“Δεν θα το αντιλαμβανόσαστε αμέσως, με χιλιάδες δημοσιογράφους, φωτογράφους και κινηματογραφιστές να συνωστίζονται γύρω από καλοφτιαγμένα περίπτερα, αλλά η όψη είναι απατηλή. Αν μάρκες όπως η Ford, η Jaguar, η Land Rover, η Volvo, η Opel και η Mini απορρίπτουν την πρόσκληση της Γενεύης, αυτό από μόνο του μπορεί να σημαίνει ότι η GIMS, όπως την γνωρίζαμε δεν υπάρχει”, γράφει ο Dieter Quartier στο Fleet Europe.

Όπως η IAA στη Φρανκφούρτη και η Mondial de l’Automobile στο Παρίσι, το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (GIMS) είναι ένα ίδρυμα που αγωνίζεται να δικαιολογήσει το λόγο ύπαρξής του. Για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων υπάρχουν λιγότερο ακριβοί – και αναμφισβήτητα πιο αποκλειστικοί και αποτελεσματικοί – τρόποι παρουσίασης νέων οχημάτων.

Θα επιβιώσουν άραγε οι εκθέσεις αυτοκινήτων παλαιού τύπου; Θα εξακολουθεί να αξίζει η προσπάθεια να ταξιδέψει κάποιος μέχρι τη Γενεύη του χρόνου, αν υπάρξουν ακόμα περισσότεροι κατασκευαστές που θα απαντήσουν αρνητικά στην πρόσκληση του Motor Show; Για να είστε εξασφαλισμένοι, επισκεφθείτε το συντομότερο τη φετινή έκθεση και να βυθιστείτε στη γοητεία της αυτοκινητοβιομηχανίας, πριν να είναι πολύ αργά.

Τι ετοιμάζεται

Αξίζει να επισκεφθείτε την έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης του 2019, επειδή θα εξακολουθήσετε να παίρνετε μια γεύση του τι ετοιμάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς μετατρέπονται από κατασκευαστές αυτοκινήτων σε φορείς παροχής κινητικότητας. Οι νέες στρατηγικές σχέσεις που δημιουργούνται προκαλούν ζωηρές συζητήσεις μεταξύ των διαφόρων ενδιαφερομένων μερών – από τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης και τους ιδιοκτήτες στόλων, μέχρι τους προμηθευτές και τα μέσα ενημέρωσης. Αυτό από μόνο του ήταν ένας σοβαρός λόγος, ώστε κανείς να μη χάσει τη φετινή GIMS.

Τρία φαινόμενα κάνουν τη GIMS 2019 να διαφέρει από τις προηγούμενες:

  • Πρώτον, οι “μικρότεροι θεοί” – οι μάρκες που έχουν συνήθως μικρότερο περίπτερο, όπως η Mazda και η Subaru – έχουν τώρα χώρο για να παρουσιάσουν όλα τα αυτοκίνητά τους με το παραπάνω, καλύπτοντας τον χώρο που διαφορετικά θα έμενε άδειος από τους απουσιάζοντες.
  • Δεύτερον, υπάρχει μια κατάφωρη έλλειψη ιδεών οραματικής κινητικότητας. Δεν υπάρχουν πρότυπα VTOL (Κάθετη Προσαπογείωση) όπως αυτά που παρουσιάστηκαν από την Airbus και την Italdesign πριν από δύο χρόνια. Δεν εμφανίζονται αυτόνομα λεωφορεία. Όλα είναι πολύ πεσμένα φέτος. Έχουμε φθάσει στο σημείο της καμπύλης καινοτομίας, όπου μετά την αρχική αναταραχή τα πράγματα επιβραδύνονται, πριν πραγματικά απογειωθούν;
  • Τρίτον, οι κατασκευαστές επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίον αντιμετωπίζουν ο ένας τον άλλον και τον τρόπο επικοινωνίας σε έναν κόσμο που εξελίσσεται προς τη MaaS (κινητικότητα ως υπηρεσία). Το επίκεντρο αυτής της εξέλιξης θα είναι τα αυτόνομα, ηλεκτρικά και συνδεδεμένα αυτοκίνητα.

Νέες συμμαχίες

Για παράδειγμα, οι ανταγωνίστριες BMW και Mercedes εμφανίζονται ξαφνικά ως καλύτεροι φίλοι, με τα περίπτερά τους να επικοινωνούν κυριολεκτικά μεταξύ τους και μια γιγαντιαία οθόνη που τονίζει τη νέα μεταξύ τους φιλία. Είναι κάπως περίεργο να βλέπουμε εικόνες των κλασσικών BMW να προβάλλονται στο videowall πίσω από το μεγάλο περίπτερο της Mercedes, δείχνοντας ότι και οι δύο μάρκες σέβονται η μια την κληρονομιά της άλλης και κοιτάζουν από κοινού το μέλλον.

Η Στουτγάρδη και το Μόναχο θα συνεργασθούν για τις υπηρεσίες κινητικότητας και την αυτόνομη οδήγηση, για να είμαστε ακριβείς. Όχι επειδή αγαπά ο ένας τον άλλον, αλλά από ανάγκη – πρέπει να αναπτυχθούν και να ακολουθήσουν μια κοινή προσέγγιση έρευνας και ανάπτυξης για να κατανείμουν το κόστος και να επιταχύνουν την παραγωγή. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να νικήσουν τον μη κατασκευαστικό ανταγωνισμό (Waymo, Uber, Didi, Lyft κ.ο.κ.) και άμεσους αντιπάλους. Πρόσφατα, η Ford και η VW ανακοίνωσαν επίσης μια βιομηχανική συνεργασία, η οποία ξεπερνάει κατά πολύ την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης..

Εξάλλου, η VW δήλωσε στη Γενεύη ότι θα μοιρστεί τη σπονδυλωτή ηλεκτρική πλατφόρμα της με όποιον θέλει να την χρησιμοποιήσει, με στόχο την αύξηση της παραγωγής και τη μείωση του κόστους. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει την FCA, η οποία έχει πολύ έδαφος να καλύψει. Ακόμα, φημολογείται ότι ο ιταλικός όμιλος βρίσκεται σε συνομιλίες με την PSA, η οποία λανσάρισε το ηλεκτρικό Peugeot 208 στη Γενεύη.

Geneva 2.0

Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης πρέπει να επανεφεύρει τον εαυτό του. Ευτυχώς, οι διοργανωτές έχουν πλήρη επίγνωση αυτού του θέματος. Ψάχνουν τρόπους για να προστατεύσουν και να διατηρήσουν τη θέση της GIMS ως αναπόφευκτου ετήσιου γεγονότος.

Υπάρχουν αρκετοί τομείς στους οποίους η GIMS μπορεί να προσφέρει προστιθέμενη αξία στο μέλλον. Ο ένας είναι η εμπειρία – αφήνοντας το κοινό να βιώσει μια εξαιρετική εμπειρία που δεν μπορεί να βρεί πουθενά αλλού. Σκεφθείτε τις δοκιμές με αυτόνομα ή VTOL οχήματα, μια απρόσκοπτη εμπειρία MaaS στην πόλη της Γενεύης και ούτω καθεξής.

Μια άλλη είναι η διασταύρωση πολλών διαφορετικών πεδίων τεχνολογίας. Η Γενεύη θα μπορούσε να γίνει η πλατφόρμα όπου συναντούνται εμπειρογνώμονες από διάφορους κλάδους – από την AI μέχρι το cloud computing και τη βιομετρική – για να ανταλλάξουν, να συζητήσουν και να δείξουν ποιες συνέργιες μπορούν να αξιοποιηθούν. Κάπως σαν το CES στο Λας Βέγκας και το Mobile World Congress στη Βαρκελώνη.

 

Προηγούμενο άρθροΟ Marco van Kalleveen αναλαμβάνει την ηγεσία της DKV
Επόμενο άρθροΑνακαλεί οχήματα η Honda στις ΗΠΑ για αντικατάσταση αερόσακου