Το Renault Group και η CEA συνεχίζουν να καινοτομούν από κοινού. Μετά τον αμφίδρομο φορτιστή ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής απόδοσης που ανακοινώθηκε το 2023, τώρα πρόκειται για την άνεση των οχημάτων, που συνδυάζει την τεχνογνωσία και τη δημιουργικότητα των δύο συνεργατών.

Μετά από δύο χρόνια έρευνας και δοκιμών, που κατέληξαν σε περίπου 10 διπλώματα ευρεσιτεχνίας, το Renault Group και η CEA ανέπτυξαν ένα περίπλοκο πλέγμα. Χρησιμοποιώντας ένα μόνο υλικό και ένα μόνο στάδιο τρισδιάστατης εκτύπωσης, παράγονται εξαρτήματα προσαρμοστικής μηχανικής συμπεριφοράς και βελτιωμένης απόδοσης.

Ανθεκτικότερα, ελαφρύτερα και προσαρμόσιμα, τα εξαρτήματα που κατασκευάστηκαν με αυτήν την καινοτομία μπορούν να αντικαταστήσουν αυτά που αποτελούνται από συνδυασμό διαφόρων υλικών, όπως καθίσματα και πλάτες καθισμάτων, υποβραχιόνια, κεντρικές κονσόλες κ.λπ.

Μοναδική δομή πλέγματος

Η καινοτομία έγκειται στη χρήση πρωτοποριακών ψηφιακών μεθόδων και εργαλείων σχεδιασμού μιας στρατηγικά οργανωμένης δομής. Κάθε ένας από τους κλώνους του πλέγματος αυτής της δομής μπορεί να καθοριστεί τρισδιάστατα για τον σχηματισμό πολλαπλών στρώσεων, όπου κάθε στρώμα έχει μοναδική λειτουργία και χαρακτηριστικά.

Αν και πιο περίπλοκα στον σχεδιασμό τους, τα μονοκόμματα τμήματα ενιαίου υλικού που προκύπτουν είναι απλούστερα στην παραγωγή, μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης και χωρίς συναρμολόγηση, με ελάχιστο αποτύπωμα άνθρακα και χωρίς απόβλητα.

Κατασκευασμένες από TPU (θερμοπλαστική πολυουρεθάνη), αυτές οι καινοτόμες δομές είναι ανακυκλώσιμες. Συνεχίζεται η έρευνα αξιολόγησης της συμβατότητας άλλων υλικών, κυρίως βιολογικής προέλευσης.

Προσαρμογή χιλιοστού

Στα καθίσματα, π.χ., αυτή η καινοτομία επιτρέπει τη χρήση ενός μόνο υλικού για άνεση, αντικραδασμική προστασία και στήριξη, που δεν επιτυγχάνονται με τα συνηθισμένα υλικά (υφάσματα, αφρώδη υλικά, ενισχύσεις κ.λπ.) και τα καθιστά ελαφρύτερα (κατά 30%) και λεπτότερα.

Το κάθισμα θα μπορούσε ακόμα και να διαμορφωθεί βάσει της μορφολογίας του οδηγού και οι διάφορες ζώνες του να διαμορφωθούν ώστε να ανταποκρίνονται σε εξατομικευμένες ανάγκες και να προσφέρουν μοναδικά επίπεδα άνεσης και απορρόφησης κραδασμών.

Η σχεδίαση δεν πρέπει να υπολείπεται, καθώς η τρισδιάστατη εκτύπωση προσφέρει μεγάλη ποικιλία σχημάτων, υφών και επιλογών προσαρμογής.

Το μέλλον της τρισδιάστατης παραγωγής

Χρησιμοποιείται εδώ και μερικά χρόνια στις εγκαταστάσεις του Renault Group για κατασκευή εργαλείων και για τον σχεδιασμό πρότυπων παρελκομένων. Η διαδικασία είναι γνωστή ως προσθετική κατασκευή επειδή βασίζεται στην υπέρθεση επάλληλων λεπτών στρώσεων υλικού, μέσω ψηφιακού αρχείου.

Η δομή που αναπτύχθηκε από το Renault Group και την CEA ανοίγει το δρόμο σε νέες εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένων περιοχών με τους οποίους έρχονται σε επαφή οι επιβάτες των οχημάτων, όπως τα μπροστινά καθίσματα, τα υποβραχιόνια των θυρών, η κεντρική κονσόλα, το πίσω κάθισμα, το τιμόνι κ.λπ.

Προηγούμενο άρθροBYD: 7 εκατομμύρια οχήματα νέας ενέργειας
Επόμενο άρθροΤροποποιήθηκε η ΚΥΑ του προγράμματος “Φορτίζω παντού”