Αυξημένη η κερδοφορία και το EBIT του BMW Group για το 4ο τρίμηνο, η εταιρεία ανακοινώνει πως οι στόχοι του 2019 επιτεύχθηκαν. Το BMW Group παρουσίασε υψηλή ρευστότητα ενώ οι υψηλές δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη αλλά και για εκσυγχρονισμό εγκαταστάσεων και λανσάρισμα νέων μοντέλων επέδρασαν αρνητικά στην ετήσια μεταβολή των καθαρών κερδών, που έφτασαν τα 5,02 δισ. ευρώ, έναντι 7,06 δισ. το 2018.
Το BMW Group ολοκλήρωσε με επιτυχία το οικονομικό έτος 2019, συνεχίζοντας την ανοδική τάση στην κερδοφορία και το τέταρτο τρίμηνο. Ταυτόχρονα, από τον Οκτώβριο μέχρι το Δεκέμβριο του 2019, τα έσοδα έφτασαν σε ύψη ρεκόρ στην ιστορία του Group σε επίπεδο τριμήνου, κάτι που αντανακλά τη αυξανόμενη αναλογία οχημάτων από την ανώτερη, πολυτελή κατηγορία. Σε επίπεδο έτους, τα έσοδα του Group ξεπέρασαν τα 100 δισ. ευρώ για πρώτη φορά και ήταν δύο φορές υψηλότερα από αυτά του 2009.
“Το 2019, βελτιώσαμε την κερδοφορία μας από το προηγούμενο τρίμηνο – παρά το δύσκολο περιβάλλον της αγοράς. Αυτό δείχνει ότι έχουμε τα κατάλληλα προϊόντα και ότι η στρατηγική μας είναι αποτελεσματική”, δήλωσε ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της BMW AG, Oliver Zipse, στις 12 Μαρτίου στο Μόναχο. “Αποδεχόμαστε τη μεταμόρφωση της βιομηχανίας μας με αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στην καινοτόμα δύναμή μας. Αναγνωρίσαμε την επερχόμενη αλλαγή από τα πρώτα στάδια και προετοιμαστήκαμε ανάλογα. Έχουν αρχίσει να διαφαίνονται τώρα όλες μας οι δυνατότητες – ακριβώς την κατάλληλη στιγμή”.
Σαφής δέσμευση στην επίτευξη των στόχων για τις εκπομπές CO2
Το BMW Group συνεχίζει την προσπάθεια για μείωση των εκπομπών CO2 από το στόλο των νέων αυτοκινήτων του. Η εταιρεία ανταποκρίνεται στην εθελοντική της δέσμευση και θα πετύχει το στόχο των εκπομπών CO2 για τις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, που υπολογίζεται να είναι περίπου 20% κάτω από τα επίπεδα του περσινού στόχου. Κατά το ένα τρίτο αυτό μπορεί να επιτευχθεί από περαιτέρω βελτιώσεις στα συμβατικά συστήματα κίνησης και κατά τα δύο τρίτα από την άνοδο του τομέα ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Επομένως, οι προσπάθειες του BMW Group για συμμόρφωση με τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών CO2 και κατανάλωσης υποστηρίζονται αφενός από τις τεχνολογίες Efficient Dynamics – που χρησιμοποιεί το BMW Group από το 2007 – αφετέρου από τον συνεχιζόμενο εξηλεκτρισμό οχημάτων.
Το BMW Group θα προσφέρει πέντε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι τα τέλη του 2021
Ως πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης, το BMW Group είναι ήδη σήμερα κορυφαίος κατασκευαστής και προμηθευτής ηλεκτροκίνητων οχημάτων και αυτή τη στιγμή συνεχίζει δυναμικά την επέκταση της γκάμας του. Μέχρι τα τέλη του 2021, η εταιρεία στοχεύει να έχει στους δρόμους πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα με πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης. Σε αυτό το στάδιο, το BMW Group θα προσφέρει πέντε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής. Μαζί με το BMW i 3, η ζήτηση για το οποίο αυξήθηκε για έκτη συνεχή φορά, η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού MINI Cooper SE * ξεκίνησε στο εργοστάσιο της Οξφόρδης (Ηνωμένο Βασίλειο) προς το τέλος του 2019. Το BMW iX 3 θα αρχίσει να παράγεται φέτος στο εργοστάσιο του Shenyang, Κίνα, ενώ το 2021 θα ακολουθήσει το BMW iNEXT στο Dingolfing ) Γερμανία) και το BMW i 4 στο εργοστάσιο του Μονάχου – όλα θα εφοδιάζονται με τεχνολογία ηλεκτροκίνησης πέμπτης γενιάς.
Μέχρι το 2023, το BMW Group θα έχει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στους δρόμους – πάνω από τα μισά πλήρως ηλεκτρικά. Το ‘κλειδί’ για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η υιοθέτηση μιας ευφυούς αρχιτεκτονικής οχημάτων, η οποία με την υποστήριξη ενός εξαιρετικά ευέλικτου συστήματος παραγωγής, θα επιτρέπει την κατασκευή ενός μοντέλου με πλήρως ηλεκτρικό, plug-in υβριδικό ή συμβατικό σύστημα κίνησης με θερμικό κινητήρα, ώστε να ικανοποιείται άριστα η ζήτηση. Εφόσον πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, η εταιρία θα είναι σε θέση να ανταποκρίνεται άμεσα στη ζήτηση σε κάθε αντίστοιχη κατηγορία της αγοράς και να προσφέρει στους πελάτες της τη δύναμη της επιλογής μεταξύ των διαφόρων τύπων κίνησης. Μέχρι το 2021, η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα προβλέπεται να διπλασιαστεί συγκριτικά με το 2019. Στη συνέχεια, το BMW Group εκτιμά ότι θα υπάρξει μία απότομη καμπύλη ανόδου μέχρι το 2025, με τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να αυξάνονται κατά μέσο όρο πάνω από 30% ετησίως.
Υψηλές δαπάνες R&D για τη μελλοντική μετακίνηση
Προετοιμάζοντας το δρόμο για το μέλλον της μετακίνησης, οι δαπάνες για τεχνολογίες του μέλλοντος βρέθηκαν στα ύψη κατά τη διάρκεια της περιόδου αναφοράς. Οι δαπάνες για έρευνα & ανάπτυξη (R&D) για όλη τη χρονιά σύμφωνα με το IFRS ανήλθαν σε 5,95 δισ. ευρώ, σημαντική άνοδος από την προηγούμενη χρονιά (2018: 5,32 δισ. ευρώ, +11,9%). Η αυξανόμενη αναλογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξάνει ανάλογα και τα κόστη παραγωγής. Δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες και υψηλότερες τιμές πρώτων υλών επηρέασαν πτωτικά τα κέρδη. Επενδύσεις σε ακίνητα, εργοστάσια και εξοπλισμό και λοιπά άυλα περιουσιακά στοιχεία αυξήθηκαν κατά 12,3% στα 5,65 δισ. ευρώ από την προηγούμενη χρονιά (2018: 5,02 δισ. ευρώ) λόγω της εφαρμογής για πρώτη φορά του IFRS 16. Οι επενδύσεις έγιναν κυρίως λόγω της συνέχισης λανσαρισμάτων νέων μοντέλων και του εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων δομών των εργοστασίων ώστε να γίνουν πιο ευέλικτα.
Μεγαλύτερη οικονομική δύναμη μέσω του Performance > NEXT .
Για την αντιστάθμιση των υψηλών δαπανών που απαιτούν οι τεχνολογίες του μέλλοντος, το BMW Group παραμένει δεσμευμένο στη βελτίωση της αποδοτικότητας στο πλαίσιο του προγράμματος Performance > NEXT που λανσαρίστηκε το 2017.
“Οι δαπάνες σε τεχνολογίες του μέλλοντος, όπως η ηλεκτροκίνηση πρέπει να χρηματοδοτηθούν. Γι’ αυτό, συνεχίζουμε να εργαζόμαστε συστηματικά πάνω στα θέματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε και παραμένουμε προσηλωμένοι στις επιδόσεις και την απόδοση”, δήλωσε ο Nicolas Peter, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, Finance. “Βελτιστοποιώντας τη βασική μας επιχείρηση, διασφαλίζουμε συστηματικά μεγαλύτερη οικονομική δύναμη και απόδοση. Αναπτυσσόμαστε στις κατάλληλες κατηγορίες, και επομένως παράγουμε τα κεφάλαια που χρειάζονται προκειμένου να επιταχύνουμε τη στρατηγική βιώσιμης μετακίνησης”.
Πρωταρχικό στοιχείο σε αυτή την προσπάθεια είναι η ανάπτυξη ακόμα ταχύτερων ψηφιακών διαδικασιών και πιο λιτών δομών. Το πρόγραμμα Performance > NEXT αναμένεται να αποφέρει αποδόσεις που θα υπερβαίνουν τα 12 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2022. Μεταξύ άλλων, οι χρόνοι εξέλιξης νέων μοντέλων θα μειωθούν κατά ένα τρίτο. Από πλευράς προϊόντων, μέχρι το 50% των εκδόσεων με παραδοσιακά συστήματα κίνησης θα καταργηθούν από το 2021 εν όψει της μετάβασης σε βελτιωμένες, ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων – που θα ευνοήσει τα νέα, ηλεκτροκίνητα συστήματα. Σε αυτό τον τομέα, η επίδραση αυτών των μέτρων θα γίνει πλήρως αισθητή κυρίως από το 2022 και μετά.
Επιπλέον, γίνεται συνεχής αξιολόγηση της γκάμας μοντέλων με σκοπό την ανεύρεση πρόσθετων τρόπων για μείωση της πολυπλοκότητας. Δυνατότητες περισσότερων συνεργειών και μεγαλύτερης απόδοσης στις έμμεσες αγορές και σε δαπάνες υλικών και παραγωγής αξιοποιούνται επίσης σε όλο το Group. Επιπλέον, το BMW Group ενισχύει τις κορυφαίες επιδόσεις του με νέα μοντέλα – κυρίως στις κατηγορίες υψηλού περιθωρίου. Ένας από τους στόχους του Group είναι να διπλασιάσει τον όγκο πωλήσεων στην πολυτελή κατηγορία από το 2018 μέχρι το 2020.
Σταθερή βελτίωση κερδοφορίας και EBIT το οικονομικό έτος 2019
Η κερδοφορία και τα κέρδη προ φόρων και τόκων του BMW Group βελτιώθηκαν από το προηγούμενο τρίμηνο του 2019. Το πρώτο τρίμηνο επηρεάστηκε από την αναγνώριση πρόβλεψης ύψους 1,4 δισ. ευρώ μετά τη λήψη της Κοινοποίησης Αιτιάσεων από την Κομισιόν αναφορικά με τις τρέχουσες αντιμονοπωλιακές διαδικασίες. Τα κέρδη του Group προ φόρων για το δεύτερο εξάμηνο του 2019 αυξήθηκαν σημαντικά από την προηγούμενη χρονιά (4,3 δισ. ευρώ, +18,8%).
Το τέταρτο τρίμηνο, οι παραδόσεις πολυτελών οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce ανήλθαν στις 665.8031 μονάδες και επομένως αυξήθηκαν ελαφρά συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά (2018: 656.8231, +1,4%1). Τα έσοδα του Group αυξήθηκαν αισθητά στα 29,36 δισ. ευρώ (2018: 24,48 δισ. ευρώ, +19,9%) με την υποστήριξη διαφόρων θετικών παραγόντων που προέκυψαν από την πολύ μεγαλύτερη αναλογία οχημάτων από την ανώτερη πολυτελή κατηγορία. Πρόκειται για την υψηλότερη τιμή εσόδων που έχει καταγραφεί ποτέ από το BMW Group σε ένα τρίμηνο και υπογραμμίζει πόσο ελκυστική είναι η τρέχουσα γκάμα προϊόντων. Τα κέρδη προ φόρων & τόκων βελτιώθηκαν επίσης σημαντικά στα 2,33 δισ. ευρώ (2018: 1,76 δισ. ευρώ, +32,1%), ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,05 δισ. ευρώ (2018: 1,80 δισ. ευρώ, +14,2%). Το περιθώριο EBT διαμορφώθηκε στο 7,0% (2018: 7,4%).
Το 2019, οι παραδόσεις αυξήθηκαν κατά 2,2%1 σημειώνοντας νέο ρεκόρ 2.538.3671 μονάδων (2018: 2.483.2921). Με 104,21 δισ. ευρώ, τα έσοδα του Group ξεπέρασαν τα 100 δισ. ευρώ για πρώτη φορά (2018: 96,85 δισ. ευρώ, +7,6%). Επηρεασμένα από την προαναφερθείσα πρόβλεψη που αναγνωρίστηκε το πρώτο τρίμηνο καθώς και από τις υψηλές δαπάνες για έρευνα & ανάπτυξη, τα κέρδη προ του οικονομικού αποτελέσματος για το οικονομικό έτος 2019 έφτασαν 7,41 δισ. ευρώ, (2018: 8,93 δισ. ευρώ, -17,0%). Όπως ήταν αναμενόμενο, δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες και οι υψηλότερες τιμές πρώτων υλών είχαν αρνητικές επιπτώσεις.
Επιπλέον, όπως προαναφέρθηκε, οι θετικές οικονομικές αποτιμήσεις που καταγράφηκαν το 2018 δεν επαναλήφθηκαν 2019 και συνέβαλαν σε σημαντική πτώση του οικονομικού αποτελέσματος του Group. Τα κέρδη προ φόρων αναφέρθηκαν στα 7,11 δισ. ευρώ, (2018: 9,62 δισ. ευρώ, -26,1%). Το περιθώριο EBT διαμορφώθηκε στο 6,8% (2018: 9,9%). Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 5,02 δισ. ευρώ, (2018: 7,06 δισ. ευρώ, -28,9%).
Με βάση τις ετήσιες οικονομικές εκθέσεις της BMW AG, το Διοικητικό και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν στην Ετήσια Γενική Συνέλευση στις 14 Μαΐου 2020 ποσό μερίσματος 2,50 ευρώ ανά κοινή μετοχή και 2,52 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή, που μεταφράζεται σε αναλογία 32,8% (2018: 32,0%) επί του καθαρού κέρδους. Το συνολικό καταβαλλόμενο ποσό μερισμάτων θα φτάσει τα 1,65 δισ. «Η εμπιστοσύνη των επενδυτών μας είναι πολύ σημαντική για εμάς», δήλωσε ο Peter. «θέλουμε να συμμετέχουν στην επιτυχία της εταιρείας, όπως έχουν τη δυνατότητα και οι εργαζόμενοί μας».
Υψηλή ρευστότητα παρά τις υψηλότερες κεφαλαιουχικές δαπάνες
Τα έσοδα από τον αυτοκινητιστικό τομέα το τέταρτο τρίμηνο του 2019 αυξήθηκαν στα 26,82 δισ. ευρώ (2018: 23,21 δισ. ευρώ, +15,6%) ως αποτέλεσμα του μίγματος θετικών παραγόντων που προαναφέρθηκε. Τα κέρδη προ του οικονομικού αποτελέσματος βελτιώθηκαν επίσης σημαντικά στα 1,82 δισ. ευρώ (2018: 1,45 δισ. ευρώ, +25,7%). Επομένως, το περιθώριο EBIT βελτιώθηκε τόσο σε επίπεδο έτους όσο και συγκρινόμενο με το τρίτο τρίμηνο και ανήλθε στο 6,8% (2018: 6,3%).
Τα έσοδα της κατηγορίας για όλη τη χρονιά 2019 ανήλθαν σε 91,68 δισ. ευρώ (2018: 85,84 δισ. ευρώ, +6,8%). Επηρεασμένο από την προαναφερθείσα πρόβλεψη που αναγνωρίστηκε το πρώτο τρίμηνο καθώς και από τα υψηλά επίπεδα δαπανών για έρευνα & εξέλιξη, τα κέρδη προ του οικονομικού αποτελέσματος ανήλθαν σε 4,49 δισ. ευρώ (2018: 6,18 δισ. ευρώ, -27,2%). Το περιθώριο EBIT διαμορφώθηκε στο 4,9% (2018: 7,2%). Εξαιρουμένης της προαναφερθείσας πρόβλεψης, το περιθώριο EBIT ήταν 6,4%. Τα κέρδη προ φόρων αναφέρθηκαν στα 4,46 δισ. ευρώ (2018: 6,97 δισ. ευρώ, -36,0%). Παρά τις υψηλότερες κεφαλαιουχικές δαπάνες και το μικρότερο καθαρό κέρδος, ο τομέας παρήγαγε ρευστότητα 2,56 δισ. ευρώ (2018: € 2,71 δισ. ευρώ, ‑5,4%).
Συνολικά, 2.185.7931 οχήματα μάρκας BMW παραδόθηκαν σε πελάτες σε όλο τον κόσμο το 2019 (2018: 2.114.9631 μονάδες, +3.3%1). Η άνοδος ήταν ιδιαίτερα ισχυρή στην ανώτερη πολυτελή κατηγορία, με τους όγκους να φτάνουν συνολικά το 75%1 περίπου, υπερβαίνοντας τις 100.0001 μονάδες, χάρη σε νέα μοντέλα όπως η Σειρά 8 . Οι παραδόσεις του πλήρως ηλεκτρικού BMW i3 αυξήθηκαν κατά 13%1 περίπου στις 40.0001 μονάδες.
Εστιάζοντας στην κερδοφόρα άνοδο των πωλήσεων σε μία πολύ ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς, οι παραδόσεις οχημάτων MINI το 2019 ανήλθαν στις 347.4741 μονάδες (2018: 364.1351 μονάδες, -4.6%1). Το plug-in υβριδικό MINI Cooper S E Countryman ALL4* ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές, με άνοδο στις παραδόσεις περίπου 28%1 – σχεδόν 17.0001 μονάδες.
Η Rolls – Royce Motor Cars κατέγραψε τις καλύτερες πωλήσεις στην 116χρονη ιστορία της μάρκας, με παραδόσεις 5.1001 μονάδων σε όλο τον κόσμο (2018: 4.1941, +21,6%1). Άνοδος σημειώθηκε σε όλες τις περιοχές, με τη Β. Αμερική να ξεχωρίζει ως η πιο σημαντική αγορά. Την περασμένη χρονιά σημειώθηκε εξαιρετική ζήτηση σε όλο τον κόσμο για τα μοντέλα Cullinan και Black Badge.
Με 1.083.6691 μονάδες, οι παραδόσεις του BMW Group στην Ευρώπη ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο για πέμπτη συνεχή χρονιά, αν και ο αριθμός αυτός ήταν λίγο μικρότερος από το υψηλό επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς (1.097.1171 μονάδες -1,2%1). Αντίθετα, οι παραδόσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν στις 375.7511 μονάδες (2018: 355.3731 μονάδες +5,7%1). Ο μεγαλύτερος παράγοντας αύξησης ήταν η Κίνα, όπου οι παραδόσεις αυξήθηκαν σημαντικά στις 724.7331 μονάδες (2018: 635.8131 μονάδες, +14,0%1).
Ο τομέας μοτοσικλετών πέτυχε τους στόχους της χρονιάς
Όπως ήταν αναμενόμενο, η BMW Motorrad κατέγραψε ισχυρή άνοδο το 2019, με συνολικές παραδόσεις 175.162 BMW μοτοσικλετών και maxi-scooters (2018: 165.566 μονάδες, +5,8%). Τα έσοδα του τομέα αυξήθηκαν στα 2,36 δισ. ευρώ, (2018: 2,17 δισ. ευρώ, +9,0%). Τα κέρδη προ του οικονομικού αποτελέσματος βελτιώθηκαν στα 194 εκατ. ευρώ (2018:175 εκατ. ευρώ, +10,9%). Το περιθώριο EBIT για την κατηγορία διαμορφώθηκε στο 8,2% (2018: 8,1%) και επομένως εντός του εύρους στόχου μεταξύ 8 – 10%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 187 εκατ. ευρώ (2018: 169 εκατ. ευρώ, +10,7%).
Ο τομέας Οικονομικών Υπηρεσιών συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του
Το τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών παρουσίασε μία καλή εικόνα και το 2019. Συνολικά, 2.003.782 νέες συμβάσεις υπογράφηκαν με πελάτες λιανικής το 2019 (2018: 1.908.640, +5,0%). Το portfolio συμβάσεων πελατών λιανικής περιείχε 5.973.682 συμβάσεις στο τέλος της περιόδου αναφοράς (31 Δεκεμβρίου 2018: 5.708.032 συμβάσεις, +4,7%). Τα έσοδα του τμήματος ανήλθαν σε 29,59 δισ. ευρώ (2018: 27,70 δισ. ευρώ, +6,8%). Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 2,27 δισ. ευρώ (2018: 2,14 δισ. ευρώ, +6,0%).
Το Ανθρώπινο Δυναμικό στα επίπεδα της περσινής χρονιάς
Όπως είχε προβλεφθεί, το ανθρώπινο δυναμικό του BMW Group περιλάμβανε 133.778 εργαζομένους στις 31 Δεκεμβρίου 2019 – χωρίς ιδιαίτερες αποκλίσεις από τα περσινά επίπεδα (2018: 134.682 εργαζόμενοι, ‑0,7%). Ειδικότερα, το BMW Group συνεχίζει την πρόσληψη ειδικευμένου προσωπικού και ειδικών της Τεχνολογίας Πληροφοριών (IT) για τομείς μελλοντικού ενδιαφέροντος όπως ανάπτυξη λογισμικού, ψηφιοποίηση, αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτροκίνηση καθώς και για το διεθνές δίκτυο παραγωγής.
Από την αρχή του οικονομικού έτους 2020, ο βασικός δείκτης μέτρησης του ανθρώπινου δυναμικού θα βασίζεται αποκλειστικά στον αριθμό των βασικών και προσωρινών εργαζομένων. Αυτή η αλλαγή ευθυγραμμίζεται με μία αναδιοργάνωση της εσωτερικής διοίκησης, που εστιάζει σε αυτές τις ομάδες εργαζομένων. Ομάδες εργαζομένων όπως μαθητευόμενοι, φοιτητές του προγράμματος Internship και διδακτορικοί φοιτητές δεν θα περιλαμβάνονται σε αυτό το βασικό δείκτη μέτρησης στο μέλλον, καθώς κυρίως εξυπηρετούν την προώθηση της εκπαίδευσης νέων ανθρώπων και τη διασφάλιση της επόμενης γενιάς εργαζομένων. Σύμφωνα με τη νέα μέθοδο αναφοράς, το ανθρώπινο δυναμικό περιλάμβανε 126.016 εργαζομένους στις 31 Δεκεμβρίου 2019.
Εποπτικό Συμβούλιο
Στην ετήσια Γενική Συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί στις 14 Μαΐου 2020, το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνει την επανεκλογή του Dr.-Ing. Norbert Reithofer, Προέδρου του Εποπτικού Συμβουλίου της εταιρείας και την εκλογή της Anke Schäferkordt, ειδικού του εποπτικού συμβουλίου, για πρώτη φορά. Σε περίπτωση της επανεκλογής του, ο Dr.-Ing. Reithofer έχει εκφράσει την επιθυμία του να αναλάβει εκ νέου τη θέση του Προέδρου του Εποπτικού Συμβουλίου. Σε συμφωνία με το Εποπτικό Συμβούλιο, η Prof. Renate Köcher παραιτήθηκε από τα καθήκοντά της, με ισχύ από το πέρας της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης 2020.
BMW Group – Επισκόπηση | 2019 | 2018 | Διαφορά % |
Παραδόσεις σε πελάτες | μονάδες | μονάδες | |
Αυτοκίνητα 1 | 2,538,367 | 2,483,292 | 2.2 |
BMW1 | 2.185.793 | 2.114.963 | 3,3 |
MINI1 | 347.474 | 364.135 | -4,6 |
Rolls-Royce1 | 5.100 | 4.194 | 21,6 |
Μοτοσικλέτες | 175.162 | 165.566 | 5,8 |
Ανθρώπινο δυναμικό (συγκριτικά με 31.12.2018) | 133.778 | 134.682 | -0,7 |
% | % | ||
Περιθώριο EBIT Αυτοκινήτων | 4.9 | 7.2 | |
Περιθώριο EBIT Μοτοσικλετών | 8.2 | 8.1 | -2,3 % ποσ. μον. |
Περιθώριο ΕΒΤ BMW Group 2 | 6.8 | 9.9 | 0,1 % ποσ. μον. |
δισ. ευρώ | δισ. ευρώ | -3,1 % ποσ . μον . | |
Έσοδα 2 (δισ. ευρώ) | 104,21 | 96,85 | |
από: Αυτοκίνητα (δισ. ευρώ) | 91,68 | 85,84 | 7,6 |
Μοτοσικλέτες (δισ. ευρώ) | 2,36 | 2,17 | 6,8 |
Οικονομικές Υπηρεσίες2 (δισ. ευρώ) | 29,59 | 27,70 | 9,0 |
Λοιπές εγγραφές (εκατ. ευρώ) | 5 | 6 | 6,8 |
Διαγραφές 2 (δισ. ευρώ) | -19,44 | -18,87 | -16,7 |
-3,0 | |||
Κέρδη προ φόρων και τόκων ( EBIT ) 2 | 7,41 | 8,93 | |
από: Αυτοκίνητα (δισ. ευρώ) | 4,49 | 6,18 | -17,0 |
Μοτοσικλέτες (εκατ. ευρώ) | 194 | 175 | -27,2 |
Οικονομικές Υπηρεσίες2 (δισ. ευρώ) | 2,31 | 2,17 | 10,9 |
Λοιπές εγγραφές (εκατ. ευρώ) | 29 | -27 | 6,4 |
Διαγραφές 2 (εκατ. ευρώ) | 377 | 431 | – |
-12,5 | |||
Κέρδη προ φόρων (EBT) 2 (δισ. ευρώ) | 7,11 | 9,62 | |
από: Αυτοκίνητα (δισ. ευρώ) | 4,46 | 6,97 | -26,1 |
Μοτοσικλέτες (εκατ. ευρώ) | 187 | 169 | -36,0 |
Οικονομικές Υπηρεσίες2 (δισ. ευρώ) | 2,27 | 2,14 | 10,7 |
Λοιπές εγγραφές (εκατ. ευρώ) | -96 | -45 | 6,0 |
Διαγραφές 2 (εκατ. ευρώ) | 288 | 383 | -24,8 |
Φόροι εισοδήματος2 (δισ. ευρώ) | -2,14 | -2,53 | 15,4 |
Καθαρό κέρδος 2,3 (δισ. ευρώ) | 5,02 | 7,06 | -28,9 |
Κέρδη ανά μετοχή (κοινή / προνομιούχο) 2 (ευρώ) | 7,47/7,49 | 10,60/10,62 | -29,5/-29,5 |
[1] Οι αριθμοί παραδόσεων έχουν αναπροσαρμοστεί αναδρομικά έως το 2015. Βάση αυτής της αναπροσαρμογής είναι η αλλαγή στη μέθοδο που χρησιμοποιείται σχετικά με την αντιπαραβολή δεδομένων για τις σημαντικότερες αγορές του BMW Group (Κίνα, ΗΠΑ, Γερμανία, Μ. Βρετανία, Ιταλία και Ιαπωνία). Η αναδρομική αναπροσαρμογή επιτρέπει καλύτερη συγκρισιμότητα.
[2] Τιμές προηγούμενης χρονιάς προσαρμοσμένες λόγω εφαρμογής για πρώτη φορά του ανανεωμένου IAS 16, βλέπε σημείωση [4] στις συνοπτικές, Ενδιάμεσες Οικονομικές Εκθέσεις του Group για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2019.
[3] Η αξία για το 2018 περιλαμβάνει -11 εκατομμύρια ευρώ από διακοπή εργασιών, η αξία για το 2019 περιλαμβάνει + 44 εκατομμύρια ευρώ από διακοπή εργασιών.