Η Κίνα και οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Η μετάβαση στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης είναι κάτι περισσότερο από απλή τεχνολογική πρόοδος. Πρόκειται για θεμελιώδη αλλαγή της τεχνολογίας μπαταριών.

Με απλά λόγια, τα (απλά) BEV και τα BEV στερεάς κατάστασης είναι διαφορετικά προϊόντα. Αυτός ο μετασχηματισμός υποδηλώνει ότι οι σημερινοί ηγέτες της αγοράς EV, κυρίως κινεζικές εταιρείες, πρέπει να επαναβεβαιώσουν την κυριαρχία τους έναντι όσων την αμφισβητήσουν.

Κανένας εφησυχασμός

Η Κίνα παίρνει στα σοβαρά το θέμα της στερεάς κατάστασης. Η κινεζική κυβέρνηση, θέλοντας να διατηρήσει την παγκόσμια κυριαρχία, δημιούργησε την Πλατφόρμα Συνεργατικής Καινοτομίας Κινεζικών Μπαταριών Στερεάς Κατάστασης (CASIP). Αυτή η κοινοπραξία λειτουργεί ως σύνδεσμος, συγκεντρώνοντας κυβερνητικούς φορείς, ακαδημαϊκά ιδρύματα και μεγάλες εταιρείες του κλάδου, όπως η CATL και η BYD.

Υποκινούμενη από την επιτακτική ανάγκη να διατηρηθεί στην αιχμή της τεχνολογίας αυτοκινήτων, η Κίνα αξιοποιεί εργαλεία, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, για να επιταχύνει την έρευνα και την ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης. Ο Ouyang Minggao, καθηγητής του Πανεπιστημίου Tsinghua με ειδίκευση στις τεχνολογίες αυτοκινήτων, επεσήμανε τον επείγοντα χαρακτήρα αυτής της πρωτοβουλίας κατά την τελετή εγκαινίων της κοινοπραξίας. Προειδοποίησε κατά του εφησυχασμού, αναφέροντας τις ανατρεπτικές δυνατότητες των μπαταριών στερεάς κατάστασης στην αναδιαμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Μοναδική συνεργασία

Η αποστολή της CASIP περιλαμβάνει ένα φάσμα δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της βασικής έρευνας, των τεχνολογικών προόδων και των συλλογικών προσπαθειών ενσωμάτωσης μπαταριών στερεάς κατάστασης στα ηλεκτρικά οχήματα. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία ισχυρής παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, με κινεζικές εταιρείες στον πυρήνα της. Συγκεκριμένα, σημαντικές εταιρείες του κλάδου μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των CATL, BYD, CALB, EVE Energy και Gotion High-tech, συσπειρώθηκαν πίσω από αυτήν την πρωτοβουλία, υπογραμμίζοντας την τρομερή ικανότητα συσπείρωσης της Κίνας.

Αυτό που ξεχωρίζει στην προσέγγιση της Κίνας είναι η ικανότητά της να συσπειρώνει ανταγωνιστές για έναν κοινό σκοπό. Παρά τον έντονο ανταγωνισμό στις συμβατικές μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου, εταιρείες όπως η CATL και η BYD παραμέρισαν τις διαφορές τους επιδιώκοντας το κοινό όραμα της υπεροχής των μπαταριών στερεάς κατάστασης.

Ανταγωνισμός και προσδοκίες

Ενώ η Ιαπωνία ηγείται παραδοσιακά στην έρευνα μπαταριών στερεάς κατάστασης, οι συντονισμένες προσπάθειες της Κίνας μπορεί να ανατρέψουν την κατάσταση υπέρ της. Η Toyota, πρωτοπόρος στον τομέα, διαθέτει σημαντικό χαρτοφυλάκιο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, σημαντικά μεγαλύτερο από της Κίνας. Ωστόσο, η κυριαρχία της Κίνας στην υπάρχουσα τεχνολογία μπαταριών αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με την αδιάκοπη επιδίωξη της καινοτομίας, συνιστά τρομερή πρόκληση για την κυριαρχία της Ιαπωνίας.

Το χρονοδιάγραμμα εμπορευματοποίησης παραμένει αόριστο και η Toyota προσβλέπει στο 2027-2028 για μαζική παραγωγή EV εξοπλισμένων με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Οι κινέζοι εμπλεκόμενοι αισιοδοξούν για συντομότερο χρονοδιάγραμμα χάρη στην πρόοδο έρευνας και ανάπτυξης βάσει τεχνητής νοημοσύνης.

Συμπέρασμα

Η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να αγκαλιάζει την ηλεκτροκίνηση και η προσπάθεια για την υπεροχή των μπαταριών στερεάς κατάστασης είναι εξαιρετικά σημαντική. Η πρωτοβουλία της Κίνας σηματοδοτεί αλλαγή της βιομηχανικής στρατηγικής της, με επιπτώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο. Απομένει να αποδειχθεί αν αυτός ο τολμηρός ελιγμός θα αποδώσει καρπούς, αλλά ένα πράγμα είναι βέβαιο: Η μάχη της κυριαρχίας στην εποχή των μπαταριών στερεάς κατάστασης μόλις ξεκίνησε.

 

Προηγούμενο άρθροT&E: Δεν αρκεί η παραγωγή υδρογόνου για το RePowerEU
Επόμενο άρθροΗ Hyundai Motor Europe παρουσίασε το νέο i20 N Line