Το Euro NCAP διαπίστωσε σημαντική βελτίωση επιδόσεων ασφαλείας των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) στις τελευταίες δοκιμές του.
Οι τελευταίες αξιολογήσεις του Euro NCAP για LCV δείχνουν σημαντική βελτίωση των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που εξοπλίζουν τα επαγγελματικά βαν.
Επτά οχήματα (40% των οχημάτων που δοκιμάστηκαν) έλαβαν βαθμολογία Commercial Van Platinum του Euro NCAP με επιδόσεις σημαντικά καλύτερες έναντι του Κανονισμού Γενικής Ασφάλειας της ΕΕ (GSR2), που βρίσκεται σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2024. Τα οχήματα είναι τα Ford Transit Connect, Ford Transit Courier, Maxus eDELIVER 5, Mercedes-Benz Vito, Nissan Interstar, Renault Master, και VW Caddy Cargo.
Τα Mercedes-Benz Vito και Ford Transit Courier σημείωσαν ιδιαίτερα καλή βαθμολογία, αντικατοπτρίζοντας την υιοθέτηση ορισμένων πιο πρόσφατων τεχνολογιών που εξοπλίζουν τα επιβατικά αυτοκίνητα. Το Euro NCAP πιέζει από καιρού για την τοποθέτηση των τεχνολογιών ADAS των επιβατικών αυτοκινήτων και στα επαγγελματικά βαν.
Συνολικά, δοκιμάστηκαν 17 οχήματα και όλα πλην ενός έλαβαν βαθμολογία Platinum ή Gold.
«Υπάρχει σημαντική βελτίωση στην υιοθέτηση των ADAS, καθώς οι κατασκευαστές συμμορφώνονται με τη νέα νομοθεσία. Ωστόσο, οι αξιολογήσεις επαγγελματικών βαν σχεδιάστηκαν για να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και τις επιδόσεις πέραν των απαιτήσεων του GSR2. Είναι θετικό το ότι οι κατασκευαστές οχημάτων ανταποκρίνονται στις αυστηρότερες απαιτήσεις του Euro NCAP και υπερβαίνουν τα πρότυπα GSR2 και καλούμε τους fleet managers να λάβουν υπόψη τους τα επαγγελματικά βαν που έχουν την αξιολόγηση Euro NCAP Platinum.Πρόκειται για οχήματα που υπερβαίνουν σημαντικά τους κανονισμούς GSR2 και προσφέρουν στους επαγγελματικούς στόλους ασφαλέστερες επιλογές που αποτρέπουν ή μετριάζουν τη σοβαρότητα των ατυχημάτων και προστατεύουν τη φήμη της εταιρείας και τους οδηγούς τους», δήλωσε ο Δρ. Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP.
Από τον Δεκέμβριο του 2020, το Euro NCAP έχει δοκιμάσει πολλά δημοφιλή LCV, στο πλαίσιο του συνεχιζόμενου προγράμματος αξιολόγησης. Τα πρωτόκολλα ενημερώθηκαν το 2023 και σε μια περαιτέρω προσπάθεια για ευρύτερη υιοθέτηση τεχνολογιών ADAS, το Euro NCAP θα δοκιμάζει μόνο οχήματα με στάνταρ διαθέσιμες τεχνολογίες από το 2026.