άλλο επιχείρημα υπέρ της Hyundai έναντι, άλλων κατασκευαστών. Όπως συμβαίνει με όλες τις φήμες σχετικά με την Apple, είναι καλό υλικό για clickbait, αλλά η Hyundai δεν θα παραπονεθεί για την αύξηση της αξίας της μετοχής της κατά 20% στο χρηματιστήριο της Σεούλ. Ίδωμεν…