Η υποδομή φόρτισης στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) υπολείπεται των αναγκών, όπως διαπιστώνει για άλλη μία φορά η ACEA.
Σχεδόν το 42% όλων των σημείων φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να συγκεντρώνεται σε δύο μόνον χώρες της ΕΕ, όπως επισημαίνει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ΑCEA). Η διαφορά μεταξύ των κορυφαίων και των τελευταίων χωρών της κατάταξης είναι τεράστια. Στην Ολλανδία που διαθέτει 111.821 δημόσιους φορτιστές και στη Γερμανία που ακολουθεί με 87.674 φορτιστές.
Αυτές οι δύο χώρες στο σύνολό τους αποτελούν λιγότερο από το 10% της συνολικής επιφάνειας της περιοχής, με τους υπόλοιπους φορτιστές διάσπαρτους στο υπόλοιπο 90% της επιφάνειας. Η Ολλανδία, η χώρα με το μεγαλύτερο μερίδιο από πλευράς υποδομής και 34,5% της αγοράς της επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά οχήματα (ECV) , έχει σχεδόν 70 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη Ρουμανία (1.658 και 9% μερίδιο ECV), η οποία είναι περίπου επτά φορές μεγαλύτερη σε έκταση.
Από τις υπόλοιπες μεγάλες αγορές αυτοκινήτου η Γαλλία έχει 83.317 φορτιστές (21,5% μερίδιο ECV), η Ιταλία 37.186 φορτιστές (8,7% μερίδιο ECV) και η Ισπανία 34.380 φορτιστές (9,6% μερίδιο ECV). Από την άλλη οι χώρες με τους λιγότερους δημόσιους φορτιστές είναι η Λετονία με 660, η Λιθουανία με 477, η Εσθονία με 300, η Κύπρος με 69 και η Μάλτα με μόλις 13 φορτιστές (βλ. πίνακα).
Στην Ελλάδα γίνεται μεγάλη προσπάθεια αύξησης των υποδομών φόρτισης. Σήμερα υπάρχουν συνολικά 1.021 φορτιστές (7,9% μερίδιο ECV το 2022), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Ωστόσο, όπως σημειώνει η ACEA το μεγαλύτερο ποσοστό των φορτιστών της ΕΕ είναι 22Kw, γεγονός που σημαίνει αργή φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, άρα και μεγάλους χρόνους αναμονής για την φόρτιση τους.
Αν και υπάρχει μεγάλη αύξηση των σημείων φόρτισης στην ΕΕ τα τελευταία χρόνια, ο συνολικός αριθμός τους (479.396), όπως καταγράφεται από το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων το 2022, υπολείπεται κατά πολύ των αναγκών (βλ. πίνακα).