Ενόψει των αποψινών τριμερών διαπραγματεύσεων της ΕΕ για τους νέους στόχους για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ευρώπης απευθύνουν προειδοποιήσεις: Οι οικογένειες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος δεν θα δεχθούν πρότυπα εκπομπών CO2 με αρνητικό αντίκτυπο στην ελευθερία τους για την κινητικότητα.
Κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) την περασμένη Παρασκευή, οι διευθύνοντες σύμβουλοι των μεγάλων εταιρειών αυτοκινήτων της Ευρώπης, επανέλαβαν τη μακροπρόθεσμη δέσμευσή τους για περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2. Ταυτόχρονα, ωστόσο, προειδοποίησαν ότι η μετάβαση αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με ρυθμό που να διατηρεί την ατομική κινητικότητα προσιτή σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας.
Αργότερα σήμερα, ο τέταρτος «τριμερής διάλογος» θα συγκεντρώσει εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, που επιδιώκουν να καταλήξουν σε τελική συμφωνία σχετικά με τους μελλοντικούς στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 από τα καύσιμα των αυτοκινήτων και των van για τα έτη 2025 -2030. Στο πλαίσιο αυτό, η ACEA προειδοποιεί την ΕΕ να μην επιβάλει στόχους CO2 σε επίπεδο και ταχύτητα εφαρμογής που δεν θα έχουν την υποστήριξη του κόσμου.
Οι εξαιρετικά φιλόδοξοι στόχοι για το διοξείδιο του άνθρακα που ψηφίστηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο – συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του CO2 κατά 40% έως το 2030 και των ποσοστώσεων πωλήσεων για ηλεκτροκίνητα οχήματα – θέτουν σε κίνδυνο την κινητικότητα εκατομμυρίων Ευρωπαίων, που δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν οικονομικά. Προωθώντας τα υπερβολικά φιλόδοξα επίπεδα μείωσης του CO2, η ΕΕ κινδυνεύει να καταστήσει τα αυτοκίνητα υπερβολικά ακριβά για ανθρώπους με περιορισμένους πόρους.
Ο Πρόεδρος της ACEA, Carlos Tavares, δήλωσε: “Ο οδικός χάρτης για την κινητικότητα χωρίς άνθρακα έχει γίνει ένα εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα για τις ευρωπαϊκές δημοκρατίες μας, καθώς οι πολίτες αρχίζουν να αισθάνονται τον αντίκτυπο στην καθημερινότητά τους”. Όπως αποδεικνύουν σαφώς οι πρόσφατες διαδηλώσεις στη Γαλλία και το Βέλγιο, η ταχύτητα με την οποία προωθείται η αλλαγή πρέπει να υποστηρίζεται από την κοινωνία ως σύνολο, συμπεριλαμβανομένων των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων”.
“Η τρέχουσα πρόταση για το CO2 υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που είναι οικονομικά και κοινωνικά δικαιολογημένο”. Γι ‘αυτό, το Συμβούλιο της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων κάλεσε για άλλη μια φορά τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων της ΕΕ να καταλήξουν σε λογικές αποφάσεις σε αυτές τις κρίσιμες διαπραγματεύσεις. Οι μελλοντικοί στόχοι για το CO2 δεν πρέπει να αυξάνουν δυσανάλογα το κόστος της κινητικότητας, ενώ ο κοινωνικός αποκλεισμός πρέπει να αποφεύγεται με κάθε τρόπο, κατέληξε ο κ. Tavares”.