Η μέση διάρκεια χρήσης ενός αυτοκινήτου είναι περίπου 10 χρόνια, αλλά η συστοιχία μπαταριών ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 22 χρόνια, που σημαίνει 12 χρόνια περισσότερο από το αυτοκίνητο για το οποίο χρησιμοποιήθηκε.

Οι πληροφορίες αυτές δημοσιοποιήθηκαν από τον Francisco Carranza, διευθύνοντα σύμβουλο της Renault-Nissan Energy Services και πρόσφατα κυκλοφόρησαν από το Automotive News.

Από την πρώτη κυκλοφορία τους το 2011, περισσότερα από 400.000 Nissan Leaf έχουν πωληθεί σε ολόκληρο τον κόσμο και ως εκ τούτου η Nissan διαθέτει πολλά δεδομένα σχετικά με την αλλοίωση και τη φθορά των μπαταριών. Η ανάλυση αυτών των δεδομένων κατέδειξε πως οι συστοιχίες μπαταριών έχουν πολύ μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής από ό, τι τα αυτοκίνητα στα οποία τοποθετήθηκαν, που σημαίνει πως θα μπορούσαν να αποκτήσουν μια “δεύτερη ζωή” αφότου το αυτοκίνητο ανακυκλωθεί.

Κερδοφορία

Από οικονομικής άποψης, η επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών των EV αποτελεί έναν ενδιαφέροντα τρόπο για να καταστεί η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων κερδοφόρα για τους κατασκευαστές, καθώς τα EVs απαιτούν λιγότερο σέρβις από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης και ασκούν πίεση στην κερδοφορία του τμήματος εξυπηρέτησης μετά την πώληση. Εάν οι ανακυκλωμένες μπαταρίες μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, το επιχειρηματικό μοντέλο μπορεί να αποβεί πολύ ενδιαφέρον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Επαναχρησιμοποίηση συστοιχιών μπαταριών αυτοκινήτων

Σήμερα, έχουν ήδη δημιουργηθεί διάφορα έργα που βασίζονται σε συστοιχίες μπαταριών αυτοκινήτων. Η Audi, για παράδειγμα, άνοιξε τη μεγαλύτερη πολυλειτουργική μονάδα αποθήκευσης ενέργειας της Γερμανίας στην πανεπιστημιούπολη EUREF του Βερολίνου, συνολικής δυναμικότητας 1,9 MWH, αποτελούμενη από χρησιμοποιημένες μπαταρίες ιόντων λιθίου που προέρχονται από τα αυτοκίνητα δοκιμών που χρησιμοποιεί η μάρκα.

Η ίδια η Nissan διαθέτει μια ακόμα μεγαλύτερη εγκατάσταση στην Ολλανδία. Πέρυσι, στο ArenA του Άμστερνταμ άνοιξε μια εγκατάσταση αποθήκευσης 3 MWH, η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως ενδιάμεσος σταθμός ενέργειας για το συγκρότημα του σταδίου, τους επισκέπτες, τη γειτονιά και το ηλεκτρικό δίκτυο. Το ισοδύναμο 148 μπαταριών Leaf χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της ενέργειας που παράγεται από τους 4.200 ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή του ArenA.

Η Nissan προωθεί επίσης ηλιακούς συλλέκτες και αποθήκευση μπαταριών για μεμονωμένα νοικοκυριά υπό την επωνυμία Nissan Energy Solar, μια πρωτοβουλία που μπορεί να συγκριθεί με το πρόγραμμα οικιακής μπαταρίας της Tesla.

Η ιδέα για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας μεγάλης δυναμικότητας σε χρησιμοποιημένες μπαταρίες αυτοκινήτων είναι πως αυτή η ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως εφεδρική για το ηλεκτρικό δίκτυο, με αμφίδρομο τρόπο. Η υπερβάλλουσα ισχύς του δικτύου θα μπορούσε να αποθηκευθεί στις μπαταρίες, που θα μπορούσαν να την ανακατευθύνουν στο δίκτυο οποτεδήποτε κριθεί απαραίτητο. Για παράδειγμα, όταν οι διακυμάνσεις στην παραγωγή ηλεκτρισμού από ηλιακή ή αιολική ενέργεια θα καθιστούσαν δύσκολη την ανταπόκριση στη ζήτηση σε περιόδους αιχμής.

 

Προηγούμενο άρθροeVan Ready App από την Mercedes-Benz Vans για την ηλεκτροκίνηση του στόλου
Επόμενο άρθροVolkswagen, Moovster και Vinturas συνεργάζονται με την IBM