Βελτιώνεται η ασφάλεια στα περισσότερα αυτοκίνητα, όπως φαίνεται από τις πρόσφατες αξιολογήσεις ασφαλείας διαφόρων μοντέλων που δημοσίευσε το Euro NCAP.
Τα Audi Q6 e-tron, Ford Explorer, XPENG G6, Subaru Crosstrek και Impreza πέτυχαν επιδόσεις πέντε αστέρων στις πρόσφατες δοκιμές του Euro NCAP. Σημειώθηκαν κάποια εξαιρετικά αποτελέσματα από τα νέα αυτά μοντέλα. Το Q6 e-tron, ειδικότερα, πέτυχε πολύ καλές επιδόσεις στην προστασία ενηλίκων και παιδιών. Το νέο Renault Symbioz απέσπασε τέσσερα αστέρια, όπως και το Captur, δηλαδή ένα αστέρι λιγότερο έναντι των πέντε αστεριών που πέτυχαν οι προηγούμενες γενιές Captur, το 2013 και το 2019.
«Η Renault διαθέτει εξαιρετική παράδοση στην ασφάλεια και υπήρξε από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που βραβεύτηκαν με πέντε αστέρια. Η βαθμολογία τεσσάρων αστέρων του Symbioz και του Captur σημαίνει πως, παρ’ όλη την θετική εντύπωση που δημιούργησαν αυτά τα αυτοκίνητα, η Renault δεν φαίνεται να προσπαθεί πλέον για την πρώτη θέση. Οι Audi, Ford, Subaru και XPENG, από την άλλη, διατηρούν τις υψηλές φιλοδοξίες τους για ασφάλεια. Το Euro NCAP τις συγχαίρει για τα πέντε αστέρια και για τις προσπάθειες να καταστούν πρότυπο για τους άλλους», δήλωσε ο Δρ. Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας Euro NCAP.
Τον Οκτώβριο 2022, το Avenger κατέστη το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Jeep. Τράβηξε αμέσως την προσοχή των οικογενειών για την σχεδίασή του και τις φιλοδοξίες βιωσιμότητας και «έφερε την επανάσταση στην κατηγορία του». Απέσπασε διάφορα βραβεία, όπως European Car of The Year 2023, Καλύτερο Οικογενειακό SUV 2023 των Women’s World Car of the Year Awards και Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο Πόλης από τα Top Gear UK Electric Awards 2023 και πολλά άλλα και έφερε μεγάλα κέρδη στην Stellantis την περασμένη χρονιά. Ωστόσο, φαίνεται πως τα εύσημα ασφαλείας του αποδόθηκαν θεωρητικά και δεν αμφισβητήθηκαν ποτέ, γεγονός που παρακίνησε το Euro NCAP να δοκιμάσει το αυτοκίνητο.
Παρ’ όλους τους επαίνους, το Jeep Avenger πέτυχε μέτρια βαθμολογία τριών αστέρων. Για ένα αυτοκίνητο που εστιάζει στην οικογενειακή μεταφορά, εξέπληξε το γεγονός ότι παρείχε κακή προστασία στήθους για 10χρονο παιδί στη δοκιμή πλευρικής σύγκρουσης και δεν διαθέτει σύστημα ανίχνευσης παιδικής παρουσίας, που είναι στάνταρ στα αυτοκίνητα των ανταγωνιστών. Επιπλέον, το Euro NCAP διαπίστωσε ότι το ηχητικό σήμα του συστήματος προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης δεν ήταν αποτελεσματικό. Κατόπιν επιμονής του Euro NCAP, η αυτοκινητοβιομηχανία βελτίωσε το προειδοποιητικό σήμα στα οχήματα παραγωγής και προσφέρει στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ήδη τη δυνατότητα αναβάθμισής τους. Ωστόσο, το Avenger είχε κακή απόδοση στις δοκιμές αποφυγής σύγκρουσης με πεζούς, μοτοσικλετιστές και ποδηλάτες.
«Τα αποτελέσματα δοκιμών δείχνουν σαφή έλλειψη φιλοδοξίας εκ μέρους ενός κατασκευαστή που έχει επιδείξει ιδιαίτερη καινοτομία στον σχεδιασμό των αυτοκινήτων του και μιας μάρκας που στοχεύει άμεσα στην οικογενειακή κατηγορία. Παρατηρείται αυξημένος ανταγωνισμός στην αυτοκινητοβιομηχανία και η Stellantis έκανε πολλές προσπάθειες για να εξασφαλίσει το μέλλον των μαρκών της. Αλλά η ασφάλεια δεν πρέπει να αποτελεί πεδίο εξοικονόμησης για μια εταιρεία. Το Euro NCAP θα συνεχίσει να επισημαίνει τις ελλείψεις σε αυτόν τον τομέα, προς όφελος των ευρωπαίων αγοραστών αυτοκινήτων», δήλωσε ο Δρ. Michiel van Ratingen.
Τέλος, το Euro NCAP απένειμε επίσης πέντε αστέρια στην έκδοση SEAL-U PHEV της BYD.