Το επόμενο ορόσημο της Ambition 2039 της Mercedes-Benz είναι η κλιματική ουδετερότητα της παγκόσμιας αλυσίδα εφοδιασμού, με ένα πακέτο μέτρων. Το δίκτυο προμηθευτών αποτελεί βασικό στοιχείο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της Mercedes-Benz, λόγω της υψηλότερης απαίτησης ενέργειας για παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Με την Ambition 2039 η Mercedes-Benz επιθυμεί να διαθέτει νέο στόλο αυτοκινήτων ουδέτερου CO2 σε λιγότερο από 20 χρόνια. Ο μετασχηματισμός στην ηλεκτρική κινητικότητα αυξάνει την απαίτηση ενέργειας της αλυσίδας εφοδιασμού. Σε σύγκριση με έναν συμβατικό κινητήρα καύσης, η παραγωγή ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος είναι διπλάσιας έντασης CO2, κυρίως λόγω των μπαταριών ιόντων λιθίου. Παρά την υψηλότερη απαίτηση ενέργειας για παραγωγή, τα υβριδικά plug-in και τα ηλεκτρικά οχήματα της Mercedes-Benz διαθέτουν ήδη ένα σαφές πλεονέκτημα όσον αφορά στις εκπομπές CO2 σε σύγκριση με τους συμβατικούς κινητήρες, καθώς μόνον όταν υπολογίζεται ολόκληρος ο κύκλος ζωής των οχημάτων αποκτάται μια πραγματική εικόνα: Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να αντισταθμίσουν ένα μεγάλο μέρος των αρχικά υψηλότερων εκπομπών CO2, λόγω της μετέπειτα κυκλοφορίας τους χωρίς εκπομπές. Εδώ υπεισέρχεται η Mercedes-Benz και συνεργάζεται με το παγκόσμιο δίκτυο προμηθευτών για τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά την παραγωγή.
Ο Markus Schäfer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG · υπεύθυνος για το Daimler Group Research και COO της Mercedes-Benz Cars: “Η ηλεκτρική κινητικότητα και η βιωσιμότητα συμβαδίζουν με τη Mercedes-Benz. Με το ηλεκτρικό πολυτελές sedan EQS, το οποίο βρίσκεται ήδη σε γραμμή παραγωγής για το επόμενο έτος, έχουμε ήδη επιτύχει σημαντικά ορόσημα σε στενή συνεργασία με τους συνεργάτες μας – για παράδειγμα, προμηθευόμενοι κυψέλες μπαταριών που παράγονται με ουδέτερο CO2. Συνεπώς ακολουθούμε αυτήν την πορεία: Κατά την ανάθεση συμβάσεων για την επόμενη πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων μας – την Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA) για compact και μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα – θέτουμε ήδη για πρώτη φορά τις εκπομπές CO2 ως βασικό κριτήριο”.
Βασικό κριτήριο επιλογής προμηθευτή
“Από κοινού με τους συνεργάτες μας, υλοποιούμε τη Mercedes-Benz Ambition 2039. Σχεδόν οι μισοί από τους περίπου 2000 προμηθευτές μας υπέγραψαν «Επιστολή Προθέσεων για την Ambition» και δεσμεύονται να μας προμηθεύουν στο μέλλον μόνον με εξαρτήματα ουδέτερα CO2. Αυτές οι εταιρείες αντιπροσωπεύουν πάνω από το ήμισυ του ετήσιου όγκου αγορών της Mercedes-Benz AG. Αυτό αποδεικνύει την πορεία επίτευξης των κλιματικών μας στόχων: το δίκτυο προμηθευτών μας έχει επίσης αναγνωρίσει τα σημάδια των καιρών και μετασχηματίζεται. Εστιάζουμε ιδιαιτέρως σε εξαρτήματα και υλικά υψηλής έντασης CO2, όπως οι κυψέλες μπαταριών”, δήλωσε ο Gunnar Güthenke, Επικεφαλής Προμηθειών και Ποιότητας Προμηθευτών της Mercedes-Benz Cars. «Βρισκόμαστε επίσης στη διαδικασία δημιουργίας ενός συστήματος παρακολούθησης που θα μας επιτρέπει να γνωρίζουμε τη διαχρονική μείωση των εκπομπών CO2″. Η εταιρεία συζητά με όλους τους άλλους προμηθευτές για από κοινού ανάπτυξη στρατηγικών μείωσης του CO2.
Η κλιματική ουδετερότητα περιλαμβάνεται ως όρος στα συμβόλαια και η Ambition αποτελεί βασικό κριτήριο ανάθεσης συμβάσεων. Από το 2039 το αργότερο, μόνον τα υλικά παραγωγής που είναι ουδέτερα CO2 σε όλα τα στάδια δημιουργίας αξίας θα επιτρέπονται στα εργοστάσια της Mercedes-Benz. Όποιος προμηθευτής αρνείται να υπογράψει την επιστολή Ambition δεν θα περιλαμβάνεται στις νέες συμβάσεις προμηθειών.
Εστίαση σε εξαρτήματα και υλικά υψηλής έντασης CO2
Η Mercedes-Benz θα επικεντρωθεί επιπλέον σε υλικά και εξαρτήματα ιδιαίτερης έντασης CO2 στην κατασκευή και επεξεργασία τους έως το 2039. Τα εξαρτήματα αυτά περιλαμβάνουν κυψέλες μπαταριών, χάλυβα και αλουμίνιο και αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% των εκπομπών CO2 της αλυσίδας εφοδιασμού ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος. Η Mercedes-Benz έχει ήδη συμφωνήσει σαφείς στόχους με δύο στρατηγικούς συνεργάτες κυψελών μπαταριών: η CATL (Contemporary Amperex Technology Co., Limited) και η Farasis Energy έχουν δεσμευτεί για προμήθεια κυψελών μπαταριών που παράγονται με ηλεκτρική ενέργεια ανανεώσιμων πηγών, όπως υδροηλεκτρική, αιολική και ηλιακή ενέργεια. Αυτό μειώνει το αποτύπωμα CO2 μιας μπαταρίας κατά περισσότερο από 30%. Η υπόλοιπη αλυσίδα εφοδιασμού έπεται.
Μια ολιστική προσέγγιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων περιλαμβάνει επίσης τη βιώσιμη χρήση πόρων. Στόχος της εταιρείας είναι να μειώσει τη χρήση πρωτογενών πρώτων υλών ηλεκτροκινητήρων έως το 2030 και να αυξήσει σταδιακά το μερίδιο των δευτερογενών και ανανεώσιμων υλικών στα οχήματα. Η Mercedes-Benz συνεργάζεται με τους προμηθευτές της για να αυξήσει σταδιακά το μερίδιο δευτερευόντων υλικών στα απαραίτητα εξαρτήματα.
Τα εργοστάσια της Mercedes-Benz ως πρότυπα
Τα εργοστάσια της Mercedes-Benz AG, συμπεριλαμβανομένου του παγκόσμιου δικτύου της παραγωγής μπαταριών, θα παράγουν με ουδέτερο CO2 παγκοσμίως ήδη από το 2022. Αυτό θα τα καταστήσει πρότυπα για το δίκτυο προμηθευτών. Ακολουθώντας τη διαδικασία των εργοστασίων της Mercedes-Benz, οι προμηθευτές οφείλουν κατ΄αρχήν να αποφεύγουν και να μειώνουν τις εκπομπές τους. Μόνον τότε νοείται αντιστάθμισμα μέσω έργων υψηλής αξίας. Οι τρόποι μιας κλιματικά ουδέτερης παραγωγής είναι ποικίλοι και κυμαίνονται από τη μείωση της κατανάλωσης, έως την προμήθεια ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Κλιματική ουδετερότητα σε ολόκληρη την αλυσίδα δημιουργίας αξίας της Mercedes-Benz
Με τη νέα της στρατηγική, η Mercedes-Benz υποστηρίζει πως παράγει τα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα στον κόσμο. Η αρχή της βιωσιμότητας καλύπτει όλους τους στρατηγικούς τομείς. Ο στόχος είναι ένας πλήρως διαδικτυωμένος στόλος οχημάτων απόλυτα ουδέτερου CO2. Η Ambition 2039 δίνει την κατεύθυνση σε όλη την αλυσίδα δημιουργίας αξίας. Η εταιρεία σκοπεύει να διαθέτει υβριδικά plug-in ή ηλεκτρικά οχήματα προς πώληση σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% έως το 2030. Οι κύριοι στόχοι περιλαμβάνουν παραγωγή ουδέτερη CO2 για όλα τα εργοστάσια της Mercedes-Benz AG από το 2022, συμμετοχή στη διαμόρφωση της υποδομής φόρτισης και συμφωνία για συγκεκριμένα μέτρα CO2 με τους προμηθευτές.