Η Γερμανία απαγόρευσε στην Tesla να διαφημίζει τις δυνατότητες του συστήματος υποστήριξης οδηγού Autopilot ως αυτόνομη οδήγηση, που κρίθηκαν παραπλανητικές από δικαστήριο του Μονάχου.
H Tesla έχει το δικαίωμα της έφεσης στην απόφαση αυτή.
Την υπόθεση έφερε στη δικαιοσύνη ο γερμανικός Wettbewerbszentrale, ένας οργανισμός που χρηματοδοτείται από τη βιομηχανία και είναι επιφορτισμένος με τον έλεγχο πρακτικών κατά του ανταγωνισμού.
Η απόφαση απαγορεύει στην εταιρεία να αναφέρεται στις δυνατότητες του συστήματος υποστήριξης οδηγού Autopilot, κάτι που θα μπορούσε να παραπλανήσει τους πελάτες και να πιστέψουν πως το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγείται μόνο του.
Όπως αναφέρθηκε, σύμφωνα με το Reuters, οι ισχυρισμοί της Tesla ισοδυναμούν με παραπλανητικές επιχειρηματικές πρακτικές, δεδομένου ότι ο μέσος αγοραστής μπορεί να έχει την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο θα μπορούσε να οδηγηθεί χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Το Autopilot συνδυάζει ρυθμιζόμενο cruise control και lane-keep assist με διάφορα άλλα συστήματα ασφαλείας και μπορεί να επιτελεί καθήκοντα οδήγησης για μεγάλες αποστάσεις με ελάχιστη ή καθόλου ανθρώπινη παρέμβαση, ωστόσο δεν αποτελεί αυτόνομο σύστημα οδήγησης και ο οδηγός πρέπει να διατηρεί διαρκώς τον έλεγχο του οχήματος.
Το σύστημα αυτόματου πιλότου της Tesla έχει προκαλέσει κριτική από τις ρυθμιστικές αρχές, συμπεριλαμβανομένου του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών στις Ηνωμένες Πολιτείες, λέγοντας ότι δεν διαθέτει εγγυήσεις.
Έχουν αυξηθεί οι ανησυχίες σχετικά με τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που μπορούν να εκτελέσουν καθήκοντα οδήγησης για εκτεταμένες εκτάσεις με ελάχιστη ή καθόλου ανθρώπινη παρέμβαση, δελεάζοντας τους οδηγούς να παραμελούν την υποχρέωσή τους να έχουν τον έλεγχο των οχημάτων τους ανά πάσα στιγμή.
Η Tesla δήλωσε ότι έχει ενημερώσει τους πελάτες ότι η αυτοματοποιημένη τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού δεν ισοδυναμεί με ένα πλήρως αυτόνομο σύστημα οδήγησης.
Ο Matthew Avery, διευθυντής ερευνών της Thatcham Research στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε στο βρετανικό fleetnews: “Έχουμε προειδοποιήσει εδώ και καιρό για τις παγίδες του συστήματος Autopilot. Οι φαινομενικά ικανές επιδόσεις του μπορεί να ενθαρρύνουν τους οδηγούς να δίνουν υπερβολική ελευθερία στο όχημα και να παραβλέπουν τις ευθύνες τους στο τιμόνι. Πρόκειται για μια προοδευτική διαδικασία που ξεκινά όταν οι αυτοκινητιστές αποδέχονται τη διαφήμιση της εμπειρίας «αυτόνομης οδήγησης». Ο αυτόματος πιλότος δεν αποτελεί σύστημα αυτόνομης οδήγησης. Είναι εκεί για να παρέχει βοήθεια στον οδηγό, όχι να αναλαμβάνει την οδήγηση”.
Ο Avery δήλωσε πως το μάρκετινγκ της Tesla συχνά αφήνει να εννοηθεί ότι το αυτοκίνητο είναι ικανό για «πλήρως αυτόνομη οδήγηση» και τόνισε ότι ορισμένοι πελάτες της Tesla στο Ηνωμένο Βασίλειο έλαβαν πρόσφατα ηλεκτρονικό μήνυμα που αναφέρει: “Τα αρχεία μας δείχνουν ότι δεν έχετε αναβαθμίσει το Model S με Δυνατότητα Πλήρους Αυτόνομης Οδήγησης. Μπορείτε να πραγματοποιήσετε την αναβάθμιση τώρα στη μειωμένη τιμή των 2.200 λιρών”.
Το σύστημα Autopilot της Tesla έχει επανειλημμένα δεχθεί πυρά μετά από ατυχήματα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια λειτουργίας του.
Φωτογραφία: Screenshot από video της Tesla