Τα τελευταία στοιχεία της Jato Dynamics υπογραμμίζουν τη σημαντική αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη τον Ιούλιο, καθώς και την αναβίωση της κατηγορίας SUV.
Παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική αβεβαιότητα και τη μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων σημείωσε αύξηση τον Ιούλιο του 2019, καθώς οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 1,2% στις 1.325.600 μονάδες. Αν και η αύξηση ήταν οριακή, σηματοδοτεί σημαντική βελτίωση σε σχέση με την πτώση που σημειώθηκε τον Ιούνιο, όταν οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 7,9%. Ωστόσο, το αποτέλεσμα δεν είναι αρκετά σημαντικό για να αντισταθμίσει τις συνολικές επιδόσεις της αγοράς μέχρι στιγμής το 2019, με ετήσια στοιχεία που δείχνουν ότι 9.723.400 οχήματα έχουν ταξινομηθεί, παρουσιάζοντας μείωση κατά 2,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO, σχολιάζει: “Υπάρχει αβεβαιότητα στην Ευρώπη. Μετά από πολλά χρόνια ανάπτυξης, η αγορά παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης που πιθανόν να συνεχιστούν εάν η γερμανική οικονομία δεν ανακάμψει. Η αύξηση που παρατηρήθηκε τον Ιούλιο προήλθε από τις μεσαίες και μικρές αγορές, όπως δείχνουν οι 14 από τις 27 χώρες που αναλύθηκαν από την JATO και παρουσίασαν αύξηση. Και πάλι, η κατάσταση δεν είναι τόσο θετική όσον αφορά στα ετήσια στοιχεία, όπου μόνο 10 αγορές έχουν μέχρι στιγμής σημειώσει ανάπτυξη. Όσον αφορά στις πέντε μεγάλες αγορές, η Γερμανία είναι η μόνη που παρουσιάζει ετήσια αύξηση (μόλις 1,1%) με τη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία να παρουσιάζουν μείωση κατά 2,2% έως 5,1%.
Όρεξη για ηλεκτροκίνηση
Σχετικά με τα ηλεκτροκίνητα, η Jato διαπιστώνει ότι οι ταξινομήσεις των BEV, PHEV, HEV και άλλων ηλεκτρικών οχημάτων ανήλθαν στις 96.600 μονάδες τον Ιούλιο – αύξηση 29% έναντι του Ιουλίου του 2018.
Από πλευράς αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης υπήρξε επίσης αύξηση μεριδίου αγοράς από 5,8% σε 7,4%. “Ακόμη και αν εξακολουθούν να αποτελούν ένα συγκριτικά οριακό κομμάτι της συνολικής αγοράς, τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν σίγουρα μια νότα αισιοδοξίας σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς”, τονίζει ο F. Munoz.
Η Jato συνεχίζει να πιστεύει ότι η αύξηση του μεριδίου αγοράς των EV προήλθε από την εξαιρετική απόδοση των καθαρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEVs), ο όγκος των οποίων αυξήθηκε κατά 98% στις 23.200 μονάδες. Η ανάπτυξη προήλθε από την Tesla – κορυφαίο brand – αλλά και τη Renault, η οποία σημείωσε αύξηση του όγκου κατά 103%, αφού το Zoe αναδείχθηκε ως το κορυφαίο BEV κατά τη διάρκεια του μήνα. Άλλα σημαντικά αποτελέσματα ήταν αυτά της Volkswagen, που παρουσίασε αύξηση όγκου κατά 64%, της Hyundai, ο όγκος της οποίας αυξήθηκε κατά 334% και της Audi, η οποία πούλησε 1.735 μονάδες του E-Tron.
Τα SUV επιστρέφουν
Οι καταναλωτές αγόρασαν 505.900 SUV τον Ιούλιο, καθώς η ζήτηση αυξήθηκε κατά 8,7%. Αυτό το αποτέλεσμα καθησυχάζει τους φόβους για επιβράδυνση στην κατηγορία, μετά τη μείωση της ζήτησης που καταγράφηκε τον Ιούνιο. Ωστόσο, η αύξηση που παρατηρήθηκε τον Ιούλιο του 2018 ήταν χαμηλότερη από τις αυξήσεις του 35%, 18% και 12% που σημειώθηκαν αντίστοιχα τον Ιούλιο του 2018, τον Ιούλιο του 2017 και τον Ιούλιο του 2016.