Κατά τους πρώτους εννιά μήνες του 2024, οι νέες ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων και συγκεκριμένα των van στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,5%, φτάνοντας τις 1.170.310 μονάδες, με θετικά αποτελέσματα σε όλες τις τέσσερις κύριες αγορές. Η Ισπανία ηγήθηκε με μια αξιοσημείωτη αύξηση 16,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία με 8,2%, την Ιταλία με 7,3% και τη Γαλλία με 5,8%.
Αντιθέτως, οι νέες ταξινομήσεις φορτηγών στην ΕΕ σημείωσαν πτώση 7,5%, φτάνοντας τις 249.708 μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο. Η πτώση αυτή οφείλεται στη μείωση κατά 9,5% στις πωλήσεις βαρέων φορτηγών, ενώ οι πωλήσεις μεσαίων φορτηγών αυξήθηκαν λιγότερο, κατά 3%. Αν και η Ισπανία και η Ιταλία παρέμειναν σε θετικό έδαφος με αυξήσεις 12% και 2,1% αντίστοιχα, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τις μειώσεις στη Γερμανία (-7%) και τη Γαλλία (-4,3%).
Οι πωλήσεις λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 16% σε σύγκριση με το πρώτο εννεάμηνο του 2023, φτάνοντας τις 27.400 μονάδες. Όλες οι κύριες αγορές κατέγραψαν ανάπτυξη, ιδιαίτερα η Ισπανία (+21,8%) και η Ιταλία (+21%).
Νέες ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων ανά πηγή ενέργειας
Van
Το ντίζελ παρέμεινε η προτιμώμενη επιλογή για τους αγοραστές νέων van στην ΕΕ κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2024. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,6% φτάνοντας τις 989.975 μονάδες, διατηρώντας ένα σταθερό μερίδιο αγοράς 84,6%. Η αύξηση των βενζινοκίνητων μοντέλων (+7,5%) σταθεροποιείται, αντιπροσωπεύοντας ένα μερίδιο αγοράς 6,1%. Τα ηλεκτρικά φορτηγά παρουσίασαν απότομη μείωση κατά 12,8%, με μερίδιο αγοράς 5,7%, από 7,1% πέρυσι. Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών φορτηγών μειώθηκαν κατά 4,3% και πλέον αποτελούν το 2% της αγοράς.
Φορτηγά
Τα φορτηγά ντίζελ συνέχισαν να κυριαρχούν κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2024, αντιπροσωπεύοντας το 95,3% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ, παρά τη μείωση κατά 7,3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών φορτηγών μειώθηκαν κατά 6,6%, με το μερίδιο αγοράς να παραμένει σταθερό σε σχέση με πέρυσι στο 2,2%. Τα αποτελέσματα για τα ηλεκτρικά μοντέλα διέφεραν ανά χώρα: ενώ οι αγορές της Γερμανίας (+56,8%) και της Δανίας (+22,3%) αυξήθηκαν, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τις μειώσεις στη Γαλλία (-58,4%) και την Ολλανδία (-52,7%).
Λεωφορεία
Οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 28,7% από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2024, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 14,3% σε 15,9%. Η Γερμανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά σε όγκο και αυξήθηκε κατά 11,4%, ενώ η Ιταλία σημείωσε αύξηση κατά 72,9%, και έγινε η τρίτη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο ενέργειας. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική αγορά μειώθηκε κατά 10,8% με 514 μονάδες καταγεγραμμένες. Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών λεωφορείων μειώθηκαν κατά 13,2%, και πλέον αποτελούν το 9,5% της αγοράς. Οι ταξινομήσεις λεωφορείων ντίζελ αυξήθηκαν κατά 19,4%, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους σε 66,6%, αυξημένο κατά 1,9% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.