Η κυψέλη καυσίμου PEM είναι δομημένη σαν σάντουιτς. Στο κέντρο υπάρχει μια λεπτή πλαστική μεμβράνη, η Proton Exchange Membrane (ή PEM). Αυτή η μεμβράνη επικαλύπτεται και στις δύο πλευρές από ένα λεπτό στρώμα καταλύτη και ένα ηλεκτρόδιο, διαπερατό από αέριο, από χαρτί γραφίτη. Η μεμβράνη περιβάλλεται από δύο διπολικές πλάκες, στις οποίες υπάρχουν αγωγοί αερίου. Μέσω αυτών των αγωγών αερίου ρέει υδρογόνο από τη μία πλευρά και οξυγόνο από την άλλη. Αρκετές από αυτές τις μεμονωμένες κυψέλες καυσίμου μπορούν να στοιβάζονται η μία πίσω από την άλλη για να δημιουργήσουν τη λεγόμενη στοίβα κυψελών καυσίμου, σχηματίζοντας έτσι μια ισχυρή πηγή ενέργειας για την λειτουργία του οχήματος.

Η Rolls-Royce plc και η Daimler Truck AG σχεδιάζουν να συνεργαστούν για σταθερές γεννήτριες κυψελών καυσίμου, ουδέτερες CO2, ως ηλεκτρογεννήτριες έκτακτης ανάγκης κρίσιμων εγκαταστάσεων ασφαλείας, όπως τα κέντρα δεδομένων.

Θα προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις ελεύθερες εκπομπών, έναντι των κινητήρων ντίζελ, που χρησιμοποιούνται σήμερα ως ηλεκτρογεννήτριες έκτακτης ανάγκης ή για κάλυψη φορτίων αιχμής.

Η Daimler Truck AG και ο βρετανικός τεχνολογικός όμιλος Rolls-Royce υπέγραψαν συμφωνία για τον σκοπό αυτόν. Μια ολοκληρωμένη συμφωνία συνεργασίας θα ετοιμαστεί και θα υπογραφεί έως το τέλος του έτους.

Το εσωτερικό ενός κέντρου δεδομένων (data center)

Τον Απρίλιο, η Daimler Truck AG και το Volvo Group υπέγραψαν μια προκαταρκτική, μη δεσμευτική συμφωνία για τη δημιουργία μιας νέας κοινοπραξίας ευρείας ανάπτυξης, παραγωγής και εμπορίας συστημάτων κυψελών καυσίμου για βαρέα επαγγελματικά οχήματα και άλλες εφαρμογές. Η επιχειρηματική μονάδα Rolls-Royce Power Systems σκοπεύει να βασιστεί σε αυτά τα συστήματα κυψελών καυσίμου της κοινοπραξίας – καθώς και στην πολυετή εμπειρία της Daimler – για τις ηλεκτρογεννήτριες έκτακτης ανάγκης που αναπτύσσει και διανέμει σε κέντρα δεδομένων υπό την επωνυμία της μάρκας MTU.

Η Daimler και η Rolls-Royce συνδέονται όχι μόνο με μακροχρόνια συνεργασία σε συμβατικά συστήματα οδήγησης για άλλες εφαρμογές. Στο τέλος του περασμένου έτους, η Rolls-Royce Power Systems και η Lab1886, η μονάδα καινοτομίας της Daimler για νέα επιχειρηματικά μοντέλα, είχαν ήδη συμφωνήσει σε ένα πιλοτικό έργο ανάπτυξης μιας μονάδας επίδειξης αυτής της τεχνολογίας για σταθερή τροφοδοσία μέσω μονάδων κυψελών καυσίμου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Θα τεθεί σε λειτουργία στο Friedrichshafen έως το τέλος του τρέχοντος έτους.

Εφικτή νωρίτερα η μεγάλης κλίμακας παραγωγή κυψελών καυσίμου σταθερών εφαρμογών

Η Daimler Truck AG και το Volvo Group σκοπεύουν να ξεκινήσουν την μεγάλης κλίμακας παραγωγή βαρέων επαγγελματικών οχημάτων κυψελών καυσίμου για απαιτητικές και βαριές εφαρμογές μεγάλων αποστάσεων κατά το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας. Ωστόσο, τα συστήματα κυψελών καυσίμου σταθερών εφαρμογών μπορούν να παραχθούν εν σειρά από την προγραμματισμένη κοινοπραξία Daimler Truck AG και Volvo Group νωρίτερα, καθώς δεν διέπονται από τις ειδικές απαιτήσεις που ισχύουν για τις μεταφορές σε δημόσια οδικά δίκτυα.

Η Daimler Trucks συγκεντρώνει τις δραστηριότητες κυψελών καυσίμου του Daimler Group

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο δεκαετιών, η Daimler ανέπτυξε ήδη σημαντική τεχνογνωσία στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου με το εργοστάσιό της στο Nabern της Γερμανίας (έδρα της Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH) και άλλες εγκαταστάσεις παραγωγής και ανάπτυξης στη Γερμανία και τον Καναδά. Προκειμένου να πραγματοποιηθεί η κοινοπραξία με το Volvo Group, η Daimler Trucks συγκεντρώνει όλες τις δραστηριότητες κυψελών καυσίμου του Daimler Group σε μια νέα μονάδα κυψελών καυσίμου και θα τις εντάξει στην προγραμματισμένη κοινοπραξία. Αυτό περιλαμβάνει επίσης την κατανομή των εργασιών της Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH στην Daimler Truck AG.

Προηγούμενο άρθροBMW Hellas: Ψηφιακή παρουσίαση της νέας BMW X1
Επόμενο άρθροΝέο Audi Α3: ψηφιακό και στο λανσάρισμά του