Το Volkswagen Group ανοίγει το Modular Electric Toolkit (MEB) σε άλλους κατασκευαστές. Αυτό, ελπίζει η VW, θα μειώσει το κόστος της ηλεκτρικής κινητικότητας και θα διευρύνει τη χρήση της MEB,. Η εταιρεία e.GO Mobile, με έδρα το Άαχεν, είναι ο πρώτος εξωτερικός συνεργάτης της πλατφόρμας ηλεκτρικής κινητικότητας της VW. 

Τα τελευταία χρόνια, το VW Group έχει αναπτύξει τη MEB ως βάση για τα δικά του ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Πρώτο κύμα

Ο κατασκευαστής υπολογίζει επί του παρόντος ένα πρώτο κύμα περίπου 15 εκατομμυρίων EV της δικής του σειράς μοντέλων, που θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα MEB (φωτογραφία). Η VW επέδειξε τη προσαρμοστικότητα της MEB παρουσιάζοντας το ID.BUGGY στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

“Το Modular Transverse Toolkit (MQB) μας απέδειξε ότι είμαστε ειδικοί στις πλατφόρμες: Πάνω από 100 εκατομμύρια οχήματά μας (80% της θερμικής σειράς αυτοκινήτων του VW Group) βασίζονταν σε αυτήν την πλατφόρμα”, λέει ο Δρ Herbert Diess της Volkswagen AG. “Τώρα μεταφέρουμε αυτή την επιτυχή σύλληψη στη MEB. Με το άνοιγμά της σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η MEB θα καθιερωθεί ως πρότυπο ηλεκτρικής κινητικότητας. Με βάση τη MEB, θα κάνουμε την ατομική κινητικότητα ουδέτερη σε εκπομπές CO2, ασφαλή, άνετη και προσβάσιμη σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους”.

Σημείο σύγκλισης

Το άνοιγμα της MEB σε άλλους κατασκευαστές θα δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας που θα οδηγήσουν σε σημαντική μείωση του κόστους της ηλεκτρικής κινητικότητας. Όταν η μείωση του κόστους μετακυλύεται στον τελικό καταναλωτή, το προκύπτον πλεονέκτημα κόστους των EV έναντι των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτεικής καύσης (ICE) θα αποτελέσει σημείο σύγκλισης στην τάση από ορυκτά καύσιμα σε ανανεώσιμη ενέργεια, ως πρότυπο μαζικής κινητικότητας. Ή έτσι ελπίζουμε.

Ο πρώτος εξωτερικός συνεργάτης που θα χρησιμοποιήσει τη MEB θα είναι η e.GO Mobile, μια ταχέως αναπτυσσόμενη startup κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Η εταιρεία έχει ήδη ένα συγκεκριμένο έργο στα σκαριά, που βασίζεται στη MEB. Στόχος είναι η προσφορά EV που «συμπληρώνουν» την προσφορά της VW.

StreetScooter

Ιδρυθείσα το 2015, η e.GO Mobile έχει αναπτύξει στο παρελθόν προϊόντα αιχμής EV, σε συνεργασία με την ερευνητική πανεπιστημιούπολη στο RWTH Aachen. Η εταιρεία, η οποία βοήθησε στην ανάπτυξη του δημοφιλούς van για παραδόσεις StreetScooter, που κατασκευάζεται τώρα από θυγατρική της Deutsche Post, επικεντρώνεται σε μικρές σειρές, οικονομικά αποδοτικές μονάδες EV, για διαδρομές σε κοντινούς προορισμούς.

“Η πλατφόρμα MEB θα μας κάνει ταχύτερους, πιο ισχυρούς και πιο αποδοτικούς από πλευράς κόστους”, λέει ο καθηγητής Dr. Günther Schuch, Διευθύνων Σύμβουλος της e.GO Mobile, που μεταξύ άλλων, σχεδιάζει να βγάλει στην αγορά ένα ηλεκτρικό λεωφορείο, σε μια κοινοπραξία με την ZF Friedrichshafen.

44 δισ. ευρώ

Η VW επενδύει τεράστια χρηματικά ποσά στην καινοτομία: κοντά στα 44 δισ. ευρώ έως το 2023 για την ηλεκτροκίνηση, την ψηφιοποίηση, τις υπηρεσίες κινητικότητας και την αυτόνομη οδήγηση. Από το σύνολο αυτό, 30 δισ. ευρώ προορίζονται αποκλειστικά για ηλεκτροκίνηση – πολύ περισσότερα από ό, τι δαπανά οποιοσδήποτε άλλος κατασκευαστής για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Μέχρι το 2025, τα EV θα αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τέταρτο του συνολικού χαρτοφυλακίου μοντέλων του VW Group.

Και το 2019 θα είναι ένα κρίσιμο έτος για την ηλεκτροκίνητη επίθεση του VW Group: στη Γενεύη, η εταιρεία παρουσίασε ένα ευρύ φάσμα EV που σύντομα θα κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά, όπως το Audi etron GT, το Skoda Vision iV, το SEAT Urban Car και το ID.Buggy. Μέχρι το τέλος του 2022, ο όμιλος στοχεύει να λανσάρει 27 μοντέλα EV με βάση τη MEB.

Τον Ιανουάριο, ο όμιλος VW ανέφερε ότι διερευνά την από κοινού ανάπτυξη EV με την Ford. Εάν και όταν πραγματοποιηθεί μια τέτοια κοινοπραξία, είναι πιθανό να χρησιμοποιηθεί η MEB ως πλατφόρμα για το εν λόγω όχημα.

Προηγούμενο άρθροΟι Βρυξέλλες αποκτούν υβριδικό τραμ
Επόμενο άρθροBertha Benz: The Journey That Changed Everything