Η Ferrari παρουσίασε το Purosangue, το πρώτο τετράθυρο, τετραθέσιο αυτοκίνητο στην 75χρονη ιστορία του Prancing Horse (Ανορθωμένο Άλογο στο σήμα της Ferrari), στο υπέροχο περιβάλλον του Teatro del Silenzio του Lajatico (Pisa).
Από τα πρώτα χρόνια της μάρκας, τα αυτοκίνητα 2+2 (δηλαδή με δύο εμπρόσθια και δύο μικρότερα οπίσθια καθίσματα) έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη στρατηγική της. Πολλές Ferrari έθεσαν τον συνδυασμό επιδόσεων και απόλυτης άνεσης στο επίκεντρο της επιτυχίας τους. Στο αποκορύφωμα 75 ετών ερευνών αιχμής, η Ferrari δημιούργησε ένα παγκοσμίως μοναδικό αυτοκίνητο: δεν συνυπάρχουν απλά οι επιδόσεις, η οδηγική απόλαυση και η άνεση σε πλήρη αρμονία, αλλά και η απαράμιλλη σύνοψη του εμβληματικού DNA του Prancing Horse. Αυτός είναι και ο λόγος που επελέγη η ονομασία Purosangue, «καθαρόαιμο» στα ιταλικά.
Για να επιτύχει η εταιρεία τους φιλόδοξους στόχους αυτού του έργου και να δημιουργήσει αυτοκίνητο που να αξίζει μια θέση στη γκάμα της, υιοθετήθηκαν εντελώς διαφορετική διάταξη και καινοτόμες αναλογίες έναντι των σύγχρονων πρότυπων GT (crossover και SUV). Ο μέσος κινητήρας του σύγχρονου GT είναι τοποθετημένος στο κεντρικό εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου, σχεδόν επάνω στον εμπρόσθιο άξονα και το κιβώτιο ταχυτήτων συνδέεται απευθείας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μη βέλτιστη κατανομή βάρους και παρέχει λιγότερη δυναμική οδήγηση και απόλαυση από τα εξαιρετικά πρότυπα στα οποία έχουν συνηθίσει οι πελάτες και οι λάτρεις της Ferrari, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της εταιρείας.
Το Purosangue, από την άλλη, διαθέτει κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο με το κιβώτιο ταχυτήτων στο πίσω μέρος. Η μονάδα μετάδοσης ισχύος (PTU) συνδέεται στο εμπρόσθιο μέρος του κινητήρα και παρέχει ένα μοναδικό κιβώτιο ταχυτήτων 4×4. Έτσι το βάρος κατανέμεται ακριβώς με σχέση 49:51%, που οι μηχανικοί του Maranello θεωρούν βέλτιστη για σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα στο κεντρικό εμπρόσθιο μέρος.
Το Purosangue υπερέχει χάρη στις επιδόσεις και την άνεσή του. Είναι το μόνο αυτοκίνητο με αυτές τις αναλογίες που διαθέτει ατμοσφαιρικό V12, τοποθετημένο στο κεντρικό εμπρόσθιο τμήμα. Ο πλέον εμβληματικός κινητήρας του Maranello κάνει το ντεμπούτο του με αυτήν την νέα διαμόρφωση και εξασφαλίζει περισσότερη ισχύ από οποιονδήποτε άλλον στην κατηγορία (725 ίππους), με τον πλέον συναρπαστικό ήχο κινητήρα της Ferrari. Επιπλέον, αποδίδει 80% ροπή ακόμα και σε χαμηλές στροφές για μοναδική οδηγική απόλαυση.
Η αεροδυναμική εξέλιξη του Purosangue επικεντρώθηκε στην βέλτιστη αποτελεσματικότητα του αμαξώματος, του κάτω μέρους και του οπίσθιου διαχύτη. Οι νέες λύσεις περιλαμβάνουν συνέργεια μεταξύ του εμπρόσθιου προφυλακτήρα και της επένδυσης των θόλων τροχών και δημιουργεί πέτασμα αέρος που απομονώνει αεροδυναμικά τους εμπρόσθιους τροχούς και αποτρέπει τη δημιουργία εγκάρσιας περιδίνησης αέρα.
Η Ferrari εξόπλισε επίσης το Purosangue με τις πλέον πρόσφατες εξελίξεις συστημάτων δυναμικού ελέγχου των πιο ισχυρών και αποκλειστικών σπορ αυτοκινήτων της, συμπεριλαμβανομένου του ανεξάρτητου συστήματος τετραδιεύθυνσης και του ABS ‘evo’ με τον δυναμικό αισθητήρα πλαισίου έξι σημείων (6w-CDS). Παρουσιάζεται για πρώτη φορά το νέο σύστημα ενεργής ανάρτησης Ferrari, το οποίο ελέγχει πολύ αποτελεσματικά την κίνηση του αμαξώματος στις στροφές και την επαφή των ελαστικών σε ανώμαλες επιφάνειες, με την ίδια απόδοση και απόκριση χειρισμού με τα σπορ αυτοκίνητα της μάρκας.
Το νέο πλαίσιο διαθέτει στάνταρ οροφή από ανθρακονήματα για χαμηλό βάρος και κέντρο βάρους. Βάσει του επανασχεδιασμού του αμαξώματος οι πίσω πόρτες ανοίγουν αντίθετα και διευκολύνουν την πρόσβαση, διατηρώντας το αυτοκίνητο συμπαγές. Η καμπίνα διαθέτει τέσσερα άνετα ηλεκτρικά θερμαινόμενα καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών είναι ο μεγαλύτερος που έχει υπάρξει σε Ferrari και τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται για να αυξηθεί ο χώρος. Φυσικά, το Purosangue έχει πιο επιβλητική θέση οδήγησης από άλλες Ferrari, αλλά η διαμόρφωση είναι ίδια με τα άλλα μοντέλα της μάρκας. Ως αποτέλεσμα, η θέση οδήγησης είναι χαμηλή για μεγαλύτερη σύνδεση με τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Το Purosangue προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία (0 – 100 χλμ/ώρα σε 3,3 δευτ. και 0 – 200 σε 10,6 δευτ.). Η θέση οδήγησης και ο ήχος του ατμοσφαιρικού V12 προσφέρουν εντελώς νέα, αλλά και απόλυτη οδηγική εμπειρία Ferrari. Ο στάνταρ πλούσιος εξοπλισμός άνεσης, όπως το ηχοσύστημα Burmester© και τα πολλά προαιρετικά πρόσθετα, συμπεριλαμβανομένης της νέας ταπετσαρίας Alcantara®, από πιστοποιημένο ανακυκλωμένο πολυεστέρα, καθιστούν το Purosangue το πλέον ολοκληρωμένο τετράθυρο, τετραθέσιο της κατηγορίας του.
Τεχνικές προδιαγραφές
Κινητήρας
- Τύπος V12 – 65° – ξηρού κάρτερ
- Κυβισμός 6496 κ.εκ
- Διάμετρος και διαδρομή 94χιλ x 78χιλ
- Μέγιστη ισχύς * 725 ίπποι στις 7750 σ.α.λ
- Μέγιστη ροπή 716 Nm στις 6250 σ.α.λ
- Μέγιστες στροφές 8250 σ.α.λ
- Συμπίεση 13,6:1
- Ειδική ισχύς 111 ίπποι/l
Διαστάσεις και βάρος
- Μήκος 4973 χιλ
- Πλάτος 2028 χιλ
- Ύψος 1589χιλ
- Μεταξόνιο 3018χιλ
- Εμπρόσθιος άξονας 1737 χιλ
- Οπίσθιος άξονας 1720 χιλ
- Βάρος εν κενώ** 2033 κιλά
- Αναλογία ξηρού/ισχύος 2,80 κιλά/ίππο
- Κατανομή βάρους 49% εμπρός / 51% πίσω
- Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμου 100 λίτρα
- Χωρητικότητα χώρου αποσκευών 473 λίτρα
Ελαστικά και ζάντες
- Εμπρός 255/35 R22 J9.0
- Πίσω 315/30 R23 J11.0
Φρένα
- Εμπρός 398×38χιλ
- Πίσω 380×34χιλ
Μετάδοση και κιβώτιο ταχυτήτων
- 8-τάχυτο F1 DCT
Ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου
- SSC 8.0: 4RM-S evo, τεχνολογία ενεργής ανάρτησης Ferrari, F1-Trac, ABS «EVO» με Grip Estimation 2.0, ECS
Απόδοση
- Μέγιστη ταχύτητα > 310 χλμ/ώρα
- 0-100 χλμ./ώρα 3,3 δ
- 0-200 χλμ./ώρα 10,6 δ
- 100-0 χλμ./ώρα 32,8μ
- 200-0 χλμ/ώρα 129μ
Κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2
- Υπό έγκριση
* με βενζίνη 98 RON, συμπεριλαμβανομένων 5 cv δυναμικής ram
** Με προαιρετικό ελαφρύ περιεχόμενο