Η IAA Mobility 2021 στο Μόναχο έφερε στο προσκήνιο τις ιδέες που θα καθορίσουν τη νέα παλέτα κινητικότητας τα επόμενα χρόνια.

  1. Κυκλικότητα

Προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές CO2, πρέπει να δούμε πιο μακριά από το τι βγαίνει από την εξάτμιση. Ειδικά στην περίπτωση των BEV, η εξόρυξη πρώτων υλών, η αλυσίδα εφοδιασμού και η παραγωγή του αυτοκινήτου έχουν μεγάλο αντίκτυπο στον πλανήτη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο κατασκευαστές όπως η BMW (με το BMW i Vision Circular) και η Volkswagen (με το ID. Life) μετατοπίζουν πλέον την εστίασή τους στην κυκλικότητα. Η ιδέα έγκειται στην αποκλειστική χρήση υλικών προγενέστερης ζωής και στη δημιουργία οχημάτων σχεδόν 100% ανακυκλώσιμων. Αυτό σημαίνει ότι τα ίδια τα υλικά πρέπει να είναι αμιγή και όχι συνθετικά-που είναι δύσκολο να διαχωριστούν-και ότι τα παρελκόμενα του αυτοκινήτου πρέπει να αποσυναρμολογούνται εύκολα, ώστε να μπορούν να ανακυκλωθούν και να επαναχρησιμοποιηθούν.

  1. Μεταβλητότητα τύπων

Όπως στην περίπτωση του μικροαυτοκινήτου Microlino, του BMW I Vision Amby και του ιπτάμενου αυτοκινήτου Pal-V, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές και οι start-up διερευνούν τρόπους να ξεπεράσουν τα όρια των κατηγοριών οχημάτων, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν κάτι προσαρμοστικό ή πολυλειτουργικό. Το Amby είναι ένα crossover μεταξύ ηλεκτρικού ποδηλάτου και μοτοσικλέτας, που οριοθετεί την τελική του ταχύτητα ανάλογα με το περιβάλλον και την άδεια οδήγησης, μέσω geofencing και συνδεσιμότητας smartphone. Η ίδια τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για το Microlino, το οποίο πλησιάζει στο στάδιο παραγωγής και προορίζεται για κοινόχρηστο όχημα της μόδας. Το κυρίως εμπόδιο θα είναι μάλλον διοικητικού χαρακτήρα, καθώς οι νέοι τύποι οχημάτων που δεν εντάσσονται στις υπάρχουσες κατηγορίες χρειάζονται νέους νόμους.

  1. Αυτόνομη οδήγηση υψηλού επιπέδου

Η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 είναι τεχνικά εφικτή σε ευθείς δρόμους, όπως οι αυτοκινητόδρομοι. Η Mercedes-Benz θα παρέχει αυτή τη δυνατότητα προαιρετικά στο EQS, αλλά με τελική ταχύτητα που θα περιορίζεται στα 60 χλμ. /ώρα. Θα είναι απλώς θέμα χρόνου να επεκταθεί η τεχνολογία στις χαμηλότερες κατηγορίες οχημάτων και να διευρυνθούν οι δυνατότητές της, καθώς θα καθίσταται εξυπνότερη και θα μπορεί να αντιμετωπίζει καλύτερα δυσκολότερες οδικές καταστάσεις. Η μεγαλύτερη δυσκολία θα είναι η επανασύνταξη κυκλοφοριακών κανονισμών. Τα κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να δημιουργήσουν το πλαίσιο που θα επιτρέπει στους οδηγούς αυτοκινήτων να αφήσουν το τιμόνι και θα καθορίζει ποιος είναι υπεύθυνος σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.

Προηγούμενο άρθροΗ ALD εξαγόρασε μερίδιο της Skipr
Επόμενο άρθροΔοκιμές του E-Transit σε ευρωπαϊκούς στόλους