της Λίνας Τσαγκαράκη
Η αγορά μετασχηματίζεται με γρήγορους ρυθμούς πιέζοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες για τον δικό τους μετασχηματισμό.
Το μέλος του ΔΣ του BMW Group και επικεφαλής των οικονομικών του Ομίλου από τον Σεπτέμβριο του 2016 (μέλος του ΔΣ έγινε τον Ιανουάριο του 2017), Dr. Nicolas Peter, αναφέρθηκε σε περικοπή 5.000 – 6.000 θέσεων εργασίας μέχρι το 2022, κυρίως στο κεντρικό κτίριο του ομίλου στο Μόναχο, όπως έγραψε το γερμανικό περιοδικό Manager.
“Για το 2019 δεν θα αυξήσουμε το συνολικό μέγεθος του ανθρώπινου δυναμικού μας. Ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων θα παραμείνει περίπου στο ίδιο επίπεδο με το 2018. Εάν οι συνθήκες επιδεινωθούν περαιτέρω, δεν μπορεί να αποκλειστεί τίποτα”, είχε δηλώσει στις 21 Μαρτίου ο κ. Peter, στο Συνέδριο Οικονομικών Αναλυτών και Επενδυτών για το οικονομικό έτος 2018.
Εξάλλου, στις 18 Σεπτεμβρίου, ο όμιλος ανήγγειλε την –για προσωπικούς λόγους– αποχώρηση της Milagros Caiña Carreiro-Andree, μέλος του ΔΣ που έχει την ευθύνη του ανθρώπινου δυναμικού και των εργασιακών σχέσεων από τον Ιούλιο του 2012.
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι το περασμένο έτος το Trendence Young Professional Barometer 2018 είχε ανακηρύξει τον Όμιλο ως τον πιο ελκυστικό εργοδότη της Γερμανίας, θέση που το BMW Group κατέχει από το 2012.
Το BMW Group παραμένει επίσης μία από τις πιο ελκυστικές μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων σε διεθνές επίπεδο, σύμφωνα με την Universum Global Ranking 2018, η οποία ερεύνησε 229.000 φοιτητές στις 12 μεγαλύτερες οικονομίες. Η εταιρεία κατέλαβε την 17η θέση στην κατηγορία Business (2017: 16η) και την τέταρτη στην κατηγορία IT and Engineering (2017: 5η). Παραμένει, πάντως η πιο ελκυστική εταιρεία αυτοκινήτων και στις δύο κατηγορίες.
Ο όμιλος, του οποίου ηγείται από τον Αύγουστο ο Oliver Zipse, διαδεχόμενος τον Harald Krueger, δήλωσε ότι η θετική τάση των πωλήσεων συνεχίζεται: Τον Αύγουστο αυξήθηκαν κατά 4,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι, με συνολικά 181.126 πωληθέντα οχήματα BMW, MINI και Rolls-Royce. Έτσι, οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας για το 2019 μέχρι σήμερα ανέρχονται σε 1.617.512 μονάδες (+ 1,3%), σε ένα περιβάλλον ευμετάβλητης παγκόσμιας αγοράς.
Στους ακόλουθους πίνακες οι παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων BMW και MINI του Ομίλου ανά περιοχή και ανά brand και οι μεταβολές τους, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα περσινά διαστήματα.