Την 1η Ιανουαρίου 2020 τέθηκαν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές CO2 και την ασφάλεια των οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Από φέτος, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να εφαρμόζουν τους αυστηρότερους στόχους για τις μέσες εκπομπές του στόλου των νέων αυτοκινήτων και των βαν τους που ταξινομήθηκαν οποιοδήποτε ημερολογιακό έτος.

  • Μέχρι το 2025, οι εκπομπές CO2 στο σύνολο του στόλου θα πρέπει να μειωθούν κατά 15% (τόσο για αυτοκίνητα, όσο και για βαν) σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021.
  • Μέχρι το 2030, οι εκπομπές CO2 θα πρέπει να μειωθούν κατά 37,5% (για τα αυτοκίνητα) και 31% (για τα βαν) σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021.

Κύριος στόχος του νέου κανονισμού είναι να βοηθήσει την ΕΕ να επιτύχει τη δέσμευσή της για μείωση των εκπομπών στο πλαίσιο της συμφωνίας των Παρισίων. Ωστόσο, αναμένεται πως θα συμβάλει επίσης στη μείωση του κόστους κατανάλωσης καυσίμων για τους καταναλωτές και στην αύξηση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Από την 1η Ιανουαρίου, η ΕΕ ακολουθεί επίσης έναν αναθεωρημένο Γενικό Κανονισμό Ασφάλειας. Βάσει αυτού απαιτείται όλα τα νέα μοντέλα οχημάτων που εισάγονται στην ΕΕ να είναι εξοπλισμένα με προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Αυτά περιλαμβάνουν:

  • Τεχνολογία ανίχνευσης υπνηλίας και απόσπασης προσοχής οδηγών.
  • Μια βελτιωμένη ζώνη πρόσκρουσης, για τον μετριασμό του κινδύνου τραυματισμού πεζών και ποδηλατών.
  • Συστήματα περιορισμού επικίνδυνων τυφλών σημείων σε φορτηγά και λεωφορεία.
  • Τεχνολογία καταγραφής δεδομένων.

Στόχος είναι να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των τραυματισμών και των θανατηφόρων ατυχημάτων από τροχαία, με την επίτευξη του “Vision Zero”, του μακροπρόθεσμου στόχου της ΕΕ για τη μείωση του αριθμού θανάτων και τραυματισμών (κοντά) στο μηδέν έως το 2050.

Αν σκεφθεί κανείς ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, μόνο τον Δεκέμβριο 2019, στην περιοχή της Αττικής είκοσι άτομα έχασαν τη ζωή τους και 566 τραυματίστηκαν σε 503 τροχαία ατυχήματα συνολικά, η επίτευξη αυτού του στόχου είναι ζωτικής σημασίας ιδιαίτερα για τη χώρα μας.

Το γράφημα με τα διαχρονικά στοιχεία από την Έρευνα Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων της ΕΛΣΤΑΤ:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here