Μία ακόμα έρευνα μετά το Mobility Insights Report της LeasePlan έρχεται να επιβεβαιώσει τη στροφή των καταναλωτών προς το ιδιωτικό αυτοκίνητο και τη μείωση της χρήσης των ΜΜΜ, ως αποτέλεσμα της πανδημίας: Το Mobility Consumer Index 2020, της EY.

Η έρευνα αυτή κατέγραψε τις απόψεις περισσοτέρων από 3.300 καταναλωτές σε εννέα χώρες (Κίνα, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Σιγκαπούρη, Νότια Κορέα, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες) τον Αύγουστο του 2020.

Όπως προκύπτει από το Mobility Consumer Index 2020 την κινητήρια δύναμη πίσω από μία παγκόσμια έκρηξη στην ιδιοκτησία αυτοκινήτων, κατά τους επόμενους έξι μήνες, αναμένεται να αποτελέσουν οι millennials (24-39 ετών), αντιπροσωπεύοντας το 45% των νέων κατόχων.

Σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (31%) που δε διαθέτουν σήμερα αυτοκίνητο, δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αγοράσουν ένα εντός των επόμενων έξι μηνών, ενώ ένας στους πέντε ερωτηθέντες (20%) που έχουν ήδη αυτοκίνητο, δηλώνει ότι είναι θετικός ως προς την αγορά ενός επιπλέον οχήματος. Και οι δύο ομάδες καταναλωτών ανέφεραν τον αντίκτυπο της πανδημίας του COVID-19, ως έναν από τους κορυφαίους λόγους για τις σχεδιαζόμενες αγορές τους.

Πάνω από τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων (78%) δηλώνουν ότι είναι πιθανότερο να ταξιδεύουν με το αυτοκίνητό τους σε έναν μετά-COVID-19 κόσμο, με τους μισούς από αυτούς να είναι millennials (52%).

Το 71% όσων δε διαθέτουν, αλλά αναζητούν σήμερα ένα νέο αυτοκίνητο, εξετάζουν την αγορά βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου μοντέλου, με μόλις 6% να επιλέγουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, και 23% ένα υβριδικό.

Η έρευνα διαπιστώνει, επίσης, ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες θα δεχθούν σοβαρό πλήγμα, με τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς για τη μετάβαση στην εργασία να εμφανίζεται μειωμένη κατά 69%. Πτώση 61% αναμένεται στη χρήση των ΜΜΜ για αναψυχή και ψυχαγωγία, και 53% στη χρήση για κοινωνικές δραστηριότητες και οικιακές ανάγκες.

Οι ερωτηθέντες από την Ιταλία (47%) και τη Γερμανία (46%) είναι πιο πιθανό να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο. Εν τω μεταξύ, οι ερωτηθέντες από την Κίνα ήταν πιθανότερο να αυξήσουν τη χρήση αυτοκινήτου τους (90% των συμμετεχόντων από τη χώρα αυτή), ακολουθούμενο από την Ινδία (85%) και τη Γερμανία (81%).

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Γιάννης Πιέρρος, Εταίρος της EY Ελλάδος, Επικεφαλής Τομέα Προηγμένης Βιομηχανίας (Υπηρεσίες Διασφάλισης) και Τομέα Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών της EY στην περιοχή της Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), παρατηρεί: «Είναι γνωστό πλέον ότι η πανδημία αναδιαμορφώνει την αγορά συνεχώς και γεννά νέα δεδομένα και νέες προοπτικές για διάφορους κλάδους της οικονομίας. Όσον αφορά τις μεταφορές, οι millennials πλέον φαίνεται να στρέφονται όλο και περισσότερο στα ιδιόκτητα οχήματα, ελαττώνοντας, παράλληλα, τη χρήση των δημοσίων συγκοινωνιών, κάτι που φάνταζε αδιανόητο πριν έναν χρόνο. Παράλληλα, το γεγονός ότι η ηλεκτροκίνηση ως μοναδική επιλογή, ακόμη και για την περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένη νέα γενιά, φαίνεται να μην έχει κερδίσει μέχρι σήμερα την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο προβληματισμού για την αυτοκινητοβιομηχανία και τις κυβερνήσεις, που ήδη επενδύουν μεγάλα κεφάλαια σε εναλλακτικές, περιβαλλοντικά βιώσιμες, λύσεις και τεχνολογίες μετακίνησης».

Προηγούμενο άρθροΚοινοπραξία Sunlight – BMG Energy στην Ιταλία
Επόμενο άρθροMercedes-Benz: στόχος η κλιματική ουδετερότητα