10 χρόνια και 10 εκατομμύρια οχήματα Mercedes-Benz με σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (Active Brake Assist) για πεζούς. 

Με περισσότερα από 40 ενεργά συστήματα υποβοήθησης, η Mercedes-Benz συμβάλλει αποφασιστικά στην αύξηση της ασφάλειας των χρηστών του δρόμου. Ειδικότερα, το Active Brake Assist με ανίχνευση πεζών συμβάλλει στη μείωση των ατυχημάτων που αφορούν πεζούς και ποδηλάτες, εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό ισχύει για κανονικές ταχύτητες οδήγησης εντός και εκτός πόλης.

Το σύστημα μπορεί να δώσει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις για επικείμενη σύγκρουση έμπροσθεν του οχήματος, είτε από διασταυρούμενα οχήματα, είτε του αντιθέτου ρεύματος. Εάν ο οδηγός φρενάρει πολύ ελαφρά, το σύστημα υποστηρίζει και αυξάνει την δύναμη πέδησης, αναλόγως περίπτωσης. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το Active Brake Assist ενεργοποιεί το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Στην υπάρχουσα γενιά οχημάτων, το Active Brake Assist χρησιμοποιεί αισθητήρες κάμερας ή/και ραντάρ για την ανίχνευση πεζών και ποδηλατών έμπροσθεν του οχήματος. Εάν εντοπιστεί άμεσος κίνδυνος σύγκρουσης με ευάλωτους χρήστες του δρόμου, υπολογίζεται η απαιτούμενη δύναμη πέδησης προκειμένου να αποφευχθεί ή να ελαχιστοποιηθεί η σοβαρότητά της.

Η Mercedes-Benz έχει επιτύχει άλλο ένα ορόσημο ενεργητικής ασφάλειας: Από το 2012, περισσότερα από 10 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα Mercedes-Benz παγκοσμίως είναι εξοπλισμένα με το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης για πεζούς. Οι πεζοί θεωρούνται απροστάτευτοι χρήστες του δρόμου, καθώς δεν διαθέτουν αερόσακους, ζώνες ασφαλείας ή προστατευτικό ρουχισμό. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στις στατιστικές ατυχημάτων: σύμφωνα με ανάλυση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 2020 οι πεζοί αποτέλεσαν σχεδόν το ένα πέμπτο των μοιραίων τροχαίων ατυχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.[1] Στις ΗΠΑ, το αντίστοιχο ποσοστό τους το 2021 ήταν 17% σύμφωνα με την National Highway Traffic Safety Administration.[2] Εν τω μεταξύ, μελέτη του 2022 του American Insurance Institute for Highway Safety επεσήμανε ότι τα οχήματα που διαθέτουν σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης για πεζούς παρουσιάζουν 27% χαμηλότερο ποσοστό ατυχημάτων με πεζούς σε σχέση με οχήματα χωρίς τέτοια τεχνολογία.[3]

Προειδοποίηση και υποστήριξη σε περίπτωση άμεσου κινδύνου ατυχήματος

Η Mercedes-Benz παρουσίασε το πρώτο σύστημα υποβοήθησης πέδησης (BAS) το 1996. Το 2005, χρησιμοποιήθηκε η τεχνολογία ραντάρ για βελτίωση του συστήματος. Έναν χρόνο αργότερα, οι ειδικοί συνδύασαν το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου απόστασης DISTRONIC PLUS και το σύστημα υποβοήθησης πέδησης BAS PLUS, δημιουργώντας το PRE-SAFE® Brake, μερικώς αυτόνομης πέδησης. Το σημαντικό σύστημα ανίχνευσης πεζών προστέθηκε το 2013 και εξόπλισε για πρώτη φορά την E-Class (W212). Το 2016, το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης για πεζούς εγκαταστάθηκε για πρώτη φορά ως στάνταρ εξοπλισμός στην νέα E-Class (W213). Από το 2021, το Active Brake Assist αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό σε όλα τα νέα μοντέλα Mercedes-Benz. Αυτό σημαίνει ότι οι υψηλές απαιτήσεις ασφαλείας της εταιρείας υπερέβησαν τις νομικές απαιτήσεις: τα αποκαλούμενα συστήματα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης πόλης, για χαμηλές ταχύτητες, είναι υποχρεωτικά για όλους τους τύπους νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ από τον Ιούλιο του 2022. Από το 2024, θα καταστούν υποχρεωτικά για κάθε νέα ταξινόμηση αυτοκινήτου.

Τα μελλοντικά συστήματα υποβοήθησης θα είναι ακόμα πιο ισχυρά χάρη στους όλο και πιο προηγμένους αισθητήρες και την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης. Είναι ήδη εμφανές ότι τα συστήματα ενεργητικής υποβοήθησης συμβάλλουν σημαντικά στην προστασία των πεζών και ειδικότερα των ποδηλατών – των λεγόμενων ευάλωτων χρηστών του δρόμου.

Καινοτομία μέσω ανάλυσης πραγματικών τροχαίων ατυχημάτων – η φιλοσοφία της πραγματικής ασφάλειας

Η “Real-Life Safety” είναι η φιλοσοφία ασφαλείας του Mercedes-Benz Group. Η εταιρεία διεξάγει συστηματική έρευνα ατυχημάτων για περισσότερα από 50 χρόνια: στόχος της είναι η κατασκευή οχημάτων που δεν επιτυγχάνουν απλώς σε καθορισμένα σενάρια δοκιμών πρόσκρουσης, αλλά και σε πραγματικά τροχαία ατυχήματα. Εκτός από την προστασία των επιβατών, προέχει επίσης και η ασφάλεια των χρηστών του δρόμου. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: Vision Zero. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν άλλα ατυχήματα με οχήματα Mercedes-Benz από το 2050.


[1] Ευρωπαϊκή Επιτροπή (2021) “Facts and Figures Pedestrians”. Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας. Βρυξέλλες, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών

[2] Εθνικό Κέντρο Στατιστικής και Ανάλυσης. (Ιούνιος 2023).  “Traffic Safety Facts” (Report No. DOT HS 813 458). θνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας.

[3] Ασφαλιστικό Ινστιτούτο για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων „Effects of automatic emergency braking systems on pedestrian crash risk“ (Μάιος 2022). Cicchino, Jessica B. Ανάλυση και πρόληψη ατυχημάτων (AAP).

Προηγούμενο άρθροΣυνεργασία WTW με το Mobility Maturity Map
Επόμενο άρθροΆρχισε η διάθεση του Ioniq 6 στην Ελλάδα