Θα συνεχίσουν οι εταιρίες leasing που είναι θυγατρικές αυτοκινητοβιομηχανιών (captive lease companies) να υπάρχουν και να ευημερούν το 2030; Μόνον αν ακολουθήσουν τις αλλαγές, λέει η Deloitte. Έχει χαρτογραφήσει τέσσερα “ακραία αλλά πιθανά” σενάρια για το μέλλον.

Αντιπροσωπεύοντας έως και το 30% του κύκλου εργασιών των μητρικών τους, οι εταιρείες αυτές αποτελούν μια εξαιρετικά επικερδή επιχείρηση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ωστόσο, θα αντιμετωπίσουν περισσότερες αλλαγές τα επόμενα 10 χρόνια από ό,τι τα προηγούμενα 30 – και θα επιβιώσουν μόνο εάν προσαρμοστούν ανάλογα, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Deloitte.

140 σύνολα δεδομένων

Για σχεδόν ένα χρόνο, οι σύμβουλοι της Deloitte συνεργάστηκαν με 10 captive lessors, αναλύοντας περισσότερα από 140 σύνολα δεδομένων σχετικά με τα μεταβαλλόμενα πρότυπα στις προσφορές κινητικότητας, τη χρήση οχημάτων, τη διανομή αυτοκινήτων, τις μεθόδους χρηματοδότησης και τους κανόνες και τις ρυθμίσεις.

Το μέλλον, εξαρτάται από δύο κυρίως μεταβλητές:

  • Θα παρέχονται υπηρεσίες κινητικότητας από (Α) μερικούς μεγάλους παίκτες ή (Β) από πολλούς μικρότερους;
  • Οι captives έχουν αρκετά κεφάλαια για να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεών τους, η οποία αντιπροσωπεύει σήμερα το 92% του κύκλου εργασιών τους;

Με αυτά τα δεδομένα, η Deloitte επεξεργάστηκε τέσσερα οικονομικά μοντέλα για τις captives.

Αβέβαιο μέλλον

Αν η απάντηση στην πρώτη ερώτηση είναι Β και στη δεύτερη είναι «όχι», το μέλλον για τις captives φαίνεται ζοφερό.

Εάν οι τραπεζικοί κανόνες εξακολουθούν να απαιτούν από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να διατηρούν αυξανόμενο ποσό κεφαλαίου ως ασφάλεια, οι captives δεν θα είναι πλέον σε θέση να χρηματοδοτούν τα ενεργητικά τους. Θα περιορισθούν στη διαχείριση παρόχων υπηρεσιών κινητικότητας για λογαριασμό των ΚΑΕ.

Δύο από τις 10 captives με τις οποίες συνεργάσθηκε η Deloitte κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση.

Υποσχόμενα σενάρια

Τα άλλα τρία σενάρια είναι πιο ελπιδοφόρα. Όλα αυτά βασίζονται στο ότι οι captives, θα αναλάβουν, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, υπηρεσίες κινητικότητας, από τις καινοτόμες μεθόδους χρηματοδότησης έως το carsharing και το carpooling.

Σε ένα δεύτερο σενάριο, που προτιμάται από επτά στις 10 captives, η χρηματοδοτική μίσθωση και οι υπηρεσίες κινητικότητας θα εξακολουθήσουν να παρέχονται κατά προτεραιότητα – τόσο με τη δημιουργία προσφορών κινητικότητας εσωτερικά όσο και με την απόκτηση νεοσύστατων επιχειρήσεων. Σε αυτό το σενάριο, οι υπηρεσίες κινητικότητας θα δημιουργήσουν περισσότερο από το 40% του κύκλου εργασιών των captives μέχρι το 2030.

Πλατφόρμες κινητικότητας

Ένα τρίτο σενάριο θεωρεί τις captives συντονιστές των πλατφορμών κινητικότητας, ενώ το τέταρτο σκιαγραφεί μια κατάσταση που είναι σε μεγάλο βαθμό παρόμοια με τη σημερινή, με τη χρηματοδότηση να εξακολουθεί να αποτελεί τον πυρήνα των επιχειρήσεων των captives το 2030. Για την Deloitte, το τελευταίο αυτό σενάριο φαίνεται πιο πιθανό – αλλά με περισσότερες υπηρεσίες κινητικότητας, οι οποίες θα δημιουργήσουν έως και το 20% των επιχειρήσεων των captives έως το 2030.

Εν ολίγοις, αν οι captives θέλουν να επιβιώσουν, πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους στην παροχή υπηρεσιών κινητικότητας. Και χρειάζονται νέους πελάτες, νέες αγορές, νέα προϊόντα και πάνω απ ‘όλα νέα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων. Η παρουσία τους στο σημείο πώλησης ήταν πάντα ένα μεγάλο πλεονέκτημα, αλλά αυτή περιορίζεται σε ένα διαρκώς αυξανόμενο ηλεκτρονικό περιβάλλον πωλήσεων.

Δείτε εδώ τι είναι μια εταιρεία captive lessor

Προηγούμενο άρθροΤο BMW Group ενώνει τις δυνάμεις του με την Northvolt και την Umicore
Επόμενο άρθροΝέα εργαλεία ασφαλείας από την Uber σε 23 ευρωπαϊκές χώρες