Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εγκρίνει τη συγχώνευση μεταξύ FCA και Groupe PSA , όπως αναφέρει το Reuters. Οι δύο εταιρείες δηλώνουν πως το σχέδιο τους έχει ήδη εγκριθεί από 14 αντιμονοπωλιακές αρχές παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Ρωσίας. Η συγχώνευση θα πρέπει να οριστικοποιηθεί έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021.

Σε απάντηση στις ανησυχίες της ΕΕ ότι η συγχωνευμένη από τους δύο ομίλους εταιρεία στην αγορά LCV θα ήταν υπερβολικά δεσπόζουσα, ο νέος όμιλος προσφέρθηκε να αυξήσει την παραγωγική του ικανότητα για την Toyota στην κοινοπραξία της Sevelnord στη Γαλλία, όπου κατασκευάζονται παράλληλα τα Peugeot Expert, Citroën Jumpy van και το Toyota ProAce.

Εν τω μεταξύ τα Διοικητικά Συμβούλια της FCA και του Groupe PSA σημειώνουν πρόοδο για την ολοκλήρωση της συγχώνευσης και όπως ανακοίνωσαν συμφώνησαν σε επιπλέον βήματα, συμπεριλαμβανομένης της διανομής μεριδίων της Faurecia στους μετόχους της Stellantis.

Όπως ανακοίνωσαν, FCA και Peugeot SA (Groupe PSA) συνεχίζουν την ολοκλήρωση της συνδυασμένης πρότασής τους δημιουργίας της Stellantis, του 4ου μεγαλύτερου σε όγκο παγκόσμιου κατασκευαστή αυτοκινήτων. Ένα ακόμα βήμα γι΄αυτό το θέμα έγινε στις 27 Οκτωβρίου, όταν τα αντίστοιχα ΔΣ υπέγραψαν τους ισχύοντες όρους διασυνοριακής συγχώνευσης. Τα δύο μέρη αναμένουν την ολοκλήρωση της συγχώνευσης έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021, με την επιφύλαξη των συνήθων όρων, όπως ορίζονται στη Συμφωνία τους.

Αμφότερα τα ΔΣ συμφώνησαν επίσης να επιτρέψουν στο Groupe PSA να πωλήσει έως και το 7% του ανεξόφλητου μετοχικού κεφαλαίου της Faurecia πριν την ολοκλήρωση της συγχώνευσης και να λάβει όποια άλλα απαραίτητα μέτρα (εξαιρουμένων των πρόσθετων πωλήσεων μετοχών) για να διασφαλιστεί πως η Stellantis δεν θα αποκτήσει τον έλεγχο της Faurecia, σύμφωνα με τους όρους της αρχικής Συμφωνίας. Αυτό αναμένεται να διευκολύνει την εξασφάλιση των απαραίτητων κανονιστικών εγκρίσεων για τη συγχώνευση.

Τα έσοδα από αυτήν την προβλεπόμενη διάθεση αναμένεται να διανεμηθούν στους μετόχους της Stellantis, μαζί με τη διανομή σε είδος του υπόλοιπου μεριδίου της Faurecia, όπως ανακοινώθηκε ήδη στις 14 Σεπτεμβρίου 2020, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης και υπόκειται σε έγκριση από το Διοικητικό Συμβούλιο και τους μετόχους της Stellantis.

Τόσο η FCA, όσο και το Groupe PSA, αναγνώρισαν επίσης την αποτελεσματική διαχείριση της κρίσης του Covid-19 από την Faurecia, και την αναθεώρηση προς τα πάνω της οδηγίας 2020 και επιβεβαίωση όλων των στόχων του 2022 κατά την παρουσίαση των πωλήσεων του 3ου τριμήνου.

Υπενθυμίζεται ότι FCA και Groupe PSA υπέγραψαν δεσμευτική συμφωνία συγχώνευσης τον Δεκέμβριο του 2019, η οποία τροποποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους για να αντικατοπτρίζει την αλλαγή των συνθηκών του κλάδου μετά την πανδημία του COVID-19.

Ο συγχωνευμένος όμιλος, με την επωνυμία Stellantis, θα επιτυγχάνει ετήσιες πωλήσεις 7,9 εκατομμυρίων οχημάτων και θα αποφέρει επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη περίπου 10 δισ. ευρώ, σε έσοδα 180 δισ. ευρώ, βάσει των συνολικών αποτελεσμάτων του 2019.

Ο νέος όμιλος θα έχει την έδρα του στην Ολλανδία και θα εισαχθεί στα χρηματιστήρια του Παρισιού, του Μιλάνου και της Νέας Υόρκης. CEO του νέου ομίλου θα είναι ο σημερινός CEO του Groupe PSA, Carlos Tavares, για μια αρχική πενταετή θητεία. Ο Πρόεδρος της FCA, John Elkann, θα είναι πρόεδρος. Ο συγχωνευμένος όμιλος θα έχει 11 μέλη στο ΔΣ συμπεριλαμβανομένου του CEO, πέντε από την PSA και πέντε από την FCA.

Μόλις ολοκληρωθεί η συγχώνευση, αναμένεται να αποφέρει πάνω από 5 δισ. ευρώ ετήσιων συνεργειών. Οι δύο όμιλοι έχουν δηλώσει πως δεν θα κλείσουν εργοστάσια.

Οι μάρκες που θα περιλαμβάνονται στη Stellantis είναι οι Fiat, Jeep, Dodge, Ram, Alfa Romeo και Maserati από πλευράς FCA και Peugeot, Citroen, Opel και DS από πλευράς PSA.

Πριν την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η FCA θα καταβάλει στους μετόχους της ειδικό μέρισμα 2,9 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτό το μέρισμα προέρχεται από ένα αρχικό ποσόν 5,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για διατήρηση ρευστότητας λόγω πανδημίας κορωνοϊού. Η PSA από την πλευρά της δήλωσε πως θα αναβάλει την προγραμματισμένη εκχώρηση του 46% του μεριδίου της στην κατασκευάστρια ανταλλακτικών Faurecia για μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης και θα την επεκτείνει σε όλους τους μετόχους του νέου ομίλου.

Η μονάδα ρομπότ της FCA, Comau, θα παραμείνει μέρος του συγχωνευμένου ομίλου αντί να αποσχισθεί, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί. Στη συνέχεια, οι δύο εταιρείες θα αποφασίσουν από κοινού πώς θα συνεχίσει.

Η κινεζική Dongfeng Motor θα μειώσει το μερίδιο της 12,2% στην PSA, πουλώντας 30,7 εκατομμύρια μετοχές στη γαλλική εταιρεία. Η Dongfeng θα κρατήσει το 4,5% του συγχωνευμένου ομίλου.

Οι κύριοι μέτοχοι Exor, γαλλική κρατική τράπεζα Bpifrance Participations και οικογένεια Peugeot, υπόκεινται σε τριετή περίοδο υποχρεωτικής διακράτησης. Κατά την περίοδο αυτή θα επιτρέπεται στην οικογένεια Peugeot να αυξήσει το ποσοστό συμμετοχής της έως και 2,5% μόνο με την απόκτηση μετοχών από την Bpifrance Participations και την Dongfeng.

Μια επταετής ανασταλτική περίοδος μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης – κατά την οποία δεν θα μπορούν να πραγματοποιηθούν έκτακτες ενέργειες που επηρεάζουν τη διακυβέρνηση – θα ισχύσει για τις Exor, Bpifrance Participations, Dongfeng και οικογένεια Peugeot.

Σύμφωνα με το Reuters, σύμβουλοι της FCA είναι η Goldman Sachs και των ανεξάρτητων μελών του διοικητικού συμβουλίου η D’Angelin. Η PSA έχει ως συμβούλους την Messier Maris & Associes της Mediobanca και την Morgan Stanley, ενώ η Perella καλύπτει το ανεξάρτητο μέλος του διοικητικού συμβουλίου. Η Exor έχει ως συμβούλους την Lazard.

Η Exor, η εταιρεία χαρτοφυλακίου της οικογένειας Agnelli, που ελέγχει την FCA με ποσοστό 29,2%, θα καταστεί ο μεγαλύτερος επενδυτής της νέας αυτοκινητοβιομηχανίας, με ποσοστό 14,5%.

 

 

 

Προηγούμενο άρθροNissan LEAF: το πιο αξιόπιστο ηλεκτρικό όχημα στο HB
Επόμενο άρθροΟ Elmar Degenhart παραιτείται από την Continental