Αφαιρώντας 87 εκατ. ευρώ λόγω αποτίμησης αποθέματος και απομείωσης συμβάσεων μίσθωσης εξαιτίας του COVID-19, το καθαρό αποτέλεσμα της LeasePlan για το πρώτο τρίμηνο του 2020 ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, “το υποκείμενο καθαρό αποτέλεσμα των 115 εκατ. ευρώ αποτελεί απόδειξη της δύναμης και της ανθεκτικότητας της επιχείρησής μας”, λέει ο CEO της εταιρείας, Tex Gunning.
Στις 31 Μαρτίου, ο παγκόσμιος στόλος της LeasePlan ανερχόταν σε 1,86 εκατομμύρια οχήματα, αύξηση 1,8% σε σχέση με πέρυσι. Ο αριθμός των οχημάτων που πωλήθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο ανήλθε σε 74.800 μονάδες, 3,5% περισσότερο από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι λιανικές πωλήσεις B2C της CarNext.com αυξήθηκαν κατά 33% σε 11.400 οχήματα.
Πτώση 85%
Αυτές οι σταθερές βασικές αρχές δεν εμπόδισαν τα κύρια στοιχεία κερδοφορίας να αντικατοπτρίζουν τον αντίκτυπο της κρίσης του κορωνοϊού στη δραστηριότητα της LeasePlan.
- Το τμήμα Car-as-a-Service της LeasePlan είχε κέρδη 137,9 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 13,3% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2019.
- Η CarNext.com, η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της LeasePlan, παρουσίασε ζημία 23,2 εκατ. ευρώ, πτώση 145,7% από – 9,4 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2019.
- Προσθέτοντας και τα δύο, το υποκείμενο καθαρό αποτέλεσμα (114,7 εκατ. ευρώ) μειώθηκε κατά 23,3%.
- Το καθαρό αποτέλεσμα (19,8 εκατ. ευρώ) μειώθηκε κατά 85% έναντι 132 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2019.
Δεκαετίες κερδοφορίας
“Η LeasePlan έχει παρουσιάσει δεκαετίες κερδοφορίας, ακόμα και κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης”, σχολίασε ο κ. Gunning. “Σήμερα αντιμετωπίζουμε πρωτοφανείς καταστάσεις. Ως ελεγχόμενη επιχείρηση, η έμπειρη ομάδα μας ήταν καλά προετοιμασμένη για να διαχειριστεί τον αντίκτυπο του κορωνοϊού. Μόλις προέκυψε η κρίση, ετοιμάσαμε ένα σχέδιο ρευστότητας. Έχουμε ένα απόθεμα ρευστότητας 6,7 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020, που δείχνει τη δύναμη της διαφοροποιημένης χρηματοδότησής μας”.
“Κοιτώντας μπροστά, έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα ‘επόμενης κίνησης’ για την μετά την κρίση δραστηριότητα και διασφάλιση της συνεχιζόμενης τάσης μετάβασης από την μακροπρόθεσμη ιδιοκτησία στη συνδρομή, που διέπει τη διαρθρωτική ανάπτυξη του κλάδου μας τα τελευταία 50 χρόνια. Αυτή θα επιταχυνθεί από τον συνεχή μετασχηματισμό της Digital LeasePlan, που μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε ένα πλήρως ψηφιακό μοντέλο λειτουργίας, παρέχοντας ψηφιακές υπηρεσίες σε επίπεδο ψηφιακού κόστους”.