Ολλανδία: Οι εργοδότες θα αναφέρουν τις εκπομπές CO2 του προσωπικού

Νέος κανονισμός ορίζει πως οι εργοδότες στην Ολλανδία πρέπει να αναφέρουν τις εκπομπές CO2 των εργαζομένων τους, στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσή τους. 

Η ολλανδική κυβέρνηση επέβαλε νέο κανονισμό που σημαίνει ότι οι εταιρείες που λειτουργούν στη χώρα πρέπει να καταγράφουν και να αναφέρουν τις εκπομπές CO2 του προσωπικού τους.

Κάθε εργοδότης με 100 ή περισσότερους εργαζόμενους πρέπει να καταγράφει το CO2 που εκπέμπει κάθε μέλος του προσωπικού κατά την εργασία του, την μετακίνηση για επαγγελματικούς λόγους καθώς και την μετακίνηση από και προς την εργασία του. Στόχος είναι η παροχή δεδομένων που θα επιτρέψουν τη θέσπιση περαιτέρω μέτρων μείωσης CO2 κατά ένα εκατομμύριο τόνους έως το 2030.

Όσον αφορά στις μετακινήσεις, αυτό σημαίνει πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ελέγχουν το προσωπικό για τον τρόπο μετάβασης από το σπίτι στην εργασία – με αυτοκίνητο, δημόσια συγκοινωνία, μοτοποδήλατο, ποδήλατο; Θα ερωτούνται επίσης τι είδος αυτοκινήτου οδηγούν και τι καύσιμο χρησιμοποιούν;

Αντιδημοφιλής απόφαση

Το μέτρο εισήχθη για πρώτη φορά το 2019, δεν τέθηκε όμως σε ισχύ λόγω καθυστέρησης σχηματισμού νέας κυβέρνησης, αλλά το Υπουργείο Υποδομών και Δημοσίων Έργων προβλέπει πως θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2023.

Η ημερομηνία έναρξης ισχύος αυτού του μέτρου δεν είναι ακόμη οριστική. Η έναρξη ισχύος του εξαρτάται από το πότε θα περάσει από την άνω και κάτω βουλή ή από την έκδοση υπουργικού διατάγματος και τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αν και πολλοί Ολλανδοί πολίτες υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή, ο κανονισμός έχει ήδη επικριθεί, τόσο από επικεφαλής επιχειρήσεων, όσο και από εργαζόμενους, με τους πρώτους να λένε πως θα είναι χρονοβόρος και δαπανηρός και τους δεύτερους να ανησυχούν για την ιδιωτικότητα. Κάποιοι ανησυχούν επίσης πως μπορεί να σημάνει την αρχή περαιτέρω περιορισμών για τις εταιρείες ή ακόμα και πρόστιμα μη συμμόρφωσης ή φόρους εκπομπών.

Η αποτροπή της κλιματικής αλλαγής, ωστόσο, αποτελεί επίπονο ζήτημα που απαιτεί σκληρές και συχνά αντιδημοφιλείς πρωτοβουλίες. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν άλλες χώρες θα ακολουθήσουν το ολλανδικό παράδειγμα.

 

Προηγούμενο άρθροΤο επόμενο βήμα στην αποκάλυψη του Skoda ENYAQ Coupé iV
Επόμενο άρθροΔοκιμή: ηλεκτρικό φορτηγό βαρέως τύπου της Volvo