Τον Ιανουάριο, οι διαδικτυακές πωλήσεις B2C μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 4,9% σε ετήσια βάση, ενώ συνεχίζεται η κρίση αποθεμάτων, σύμφωνα με το INDICATA Market Watch.

  • Τον Ιανουάριο 2022 οι διαδικτυακές πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων B2C της περιοχής αυξήθηκαν κατά 13,7% σε μηνιαία βάση (συγκριτικά με τον Δεκέμβριο του 2021) και κατά 19,1% εξαιρουμένης της Τουρκίας.
  • Οι πωλήσεις τον Ιανουάριο στην περιοχή σε ετήσια βάση (σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021) παρουσίασαν μείωση 4,9% και ήταν κατά 17,7% χαμηλότερες από τον Ιανουάριο του 2020.
  • Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων BEV αυξήθηκαν κατά 72% σε ετήσια βάση και οι πωλήσεις μεταχειρισμένων υβριδικών αυξήθηκαν κατά 47% την ίδια περίοδο.
  • Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων ντίζελ μειώθηκαν κατά 17% σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο, ενώ οι πωλήσεις μεταχειρισμένων βενζινοκίνητων παρέμειναν σταθερές.
  • Όλοι οι τύποι κινητήρων σημείωσαν διψήφια αύξηση μεταβολής αποθεμάτων σε ετήσια βάση, καθώς η ζήτηση υπερβαίνει την προσφορά. Το απόθεμα μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων αυξήθηκε κατά 34%, των μεταχειρισμένων βενζινοκίνητων κατά 44%, ενώ τα υβριδικά και τα BEV αυξήθηκαν κατά 54% και 65% αντίστοιχα.
  • Η μεταβολή αποθεμάτων μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων τον Ιανουάριο ήταν η υψηλότερη στην περιοχή, στο 7,1x, με τα μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα στη δεύτερη θέση με μεταβολή αποθεμάτων 6,9x.
  • Τα μεταχειρισμένα BEV εξακολουθούν να πωλούνται όσο και τα άλλου τύπου κινητήρων σε πολλές αγορές και πλέον διαθέτουν μεταβολή αποθεμάτων 5,5x, σχεδόν όσο τα υβριδικά με 5,7x.
  • Έξι όμοιοι συνεχόμενοι μήνες για τα τρία οχήματα κάτω των 4 ετών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις τον Ιανουάριο. Το Volkswagen Golf παρέμεινε το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο κινητήρα εσωτερικής καύσης με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Επίσης, δεν υπήρξε αλλαγή στα τρία κορυφαία υβριδικά, ωστόσο, ενώ το Renault Zoe διατήρησε την πρώτη θέση στα BEV, το Nissan Leaf και το Fiat 500 κατέλαβαν τη δεύτερη και τρίτη θέση, ξεπερνώντας το Audi e-tron και το BMW i3
  • Το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο κάτω των 4 ετών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις τον Ιανουάριο, βάσει ημερών προς πώληση, ήταν το MG 3, από τη δεύτερη θέση που βρισκόταν τον Δεκέμβριο, με μόλις 36,5 ημέρες.
  • Το επίπεδο αποθεμάτων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων B2C στις αρχές Φεβρουαρίου 2022 είναι 3,7% χαμηλότερο σε μηνιαία βάση και 24,3% χαμηλότερο από τις αρχές Φεβρουαρίου 2021.

Αγορές

Τον Ιανουάριο, οι διαδικτυακές πωλήσεις B2C μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 4,9% σε ετήσια βάση, ενώ συνεχίζεται η κρίση αποθεμάτων

Παρά το γεγονός ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις B2C μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν τον Ιανουάριο του 2022 κατά 13,7% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, είναι 4,9% χαμηλότερες από τον Ιανουάριο του 2021. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι περιορισμοί λόγω πανδημίας του 2020 και του 2021 και οι πιο πρόσφατες ελλείψεις ημιαγωγών, που επηρεάζουν τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, ευθύνονται εν μέρει για την ύφεση.

Ο αντίκτυπός τους στην αγορά αυτοκινήτων προκάλεσε αυξομείωση των πωλήσεων τα δύο τελευταία χρόνια, καθώς οι περιορισμοί δημιούργησαν καθυστερήσεις και περιορισμένη ζήτηση, που διαδέχθηκαν περίοδοι βιαστικών αγορών και πωλήσεων, γεγονός που καθιστά προβληματικές τις συγκρίσεις με τα προηγούμενα έτη.

Όμως, με τις συνολικές διαδικτυακές πωλήσεις B2C μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην περιοχή τον Ιανουάριο του 2022 κατά 17,7% χαμηλότερες από την προ Covid περίοδο του Ιανουαρίου 2020, είναι σαφές πως υπάρχει αυξανόμενη κρίση αποθεμάτων.

Μια γνωστή απώλεια της πανδημίας είναι η καταστροφή του τουρισμού, που συνεπάγεται και μικρότερη ζήτηση ενοικίασης αυτοκινήτων διακοπών. Υπήρξε επίσης μεγάλη αύξηση της εργασίας κατ΄οίκον και των βιντεοδιασκέψεων, με επακόλουθο λιγότερα επαγγελματικά ταξίδια σε άλλες χώρες και περιορισμένη ανάγκη ενοικίασης αυτοκινήτου από το αεροδρόμιο στον τελικό προορισμό.

Ο τομέας ημερήσιας ενοικίασης ή ενοικιάσεων αυτοκινήτου συνήθως αγοράζει πάνω από ενάμισι εκατομμύριο νέα αυτοκίνητα ετησίως στην περιοχή, τα οποία επιστρέφουν στην αγορά μεταχειρισμένων περίπου σε ένα έτος. Καθώς ο στόλος ενοικίασης έχει προβεί σε περικοπές τα τελευταία δύο χρόνια, για να καλύψει τη σημαντικά μειωμένη ζήτηση, προκύπτει πλέον έλλειψη αυτών των νεότερων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην περιοχή.

Κανονικά, οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να καλύψουν μέρος αυτού του κενού με τακτικές ταξινομήσεις, αλλά οι ελλείψεις ημιαγωγών επιφέρουν μεγάλους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών και, ως εκ τούτου, δεν είναι εύκολο να αναπληρώσουν τις ελλείψεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με νέα.

Τύποι κινητήρων

Η περιορισμένη προσφορά αυτοκινήτων στην αγορά μεταχειρισμένων σημαίνει πως οι αντιπρόσωποι και οι έμποροι πρέπει να διαθέσουν το απόθεμά τους προς υποστήριξη των πωλήσεων.

Ενώ η αύξηση 26% σε μηνιαία βάση τον Ιανουάριο των διαδικτυακών πωλήσεων B2C μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ηλικίας μικρότερης του ενός έτους δείχνει πως υπήρξαν ορισμένες τακτικές ταξινομήσεις από κατασκευαστές, παραμένουν στο ίδιο επίπεδο με τον Ιανουάριο του 2021.

Το πιο αξιοσημείωτο είναι πως τα παλιά ενοικιαζόμενα οχήματα, δηλαδή ενός έως δύο ετών, αύξησαν τις πωλήσεις τους μόνον τον Ιανουάριο κατά 6% σε μηνιαία βάση και παρουσίασαν μείωση 28% έναντι του Ιανουαρίου 2021. Με αγορές λιγότερων νέων αυτοκινήτων στον τομέα τα τελευταία δύο χρόνια, αρχίζει να γίνεται αισθητός ο αντίκτυπος στη διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυτής της ηλικίας προς πώληση.

Η πτώση των ηλεκτρονικών πωλήσεων B2C μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο σε ετήσια βάση οφειλόταν κυρίως στην πτώση κατά 17% των πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ντίζελ την ίδια περίοδο, ενώ οι πωλήσεις βενζινοκίνητων παρέμειναν σταθερές και τα BEV και τα υβριδικά σημείωσαν αύξηση κατά 72% και 47% αντίστοιχα.

Η ζήτηση παρέμεινε υψηλή για όλους τους τύπους κινητήρων, με τα μεταχειρισμένα ντίζελ να εξακολουθούν να πωλούνται ταχύτερα με μεταβολή αποθεμάτων 7,1 τον Ιανουάριο. Αυτό ισοδυναμεί με αύξηση 34% έναντι του Ιανουαρίου 2021, η οποία ήταν η χαμηλότερη αύξηση ρυθμού μεταβολής μεταξύ των τεσσάρων τύπων κινητήρων. Η ζήτηση αυξάνει επίσης κατακόρυφα την ταχύτητα πωλήσεων όλων των ηλικιακών ομάδων και η μεταβολή αποθεμάτων αυξήθηκε 35% κατά μέσο όρο σε ετήσια βάση.

Εξετάζοντας τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα κάτω των τεσσάρων ετών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις B2C στο διαδίκτυο, εξαιρουμένων των εξειδικευμένων, των βαν και των σπορ, το MG3 κατατάσσεται στην κορυφή τον Ιανουάριο, από τη δεύτερη θέση του Δεκεμβρίου. Το Toyota Prius+ πήγε επίσης καλά τον Ιανουάριο και έγινε το τρίτο με τις καλύτερες πωλήσεις μεταξύ όλων των τύπων κινητήρων και υβριδικών.

Οι περιορισμοί εφοδιασμού δημιουργούν κρίση αποθεμάτων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Με σημαντική μείωση προσφοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην αγορά εκ μέρους του τομέα ημερήσιας ενοικίασης, μεγάλους χρόνους παράδοσης νέων αυτοκινήτων που ωθούν τους αγοραστές στην αγορά μεταχειρισμένων και την πανδημία που εξακολουθεί να προκαλεί περιορισμούς σε πολλές χώρες, οι αντιπρόσωποι και οι έμποροι δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στη ζήτηση.

Το επίπεδο αποθεμάτων διαδικτυακών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων B2C τον Φεβρουάριο του 2022 ήταν 3,7% χαμηλότερο από ό,τι στην αρχή του προηγούμενου μήνα. Αυτό σημαίνει ότι το επίπεδο αποθεμάτων είναι πλέον 24,3% χαμηλότερο από τον Φεβρουάριο του 2021 και το χαμηλότερο των δέκα από τους τελευταίους ένδεκα μήνες, σε ετήσια βάση.

 

Προηγούμενο άρθροNέα πακέτα αξεσουάρ για το νέο HR-V e:HEV
Επόμενο άρθροKosmocar-Audi: Πέντε υπερφορτιστές στην Ελλάδα