Η μη επίτευξη του στόχου της ΕΕ για μέσες εκπομπές CO2 στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο μέχρι το 2021 θα σημαίνει για τις αυτοκινητοβιομηχανίες την καταβολή μεγάλων προστίμων. Με βάση τις μέσες εκπομπές CO2 του 2018, η συμβουλευτική Jato κατέληξε στο συμπέρασμα ότι εάν δεν αλλάξει κάτι στα επόμενα τρία χρόνια, οι κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, καθώς κανένας από αυτούς δεν βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε καλό δρόμο για την επίτευξη του στόχου.
Έτσι, η Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) συμφώνησε να καταβάλει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla Inc για να περιλάβει τα οχήματα Tesla στο σύνολο του στόλου της, ώστε να αποφύγει τα πρόστιμα για παραβίαση των νέων κανονισμών εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ενέργεια αυτή θα επιτρέψει στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία να αντισταθμίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων της, μειώνοντας τις μέσες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου σε επιτρεπτό επίπεδο, σύμφωνα με τους Financial Times, που ανέφεραν αυτή τη συμφωνία.
Η είδηση δεν ανέφερε ακριβώς το ποσόν που συμφώνησε να πληρώσει η Fiat Chrysler στην Tesla. Το πρακτορείο Reuters ζήτησε από την Tesla να σχολιάσει τη σχετική είδηση αλλά η εταιρεία δεν ανταποκρίθηκε.
Η Tesla εισέπραξε πάνω από 1 δισ. δολάρια την τελευταία τριετία, πουλώντας δικαιώματα εκπομπών στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με τον ετήσιο απολογισμό της στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ. Οι κανονισμοί επιτρέπουν σε έναν κατασκευαστή οχημάτων μηδενικών εκπομπών να αποκτά και να πουλά πλεονάζοντα δικαιώματα σε άλλους κατασκευαστές.
Τα δικαιώματα στο παρελθόν ενίσχυσαν τα κέρδη της καλιφορνέζικης εταιρείας Palo Alto, επιτρέποντάς της να παρουσιάσει κέρδη τριμήνου, ενώ διαφορετικά θα είχε παθητικό.
Η Tesla άρχισε πρόσφατα να παραδίδει το νέο της Model 3 στις διεθνείς αγορές της Κίνας και της Ευρώπης. Ωστόσο, οι παραδόσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα με την αποστολή τους λόγω των μεγαλύτερων χρόνων διαμετακόμισης.
Η FCA και η Tesla σχημάτισαν ενιαίο στόλο στις 25 Φεβρουαρίου, ανέφερε η εφημερίδα FT, επικαλούμενη δήλωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ωστόσο, η Fiat Chrysler δεν ανέφερε το ποσό που θα καταβάλει, αλλά πρόσθεσε πως θα “βελτιστοποιήσει τις επιλογές συμμόρφωσης που προσφέρουν οι κανονισμοί”.
“Η FCA δεσμεύεται να μειώσει τις εκπομπές όλων των προϊόντων μας. Το σύστημα αυτό παρέχει ευελιξία σε παραδόσεις προϊόντων που οι πελάτες μας επιθυμούν να αγοράσουν, ενώ διαχειρίζεται τη συμμόρφωση με το χαμηλότερο κόστος”, πρόσθεσε η FCA στη δήλωσή της.
Ας σημειωθεί ότι η FCA ανακοίνωσε στις 27 Ιουνίου συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για δάνειο 420 εκατ. ευρώ, που υποστηρίζει τα σχέδια έρευνας και ανάπτυξης που θα υλοποιήσει μέχρι το 2020.
Το επενδυτικό πρόγραμμα 2018-2020 της FCA περιλαμβάνει έναν αριθμό βασικών στόχων, συμπεριλαμβανομένων των λύσεων τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης για υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες και την ανάπτυξη αυτόνομης οδήγησης. Επιπλέον, οι δραστηριότητες Ε&Α θα αφιερωθούν στην εφαρμογή τεχνολογιών συνδεσιμότητας για την προσφορά τηλεματικών υπηρεσιών στη σειρά προϊόντων FCA. Τα έργα Ε&Α περιλαμβάνουν επίσης την ανάπτυξη ψηφιακών τεχνολογιών για τις διαδικασίες παραγωγής.