Η Honda Motor Co., Ltd. ξεκίνησε στις 5 Μαρτίου 2021, το leasing του Honda Legend EX στην Ιαπωνία, το οποίο εξοπλίζεται με τη νέα γενιά του συστήματος ασφαλείας Honda Sensing Elite.

Στην προσπάθειά της για δημιουργία μιας κοινωνίας χωρίς ατυχήματα και ακολουθώντας το πνεύμα του παγκόσμιου slogan της εταιρείας για την ασφάλεια, “Safety for Everyone – Ασφάλεια για όλους”, η Honda βρίσκεται από καιρό στην πρώτη γραμμή της έρευνας και ανάπτυξης τεχνολογιών ασφάλειας. Η έλευση του Legend που εξοπλίζεται με το Honda Sensing Elite αντιπροσωπεύει το επόμενο βήμα προόδου στον τομέα της προηγμένης τεχνολογίας που σχετίζεται με την ασφάλεια. Το Honda Sensing Elite βασίζεται στη λειτουργικότητα του Honda Sensing, το οποίο είναι στάνταρ σε όλη την ευρωπαϊκή γκάμα αυτοκινήτων της μάρκας.

Μία εξαιρετική τεχνολογία του συστήματος είναι η λειτουργία “Traffic Jam Pilot”, που πληροί τις προϋποθέσεις για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 (SAE 3), για την οποία η Honda έχει λάβει την απαιτούμενη έγκριση από το Ιαπωνικό Υπουργείο Χωροταξίας, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού (MLIT)1. Η τεχνολογία Traffic Jam Pilot επιτρέπει στο αυτόνομο σύστημα οδήγησης να καθοδηγεί το όχημα υπό ορισμένες συνθήκες, αντί του οδηγού οδηγό, όπως στην περίπτωση που το αυτό βρίσκεται σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης σε αυτοκινητόδρομο2.

Για τον έλεγχο του οχήματος, το σύστημα προσδιορίζει τη θέση του όπως και τις οδικές συνθήκες χρησιμοποιώντας δεδομένα από τους τρισδιάστατους χάρτες υψηλής ευκρίνειας και το παγκόσμιο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης (GNSS3), αναγνωρίζοντας περιμετρικά σε γωνία 360 μοιρών το περιβάλλον γύρω από το όχημα με τη βοήθεια εξωτερικών αισθητήρων. Ταυτόχρονα, το σύστημα παρακολουθεί την κατάσταση του οδηγού χρησιμοποιώντας την κάμερα παρακολούθησης που είναι τοποθετημένη μέσα στο όχημα. Βασισμένη σε αυτή την ευρεία γκάμα πληροφοριών, η κύρια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) προβαίνει στις σωστές διαγνώσεις, προβλέψεις και αποφάσεις και εφαρμόζει έλεγχο υψηλού επιπέδου στην επιτάχυνση, το φρενάρισμα και τη διεύθυνση του οχήματος για να βοηθήσει τον οδηγό να επιτύχει ομαλή οδήγηση υψηλής ποιότητας.

Δίνοντας την υψηλότερη προτεραιότητα στους τομείς της ασφάλειας και της αξιοπιστίας, για την ανάπτυξη του συστήματος χρησιμοποιήθηκαν προσομοιώσεις στις οποίες περιλαμβάνονταν συνολικά περίπου 10 εκατομμύρια σενάρια και μοτίβα πιθανών καταστάσεων στον πραγματικό κόσμο,  ενώ πραγματοποιήθηκαν αρκετές δοκιμές με την οδήγηση δοκιμαστικών οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους για συνολικά περίπου 1,3 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Επιπλέον, το σύστημα ενσωματώνει στοιχεία στο σχεδιασμό του για να διασφαλίσει την ασφάλεια και την αξιοπιστία σε περίπτωση προβλήματος με οποιαδήποτε από τα επιμέρους τμήματά του.

Ο εξωτερικός εξοπλισμός που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το ολοκαίνουργιο Legend περιλαμβάνει αξεσουάρ σε μπλε χρωματισμό και ειδικούς αλουμινένιους τροχούς. Πολλοί από τους αισθητήρες είναι ενσωματωμένοι σε σημεία που είναι λιγότερο διακριτά από τα μάτια, όπως αρμόζει σε ένα sedan-ναυαρχίδα, υποδηλώνοντας συγχρόνως με διακριτικό τρόπο ότι πρόκειται για όχημα εξοπλισμένο με στοιχεία αυτόνομης οδήγησης.

Ο εσωτερικός εξοπλισμός, ο οποίος προσφέρεται αποκλειστικά στο συγκριμένο μοντέλο, περιλαμβάνει τις ενδεικτικές λυχνίες Honda Sensing Elite με προσεκτικά επιλεγμένες θέσεις, μεγέθη, χρώματα, φωτεινότητα και άλλες λεπτομέρειες, όπως επίσης και μία full-LCD οθόνη 12,3 ιντσών. Αυτός ο εξοπλισμός υιοθετήθηκε για να διασφαλιστεί με διαισθητικό τρόπο η κατανόηση της κατάστασης λειτουργίας του οχήματος, της τρέχουσας κατάστασης και όποιων άλλων αιτημάτων για την ανάκτηση του ελέγχου του αυτοκινήτου από τον οδηγό.

Βασικά χαρακτηριστικά του Honda Sensing Elite

  1. ‘Hands-off’ Λειτουργικότητα

Οδηγώντας με το Adaptive Cruise Control (ACC) με ενεργοποιημένα τα Low-Speed Follow και Lane Keeping Assist System (LKAS), όταν πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις σε έναν αυτοκινητόδρομο, το σύστημα θα βοηθήσει στις λειτουργίες οδήγησης ακόμα και όταν ο οδηγός έχει τα χέρια του μακριά από το τιμόνι.

  • Adaptive in Lane Driving:

Το σύστημα βοηθά την οδήγηση κατά την οποία το αυτοκίνητο ακολουθεί ένα προπορευόμενα σε μία λωρίδα. Το σύστημα οδηγεί το όχημα κατά μήκος της λωρίδας, διατηρώντας παράλληλα την προκαθορισμένη ταχύτητά του. Όταν υπάρχει ένα αυτοκίνητο μπροστά, το σύστημα βοηθά το όχημα να ακολουθήσει εκείνο που βρίσκεται εμπρός, διατηρώντας την κατάλληλη απόσταση.

  • Active Lane Change Assist με λειτουργία Hands-off

Χρησιμοποιώντας κατά την οδήγηση το Adaptive in Lane Driving, όταν ο οδηγός επιβεβαιώνει ότι κινείται σε ασφαλές περιβάλλον και ενεργοποιεί το φλας, το σύστημα βοηθά κατά την επιτάχυνση/επιβράδυνση ασκώντας ροπή στο τιμόνι για την αλλαγή της λωρίδας

  • Active Lane Change με λειτουργία Hands-off

 Χρησιμοποιώντας κατά την οδήγηση το Adaptive in Lane Driving, όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το Active Lane Change με λειτουργία Hands-off, το σύστημα αξιολογεί την κατάσταση και βοηθά την αλλαγή λωρίδας ή/και τη διέλευση του άλλου οχήματος υπό ορισμένες συνθήκες. Όταν το σύστημα εντοπίζει ένα αυτοκίνητο μπροστά που κινείται με χαμηλή ταχύτητα, τότε ειδοποιεί τον οδηγό και στη συνέχεια βοηθά στην προσπέραση και την επιστροφή στην αρχική λωρίδα.

  1. Traffic Jam Pilot

Χρησιμοποιώντας κατά την οδήγηση το Adaptive in Lane Driving, όταν το όχημα βρεθεί σε κυκλοφοριακή συμφόρηση υπό ορισμένες συνθήκες, το σύστημα ελέγχει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το τιμόνι παρακολουθώντας παράλληλα το περιβάλλον του οχήματος για λογαριασμό του οδηγού. Το σύστημα οδηγεί, σταματά και συνεχίζει την οδήγηση εντός της ίδιας λωρίδας, διατηρώντας παράλληλα μια σωστή απόσταση σύμφωνα με την ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος. Ενώ το όχημα βρίσκεται υπό τον έλεγχο του συστήματος, ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί τηλεόραση/DVD στην οθόνη του συστήματος πλοήγησης ή να χειρίζεται το σύστημα πλοήγησης για αναζήτηση του προορισμού του, γεγονός που βοηθά στη μείωση της κόπωσης και του άγχους κατά την οδήγηση σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

  • Emergency Stop Assist

 Όταν ο οδηγός εξακολουθεί να μην ανταποκρίνεται στα αιτήματα του συστήματος για τη μεταφορά του ελέγχου του οχήματος σε αυτόν, τότε αυτό βοηθά στην επιβράδυνση και ακινητοποίηση του αυτοκινήτου πραγματοποιώντας αλλαγές λωρίδας/λωρίδων προς την εσωτερική ή τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Πιο συγκεκριμένα, σε περίπτωση που ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στα αιτήματα του συστήματος να αναλάβει τον έλεγχο καθώς η λειτουργία Traffic Jam Pilot/Hands-off θα αποσυνδεθεί, το σύστημα προτρέπει περαιτέρω τον οδηγό να ανταποκριθεί στο αίτημα χρησιμοποιώντας οπτικές, ακουστικές και απτικές ειδοποιήσεις συμπεριλαμβανομένων ήχων συναγερμού κλιμακούμενης έντασης και δονήσεων στη ζώνη ασφαλείας του οδηγού. Εάν ο τελευταίος συνεχίσει να μην ανταποκρίνεται, το σύστημα θα συμβάλλει στην επιβράδυνση και την ακινητοποίηση του οχήματος, προειδοποιώντας τα αυτοκίνητα που βρίσκονται γύρω του μέσω της χρήσης των φώτων εκτάκτου ανάγκης (αλάρμ) και της κόρνας. Όταν υπάρχει λωρίδα έκτακτης ανάγκης, το σύστημα βοηθά στην επιβράδυνση και την αλλαγή λωρίδας έως ότου το όχημα φτάσει σε αυτή προκειμένου να σταματήσει με ασφάλεια. 4

  1. Διεπαφή Ανθρώπου-Μηχανής (Human-Machine Interface – HMI)

Η διεπαφή επιτρέπει στον οδηγό να αναγνωρίζει στιγμιαία την κατάσταση λειτουργίας του συστήματος, την οδηγική κατάσταση και τις αιτήσεις για παράδοση σε αυτόν του ελέγχου του οχήματος, οι οποίες εκδίδονται από το σύστημα. Οι ενδεικτικές λυχνίες του συστήματος Honda Sensing Elite είναι τοποθετημένες στο τιμόνι, στο πάνω μέρος της οθόνης του συστήματος πλοήγησης και στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Όταν είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία Hands-off, η ενδεικτική λυχνία στο τιμόνι ανάβει και όταν ενεργοποιείται το Traffic Jam Pilot και άλλες ενδεικτικές λυχνίες ανάβουν επίσης με μπλε φως. Όταν το σύστημα ζητά την παράδοση του ελέγχου του οχήματος στον οδηγό, όλες οι ενδεικτικές λυχνίες αλλάζουν το χρώμα τους σε πορτοκαλί και αναβοσβήνουν ώστε να στείλουν ένα κατανοητό μήνυμα στον οδηγό. Η μεγάλη full-LCD οθόνη των 12,3 ιντσών εμφανίζει επίσης την κατάσταση λειτουργίας του συστήματος, την οδηγική κατάσταση και τα αιτήματα παράδοσης του ελέγχου στον οδηγό με απλό αλλά εκφραστικό τρόπο.

Οι περιορισμένες μισθώσεις του Honda Legend Hybrid EX ξεκινούν στην Ιαπωνία στις 5 Μαρτίου 2021.


1. Η έγκριση ανακοινώθηκε τον Νοέμβριο του 2020.

2.  Υπάρχει ένα όριο στις δυνατότητες (π.χ. στην ικανότητα αναγνώρισης και ελέγχου) των μεμονωμένων λειτουργιών του Honda Sensing Elite. Δεν πρέπει να υπερεκτιμούνται οι δυνατότητες κάθε λειτουργίας του Honda Sensing Elite και ο οδηγός πρέπει να προσέχει συνεχώς το περιβάλλον του. Επίσης, πρέπει να παραμένει σε κατάσταση κατά την οποία μπορεί να ανταποκριθεί στο αίτημα παράδοσης του ελέγχου του οχήματος από το σύστημα, και να συνεχίσει αμέσως την οδήγηση μετά από το αίτημα αυτό.

3.  Το GNSS σημαίνει Global Navigation Satellite System και αφορά συνολικά στα συστήματα δορυφορικού εντοπισμού θέσης, πλοήγησης και χρονισμού (PNT).

4.  Ανάλογα με την κατάσταση, το σύστημα μπορεί να ακινητοποιήσει το όχημα χωρίς να αλλάξει λωρίδα/λωρίδες.

Προηγούμενο άρθροΘετικό το 2020 για τη Mercedes-Benz Bank
Επόμενο άρθροΗ Kia αποκάλυψε τις πρώτες εικόνες του EV6