Η Volvo ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει την ανώτατη ταχύτητα σε όλα τα αυτοκίνητά της στα 180 χλμ. / ώρα από το 2020, επικαλούμενη την πολιτική της Vision 2020, η οποία αποσκοπεί στο να μη σκοτωθεί ή να μη τραυματιστεί σοβαρά κανείς με ένα νέο Volvo. Ταυτόχρονα, μια ομάδα ευρωβουλευτών θέλει να εξοπλίσει όλα τα καινούργια αυτοκίνητα με το σύστημα Intelligent Speed Assist.

Η Volvo ισχυρίζεται ότι η έρευνα που έχει κάνει έχει εντοπίσει τρεις κινδύνους για την ασφάλεια, που συνιστούν εμπόδια στη φιλοδοξία της να τερματίσει τους σοβαρούς τραυματισμούς και τους θανάτους με τα αυτοκίνητά της. Η μεγάλη ταχύτητα είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική. Οι τοξικές ουσίες και η απόσπαση της προσοχής είναι οι άλλες δύο.

“Η Volvo είναι πρωτοπόρος στην ασφάλεια: πάντα είμαστε και πάντα θα είμαστε”, δήλωσε ο Håkan Samuelsson, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. “Λόγω της έρευνάς μας, ξέρουμε ποιοί είναι οι προβληματικοί τομείς σε ό,τι αφορά στον τερματισμό των σοβαρών τραυματισμών και θανάτων με τα αυτοκίνητά μας. Και παρόλο που ο περιορισμός της ταχύτητας δεν αποτελεί πανάκεια, αξίζει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σώσουμε μια ζωή”.

Γαιοεντοπισμός

Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν περιορίζεται στον περιορισμό της ανώτατης ταχύτητας, καθώς διερευνά επίσης εάν ένας συνδυασμός έξυπνου ελέγχου ταχύτητας και τεχνολογίας γαιοεντοπισμού θα μπορούσε να περιορίσει αυτόματα την ταχύτητα κοντά σε σχολεία και νοσοκομεία.

“Θέλουμε να ξεκινήσουμε μια συζήτηση για το αν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν το δικαίωμα ή ίσως και την υποχρέωση να εγκαταστήσουν στα οχήματα τεχνολογία που αλλάζει τη συμπεριφορά του οδηγού, ώστε να αντιμετωπισθούν θέματα όπως η ταχύτητα, τα εξαρτησιογόνα ή η απόσπαση της προσοχής’, ανέφερε ο κ. Samuelsson. “Δεν έχουμε σαφή απάντηση σε αυτό το ερώτημα, αλλά πιστεύουμε ότι πρέπει να ξεκινήσουμε τη συζήτηση και να είμαστε πρωτοπόροι”.

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Εν τω μεταξύ, μια ομάδα ευρωβουλευτών εισήγαγε μια πρόταση για εξοπλισμό όλων των νέων αυτοκινήτων με το σύστημα Intelligent Speed Assist μέχρι το 2022. Βασιζόμενη σε δεδομένα GPS, η τεχνολογία αυτή θα απαγορεύει στους οδηγούς να ξεπεράσουν το νόμιμο όριο ταχύτητας. Μια άλλη παραλλαγή θα μπορούσε να επιτρέπει την υπέρβαση, αλλά να απαιτείται μεγαλύτερη πίεση στο πεντάλ για να επιτευχθεί αυτό.

Προηγούμενο άρθροVDA: 60 δισ. ευρώ σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτοματισμούς
Επόμενο άρθροΗ ALD εξαγοράζει την SternLease στην Ολλανδία