Η Stellantis παρουσίασε τη συμβολή της στο πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης L3Pilot στην τελική εκδήλωση του έργου στο Αμβούργο, που πραγματοποιήθηκε παράλληλα με το Παγκόσμιο Συνέδριο ITS, στις 11-15 Οκτωβρίου.

Το L3Pilot είναι το κύριο ευρωπαϊκό έργο έρευνας και καινοτομίας για τον έλεγχο βιωσιμότητας των αυτόνομων λειτουργιών Επιπέδου 3 σε δημόσια οδικά δίκτυα. Η εκδήλωση περιελάμβανε επιδείξεις οδήγησης σε παρακείμενους αυτοκινητόδρομους.

Κατά τη διάρκεια του τετραετούς προγράμματος, στο οποίο συμμετείχαν 34 παγκόσμιοι εταίροι, συμπεριλαμβανομένων των προμηθευτών, ερευνητικών ινστιτούτων, οδικών αρχών και άλλων κατασκευαστών, οι ομάδες έρευνας και προηγμένων τεχνολογιών της Stellantis ηγήθηκαν των δοκιμών οδήγησης. Το έργο περιελάμβανε συνολικά:

  • 70 αυτοκίνητα με αυτόματη λειτουργία οδήγησης σε 14 χώρους δοκιμών, σε επτά χώρες
  • 750 επαγγελματίες οδηγούς, με εμπειρία στις λειτουργίες SAE Επιπέδου 3, είτε ως οδηγούς, είτε ως επιβάτες
  • 400.000 χλμ. σε αυτοκινητόδρομους, με τα μισά από αυτά σε αυτόνομη λειτουργία και τα μισά ως κανονική οδήγηση
  • 24.000 χλμ. σε αστικές περιοχές, 22.200 χλμ. σε αυτόνομη λειτουργία και 1.800 χλμ. ως κανονική οδήγηση

«Η συμμετοχή της Stellantis στο έργο L3Pilot και ο ηγετικός της ρόλος στην πιλοτική φάση καταδεικνύουν σαφώς τη δέσμευσή μας στην ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης», δήλωσε ο Harald Wester, Chief Engineering Officer της Stellantis.

«Πιστεύουμε πως αυτά τα διεθνή έργα ευρείας κλίμακας και συμμετοχής πολλών εταίρων, είναι πολύ σημαντικά για να πεισθούν οι πελάτες μας πως οι αυτόνομες τεχνολογίες είναι ασφαλείς και αξιόπιστες, πριν τις διαθέσουμε στην αγορά. Αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της συνολικής πελατοκεντρικής στρατηγικής μας λογισμικού», δήλωσε ο Yves Bonnefont, Chief Software Officer της Stellantis.

Στο SAE Επιπέδου 3, ο οδηγός δεν χρειάζεται να παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση, αλλά πρέπει να ανακτά τον έλεγχο όταν το απαιτεί το σύστημα. Το L3Pilot, το κύριο ευρωπαϊκό έργο έρευνας και καινοτομίας, είναι από τα σημαντικότερα για το μέλλον της αυτόνομης οδήγησης, καθώς εστιάζει στις δοκιμές και την αξιολόγηση της τεχνολογίας, ως ασφαλή και αποτελεσματικό μέσο μεταφοράς σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. Αξιολογεί επίσης τις τεχνικές πτυχές, την οδηγική συμπεριφορά, την αποδοχή χρήστη και τον αντίκτυπο στην κυκλοφορία και την ασφάλεια.

Η πιλοτική φάση κάλυψε ευρύ φάσμα καταστάσεων, όπως στάθμευση, προσπέραση σε αυτοκινητόδρομους, οδήγηση σε αστικούς κόμβους και εγγύτητας απόστασης. Έτσι ελέγχθηκαν λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, όπως:

  • Οδήγηση αυτοκινητοδρόμου: Οδήγηση υψηλής ταχύτητας και αυτόματη αλλαγή λωρίδας
  • Οδήγηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση: Οδήγηση χαμηλής ταχύτητας σε δρόμους με συμφόρηση
  • Στάθμευση εξ αποστάσεως: Σε καταστάσεις παράλληλης και κάθετης στάθμευσης
  • Ζώνη πλησίον οικίας: Μνήμη διαδρομής για επαναλαμβανόμενους ελιγμούς στάθμευσης εντός και εκτός χώρων στάθμευσης

Η ανατροφοδότηση εκ μέρους των συνεργατών θα βοηθήσει στον καθορισμό των απαραίτητων αναγκών του συστήματος και στη θέσπιση κώδικα ορθών πρακτικών. Το L3Pilot έχει συμβάλει ιδιαίτερα στις δοκιμές αυτοματοποιημένων λειτουργιών οδήγησης, με ανάλυση της απόδοσης αυτόνομων συστημάτων από πλευράς χρήστη και κατανόηση των επιπτώσεων χρήσης της τεχνολογίας στην οδική ασφάλεια.

Χρησιμοποιήθηκε στόλος δεκαέξι προτύπων Stellantis σε διάφορα σενάρια και καταστάσεις οδήγησης και συνθήκες, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, για τη συλλογή δεδομένων, τον εντοπισμό σεναρίων και την αξιολόγηση όλων των πτυχών των οδικών δοκιμών, για να δοθούν απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα πριν διατεθούν αυτά τα συστήματα στην αγορά.

Βάσει των αποτελεσμάτων του L3Pilot, η Stellantis θα συνεχίσει να συνεισφέρει στην μεγάλη προσπάθεια στο επόμενο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Hi-Drive. Την επόμενη τετραετία (2021-2025), το Hi-Drive θα αντιμετωπίσει βασικές προκλήσεις ανάπτυξης ανώτερου επιπέδου αυτόνομης οδήγησης.

Προηγούμενο άρθροVolvo Group: Όχημα με χάλυβα χωρίς εκπομπές
Επόμενο άρθροΠρεμιέρα του νέου Lexus LX επόμενης γενιάς