Στην ευρωπαϊκή αγορά οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτου ταξινόμησαν περίπου 779.000 νέα οχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce.

Αυτή η αύξηση 24% έναντι της ίδιας περυσινής περιόδου δείχνει ότι η αγορά επιστρέφει σε κανονικούς ρυθμούς – αν και όχι όσο στο πρώτο εξάμηνο του 2019, όταν προστέθηκαν 1,1 εκατομμύρια οχήματα στους ευρωπαϊκούς στόλους ενοικίασης.

Οι τιμές ενοικίασης μειώνονται, άλλη μια ένδειξη ότι η αγορά επιστρέφει στην κανονικότητα, αναφέρει η Dataforce, η οποία συγκέντρωσε στοιχεία για τις ταξινομήσεις ενοικιαζόμενων από 20 ευρωπαϊκές χώρες.

Η μεγαλύτερη αγορά ταξινομήσεων νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ήταν η Γερμανία (περίπου 190.000 μονάδες), ακολουθούμενη από την Ισπανία (152.000), τη Γαλλία (132.000), το Ηνωμένο Βασίλειο (95.000) και την Ιταλία (84.000).

Αυτές οι πέντε μεγάλες αγορές αντιπροσωπεύουν το 84% των ταξινομήσεων που συνέλεξαν οι ειδικοί δεδομένων οχημάτων. Οι άλλες είναι η Δανία και η Ολλανδία (17.000 αμφότερες), η Σουηδία (16.000), το Βέλγιο, η Ελβετία και η Νορβηγία (10.000), η Αυστρία (9.000), η Πορτογαλία (8.000) και η Πολωνία (7.000), η Φινλανδία (5.000), η Ισλανδία και Τσεχία (4.000 αμφότερες), Λιθουανία (3.000) και Λετονία και Σλοβακία (2.000 αμφότερες).

Η άνοδος οφείλεται στην επιστροφή της εφοδιαστικής αλυσίδας στη σταθερότητα, που επέτρεψε στους κατασκευαστές να επικεντρωθούν εκ νέου στους πελάτες βραχυπρόθεσμης ενοικίασης. Οι ισχυρές επιδόσεις του κλάδου ενοικίασης αυτοκινήτου σημαίνει ότι 1 στα 10 οχήματα που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ήταν προς ενοικίαση.

Ως σημαντικός προορισμός διακοπών, η Ισπανία έχει τις περισσότερες ενοικιάσεις, με ένα στα τέσσερα ταξινομημένα οχήματα να είναι ενοικιαζόμενα. Η Ισπανία είναι η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου, αλλά η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ενοικιαζόμενων, μετά τη Γερμανία.

Η μεγαλύτερη σχετική αύξηση ταξινομήσεων ενοικιαζόμενων σημειώθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, με αύξηση 111% σε ετήσια βάση.

Μια άλλη αξιοσημείωτη εξέλιξη είναι η συρρίκνωση του μεριδίου των BEV στις ταξινομήσεις ενοικιαζόμενων, με μείωση από 6,4% το πρώτο εξάμηνο του 2023, σε 3,8% την ίδια περίοδο φέτος (λίγο λιγότερο από 30.000 μονάδες).

Δύο σημαντικοί παράγοντες εξηγούν την αντιδημοφιλία των ηλεκτρικών στον κλάδο ενοικίασης. Πρώτον, η χαμηλή ζήτηση των πελατών, λόγω μη εξοικείωσης με την ηλεκτρική οδήγηση, των ανησυχιών σχετικά με την αυτονομία και τη φόρτιση και το εάν πρέπει και πώς θα επιστρέψουν το όχημα «πλήρως φορτισμένο». Το άλλο σημαντικό μειονέκτημα είναι πως, λόγω αβεβαιότητας για τις υπολειμματικές αξίες, οι εταιρείες ενοικίασης χρεώνουν σχετικά υψηλές τιμές για ενοικιάσεις EV, περιορίζοντας τις επιλογές και τη ζήτηση των πελατών για EV.

Τα περισσότερα (57,3%) ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 1ο εξάμηνο του 2024 είναι βενζινοκίνητα, ακολουθούμενα από ντίζελ (26,9%), ήπια υβριδικά (6,1%), plug-in υβριδικά (4,8%) και ηλεκτρικά μπαταρίας (3,8%) ), αναφέρει η Dataforce.

Προηγούμενο άρθροWebfleet, παγκόσμιο ρεκόρ αυτονομίας EV
Επόμενο άρθροΗ Creta Star Motors στο Δίκτυο Mercedes-Benz