Παρότι οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ το οκτάμηνο του 2021 αυξήθηκαν, σημείωσαν δύο συνεχόμενους μήνες πτώσης τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2021, μειωμένες κατά 11,9% και 5,4% αντίστοιχα, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ACEA.

Αυτό αντανακλούσε την επιβράδυνση της ζήτησης για βαν, αντιπροσωπεύοντας το 83% των συνολικών ταξινομήσεων επαγγελματικών οχημάτων, δεδομένου ότι τα τμήματα φορτηγών και λεωφορείων είχαν πραγματικά καλύτερες επιδόσεις από πέρυσι. Οι πωλήσεις συνέχισαν να αυξάνονται κυρίως από την Κεντρική Ευρώπη (+23,2%), ενώ οι νέες ταξινομήσεις στις βασικές δυτικοευρωπαϊκές αγορές συρρικνώθηκαν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Στην Ελλάδα καταγράφηκε αύξηση 30,6% τον Ιούλιο και 98,3% τον Αύγουστο.

Το οκτάμηνο του 2021, η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 24,0% και έφτασε τις 1.292.628 μονάδες, παρά τους αδύναμους καλοκαιρινούς μήνες. Κάθε μία από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ κατέγραψε διψήφια αύξηση μέχρι στιγμής φέτος, αν και με βραδύτερο ρυθμό σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του έτους: Ιταλία (+35,4%), Γαλλία (+22,4%), Ισπανία (+16,0%) ) και τη Γερμανία (+12,5%). Στη χώρα μας στο σύνολο του οκταμήνου καταγράφηκε 55,4% αύξηση.

Οι ταξινομήσεις επαγγελματικών το οκτάμηνο 2021Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Μετά από πέντε μήνες συνεχόμενης ανάπτυξης, κυρίως λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού, οι ταξινομήσεις βαν στην ΕΕ συρρικνώθηκαν τόσο τον Ιούλιο (‐15,7%) όσο και τον Αύγουστο (‐8,2%). Ως αποτέλεσμα, όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής σημείωσαν σημαντική πτώση τους τελευταίους δύο μήνες. Αντιθέτως η χώρα μας κατέγραψε αύξηση τόσο τον Ιούλιο (+38,8%) όσο και τον Αύγουστο (+104,8%).

Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2021, η ζήτηση για νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ παρέμεινε θετική (+23,6%), εξακολουθώντας να επωφελείται από τις σημαντικές αυξήσεις που καταγράφηκαν νωρίτερα φέτος και ανεβάζοντας το σύνολο σε 1.078.235 μονάδες. Το ίδιο ισχύει και για τις βασικές αγορές της ΕΕ, με τις τέσσερις να έχουν καταγράψει μέχρι τώρα το 2021 τις εξής επιδόσεις: Ιταλία (+35,9%), Γαλλία (+23,3%), Ισπανία (+15,8%) και Γερμανία (+12,0%). Αύξηση το οκτάμηνο και στην Ελλάδα (+63,9%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Τα αποτελέσματα του Αυγούστου 2021 δείχνουν ξανά διψήφια αύξηση (+14,6%) της ζήτησης της ΕΕ για βαρέα φορτηγά, σηματοδοτώντας τον έβδομο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης στην κατηγορία. Η Γερμανία (+14,6%) και η Γαλλία (+0,5%) συνέβαλαν θετικά στο αποτέλεσμα, ενώ η Ισπανία (-6,1%) και η Ιταλία (-4,4%) απέδωσαν λιγότερο καλά από πέρυσι. –Στην Ελλάδα είχαμε πτώση τον Ιούλιο (-20,4%) και αύξηση τον Αύγουστο (+9,1%).

Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, 161.581 νέα βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ή 33,1% περισσότερα από ό,τι την ίδια περίοδο το 2020. Οι κύριες αγορές ενοποίησαν τα θετικά τους αποτελέσματα κατά την περίοδο αυτή: Ιταλία (+39,5%), Ισπανία (+30,6) %), Γερμανία (+19,8%) και Γαλλία (+14,5%). Μείωση καταγράφηκε το οκτάμηνο στη χώρα μας (-17,1%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Μετά την αύξηση 10,6% τον Ιούλιο, η ζήτηση της ΕΕ για νέα φορτηγά αυξήθηκε ξανά τον Αύγουστο (+9,1%). Οι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης συνέβαλαν σημαντικά (+42,7%) σε αυτήν την επίδοση, ενώ μόνο η Γερμανία (+4,6%) κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της Δυτικής Ευρώπης. Αρνητικός ήταν ο Ιούλιος για την Ελλάδα (-17,2%) και ο Αύγουστος (-9,4%).

Μέχρι στιγμής το 2021, η ζήτηση για νέα φορτηγά αυξήθηκε κατά 27,9%, μετρώντας 195.247 μονάδες καταχωρημένες σε όλη την περιοχή. Με εξαίρεση την Ελλάδα (-16,5%) και την Κύπρο (-23,7%), όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν υψηλά διψήφια, και ορισμένα ακόμη και τριψήφια, ποσοστά αύξησης κατά τη διάρκεια αυτής της οκτάμηνης περιόδου, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών. Γαλλία +14,5%, Γερμανία +15,4%, Ισπανία +21,6% και Ιταλία +35%.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Ο Αύγουστος ήταν θετικός μήνας για την κατηγορία των λεωφορείων, με τις νέες ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 17,5% στις 3.110 μονάδες. Τα αποτελέσματα σε επίπεδο χώρας ήταν μικτά: η Γαλλία (+55,1%) και η Ιταλία (+40,8%) σημείωσαν διψήφια ποσοστιαία αύξηση τον περασμένο μήνα, ενώ η ζήτηση για νέα λεωφορεία στη Γερμανία (-4,3%) και ιδιαίτερα στην Ισπανία (-63,2%) ήταν μικρότερη από πέρυσι. Στην Ελλάδα είχαμε +7,1% τον Ιούλιο και +120% τον Αύγουστο.

Το οκτάμηνο, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων σε ολόκληρη την ΕΕ σημείωσαν σημαντική αύξηση (+6,7%) χάρη στα θετικά αποτελέσματα τους καλοκαιρινούς μήνες. Η Γαλλία παρουσίασε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της περιοχής (+21,5%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+14,3%), ενώ οι ταξινομήσεις μειώθηκαν στη Γερμανία (-1,7%) και την Ισπανία (-19,0%). Θετικά εξελίχθηκε το οκτάμηνο για τη χώρα μας (+38,8%).

Φωτογραφία: ACEA

Προηγούμενο άρθροΤο ηλεκτρικό roadster Aura που χρηματοδότησε η βρετανική κυβέρνηση
Επόμενο άρθροΟι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου και οι στρατηγικές τους