CarNext Mobility Insights Report

Η έρευνα της CarNext, Mobility Insights Report, αποκαλύπτει πως το 84% θεωρεί πλέον το αυτοκίνητο κύριο τρόπο μεταφοράς, από 64% προ πανδημίας. Και το 73% προβλέπει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί περισσότερο το αυτοκίνητο, ακόμα και μετά την πανδημία.

Η CarNext, θυγατρική της LeasePlan και κορυφαία διαδικτυακή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, δημοσιεύει την πρώτη της έκθεση Mobility Insights – μια έρευνα που σχεδιάστηκε για να εντοπίζει και να παρακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Προφανώς, οι επιπτώσεις της πανδημίας επηρεάζουν ιδιαίτερα τα αποτελέσματα, αλλά το ίδιο συμβαίνει και με άλλες κύριες τάσεις, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης και της σχετικής μετάβασης στη βιωσιμότητα.

Οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν τον Μάιο του 2021 σε έξι βασικές ευρωπαϊκές αγορές (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Πορτογαλία) και περιελάμβαναν 3.000 οδηγούς. Ιδού τα 10 βασικά ευρήματα:

Ιδιοκτησία αυτοκινήτου

  • Η πανδημία χρησίμευσε ως καταλύτης για την ιδιοκτησία αυτοκινήτων. Ο αριθμός των καταναλωτών που θεωρούν το αυτοκίνητο κύριο τρόπο μεταφοράς τους αυξήθηκε κατά ένα τρίτο, από 64% προ πανδημίας, σε 84% σήμερα.
  • Συνολικά, το 50% είναι πλέον υπέρ της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου, με υψηλότερα από το μέσο όρο ποσοστά στην Ιταλία, την Ισπανία (αμφότερες 57%) και τη Γαλλία (55%) και χαμηλότερα στην Πορτογαλία (48%), την Ολλανδία (47%) και τη Γερμανία (46%). Η ηλικιακή ομάδα υπέρ της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου είναι μεταξύ 24-35 ετών.
  • Τουλάχιστον το 73% των ερωτηθέντων δηλώνουν πως προβλέπουν να συνεχίσουν να οδηγούν περισσότερο ακόμα και μετά την πανδημία. Περισσότεροι στην Ισπανία (84%), λιγότεροι στην Ολλανδία (51%).

Δημόσια συγκοινωνία

  • Η ιδιοκτησία αυτοκινήτου αυξάνεται και οι δημόσιες συγκοινωνίες μειώνονται. Συνολικά, το 69% ανέφερε πως είναι πιθανότερο να οδηγούν αυτοκίνητο παρά να χρησιμοποιούν δημόσιες συγκοινωνίες, λόγω του Covid-19.
  • Φαίνεται ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο πρόβλημα στις μεσογειακές χώρες, γιατί το ποσοστό αυξάνεται στο 78% στην Ισπανία, στο 75% στην Ιταλία και στο 74% στην Πορτογαλία.

Αγορά αυτοκινήτου στο διαδίκτυο

  • Περίπου το 60% των ερωτηθέντων δήλωσαν πως αγοράζουν πλέον περισσότερα πράγματα στο διαδίκτυο από πριν, λόγω της πανδημίας.
  • Αυτό σίγουρα εξηγεί γιατί πάνω από το ένα τρίτο των οδηγών αναφέρει πως εξετάζει την πιθανότητα να αγοράσει αυτοκίνητο διαδικτυακά – κάτι που πριν από λίγα χρόνια θα φαινόταν πολύ απίθανο. Το σχετικό ποσοστό είναι υψηλότερο στην Ισπανία (41%) και την Ιταλία (40%), χαμηλότερο στη Γαλλία (27%).
  • Γιατί διαδικτυακά; Ευκολία, απαντά το 57% των ερωτηθέντων. Είναι ενδιαφέρον ότι ο αριθμός αυτός αυξάνεται με την ηλικία, με το 82% όσων είναι 66 ετών και άνω να συμφωνεί με αυτή τη δήλωση. Για τους νεότερους αγοραστές, η αγορά στο διαδίκτυο είναι περισσότερο «θέμα συνήθειας».

Περισσότεροι έχουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο

  • Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι δημοφιλή και διαδεδομένα. Όταν ερωτήθηκαν τι αυτοκίνητο οδηγούν, το 57% δήλωσε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
  • Το ποσοστό αυτό ήταν υψηλότερο στην Πορτογαλία (71%), ακολουθούμενο από την Ολλανδία (66%) και τη Γαλλία (61%).
  • Τα χαμηλότερα ποσοστά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφηκαν στη Γερμανία (59%), την Ισπανία (43%) και την Ιταλία (40%).
  • Όσον αφορά στις ηλικιακές ομάδες, οι νεότεροι (18-23) είχαν τα περισσότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (65%), ενώ οι πιο ηλικιωμένοι (66+) είχαν τα λιγότερα (48%).

Περιβαλλοντική ευαισθησία

  • Ακόμα και όταν αγοράζουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, η περιβαλλοντική ευαισθησία αποτελεί σημαντικό παράγοντα.
  • Τουλάχιστον το 84% των ερωτηθέντων δήλωσε πως τα «πράσινα» θέματα λαμβάνονται σοβαρά υπόψη κατά την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
  • Και το 64% δήλωσε πως η σημασία της βιωσιμότητας αυξήθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια και λόγω της πανδημίας.

Οι αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι όλο και πιο νέοι

  • Μη πιστεύετε το στερεότυπο πώς οι αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι μεγαλύτεροι από τον μέσο όρο. Το αντίστροφο ισχύει όλο και περισσότερο.
  • Περίπου το 64% των ερωτηθέντων έχουν αγοράσει – ή σκέπτονταν να αγοράσουν – μεταχειρισμένο αυτοκίνητο τη χρονιά της έρευνα;. Στη γενιά των millennials, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 75%.

Η τιμή υπαγορεύει τις αγορές

  • Οι περισσότεροι (67%) οδηγοί δήλωσαν πως η τιμή εξακολουθεί να αποτελεί τον κύριο παράγοντα αγοράς αυτοκινήτου – είτε διαδικτυακά, είτε στην αντιπροσωπεία.
  • Άλλοι σημαντικοί παράγοντες είναι η ηλικία και τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου (64%), ο τύπος οχήματος (61%) και το μοντέλο (46%).

Η εμπιστοσύνη στην ποιότητα αυξάνεται

  • Το 48% των ερωτηθέντων δήλωσαν πως είναι πλέον πιο πιθανό να αγοράσουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από ό,τι πριν από πέντε χρόνια.
  • Από αυτούς, το 74% δήλωσε πως αυτό οφείλεται στην αυξημένη εμπιστοσύνη στην ικανότητά τους να εξεύρουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο υψηλής ποιότητας με λίγα χιλιόμετρα.
  • Στην ουσία, το 51% όσων αναζητούν αυτοκίνητο ψάχνουν για μεταχειρισμένο.

Το ηλεκτρικό σίγουρα αποτελεί επιλογή

  • Πριν από λίγο καιρό, η αγορά ενός μεταχειρισμένου EV θεωρείτο προβληματική. Τώρα, το 72% των ερωτηθέντων δηλώνουν πως θα αγόραζαν ευχαρίστως μεταχειρισμένο EV.
  • Η εμπιστοσύνη είναι μεγαλύτερη μεταξύ Ιταλών (84%) και Ισπανών (82%), χαμηλότερη μεταξύ Γάλλων (62%) και Γερμανών (60%).

Καλοκαίρι 2021: διακοπές με το αυτοκίνητο

  • Κυρίως λόγω προβληματισμού σχετικά με την πανδημία, μόνον το 10% των ερωτηθέντων δηλώνουν πρόθυμοι να πάρουν αεροπλάνο για τις διακοπές αυτό το καλοκαίρι.
  • Φυσικά, αυτό αυξάνει την πιθανότητα οι διακοπές του τρέχοντος έτους να πραγματοποιηθούν με αυτοκίνητο – με το 50% των ερωτηθέντων να το επιβεβαιώνει.
  • Αναμφίβολα, η αίσθηση πως το αυτοκίνητο προσφέρει ιδανική κινητικότητα ωθεί το 67% να δηλώσει πως θα αγόραζε αυτοκίνητο λόγω της ελευθερίας που τους παρέχει. Το ποσοστό αυξάνεται στο 71% εάν εξαιρέσουμε τη γενιά των millennial.

Ο Maarten van Neerven, CFO της CarNext, σχολιάζοντας την έκθεση, δήλωσε: “Υπάρχει ένας ανανεωμένος ενθουσιασμός για την ιδιοκτησία αυτοκινήτου και την οδήγηση στη νέα κανονικότητα, με έναν στους δύο ερωτηθέντες να δηλώνουν ότι προτιμούν τώρα να έχουν αυτοκίνητο λόγω της πανδημίας. Η έκθεση CarNext Mobility Insights αποκαλύπτει ένα ευρύ φάσμα παραγόντων που επηρεάζουν την πρόοδο της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς και τον αυξημένο ενθουσιασμό των πελατών για online αγορές. Αυτό εν μέρει αντικατοπτρίζει τη γενική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και της μεγαλύτερης εμπιστοσύνης στην αξιοπιστία πλατφορμών όπως η CarNext. Η αυξανόμενη σημασία της επανάχρησης για τους καταναλωτές παρέχει στην CarNext μια τεράστια ευκαιρία, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός στρέφεται σε οικονομικά προσιτά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που ταιριάζουν στις ανάγκες κινητικότητας τους για το μέλλον”.

Προηγούμενο άρθροΒραβεύθηκε με Red Dot το νέο Volkswagen Multivan
Επόμενο άρθροΚοινοπραξία μπαταριών από Volvo Car Group – Northvolt