Μερικοί από τους μεγαλύτερους και πιο σημαίνοντες ευρωπαϊκούς εταιρικούς στόλους θα συμμετάσχουν σε μία από τις μεγαλύτερες αξιολογήσεις κινητικότητας της ηπείρου. Η εταιρεία ενοικίασης και leasing SIXT προσκαλεί 20 έως 30 μεγάλους στόλους να συμμετάσχουν στο πιλοτικό της έργο.
Κάθε στόλος θα διαθέσει 10 έως 20 εργαζόμενους στο πρόγραμμα, δημιουργώντας μια πραγματική ομάδα χρηστών 300 έως 400 εταιρικών οδηγών, που θα παραδώσουν τα κλειδιά των αυτοκινήτων τους και θα χρησιμοποιήσουν έναν προϋπολογισμό κινητικότητας για τα έξοδα των επαγγελματικών και ιδιωτικών μετακινήσεών τους, για μια δοκιμαστική περίοδο τριών μηνών.
Οι συμμετέχοντες θα προέρχονται από ολόκληρη τη Δυτική Ευρώπη, κυρίως από τις περιοχές του Μπενελούξ, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Θα αντιπροσωπεύουν επίσης όλες τις βαθμίδες της ιεραρχίας στους οργανισμούς τους και οι προϋπολογισμοί κινητικότητάς τους θα καθορίζονται από το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας των εταιρικών τους αυτοκινήτων. Ένας από τους στόχους του έργου είναι να αναλύσει την ακρίβεια του καθορισμού ενός προϋπολογισμού κινητικότητας, με βάση το τρέχον κόστος των αυτοκινήτων.
Το πιλοτικό έργο στοχεύει να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο ο τομέας του στόλου μπορεί να μεταβεί από την ιδιοκτησία στη χρήση των αυτοκινήτων, καταγράφοντας την πραγματική συμπεριφορά των ανθρώπων όταν οι εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής για τον τρόπο που ταξιδεύουν, αντί να χρησιμοποιούν αυτομάτως ένα αυτοκίνητο της εταιρείας.
Πώς θα μεταβούν οι στόλοι από την ιδιοκτησία στη χρήση του οχήματος;
Το πιλοτικό έργο στοχεύει να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο ο τομέας του στόλου μπορεί να μεταβεί από την ιδιοκτησία στη χρήση των αυτοκινήτων, καταγράφοντας την πραγματική συμπεριφορά των ανθρώπων όταν οι εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής για τον τρόπο που ταξιδεύουν, αντί να χρησιμοποιούν αυτομάτως ένα αυτοκίνητο της εταιρείας.
Ο Stuart Donnelly, Senior Director Group International Sales (Ευρώπης / ΗΠΑ) της SIXT, δήλωσε: “Ξέρουμε πως όλοι μιλούν για την κινητικότητα, αλλά κανείς δεν την εννοεί πραγματικά. Έτσι αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια αποκλειστική λέσχη μελών, όπου θα συγκεντρώσουμε 20 με 30 ανώτερα στελέχη από μεγάλους εταιρικούς στόλους που διαθέτουν αρκετά οχήματα ώστε να επιφέρουν κάποια αλλαγή”.
Όταν οι συμμετέχοντες εργαζόμενοι δεν χρειάζονται, ούτε θέλουν, αυτοκίνητο, απλώς θα το επιστρέφουν στον τοπικό σταθμό ενοικίασης SIXT.
“Σήμερα, οι άνθρωποι διαθέτουν ένα αυτοκίνητο για το 100% του χρόνου και επιβαρύνονται με το 100% του κόστους. Αλλά αν μπορούσαν να συνειδητοποιήσουν πόσο κοστίζει σε επίπεδο μονάδας, ανά χιλιόμετρο ή ανά λεπτό, η χρήση αυτού του αυτοκινήτου, τότε ίσως θα αισθάνονταν πιο άνετα με την ιδέα της ύπαρξης μια καλύτερης εναλλακτικής λύσης από την ιδιοκτησία του αυτοκινήτου”, δήλωσε ο κ. Donnelly.
Πολυτροπική πρόσβαση κινητικότητας
Οι συμμετέχοντες εργαζόμενοι θα έχουν μια κάρτα κινητικότητας SIXT για πρόσβαση σε ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, υπηρεσίες ride hailing και shared αυτοκίνητα και θα μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν τρένο και μετρό.
“Είμαστε πολύ περίεργοι να κατανοήσουμε τα ποσοστά χρήσης των διαφορετικών τρόπων κινητικότητας”, τόνισε ο κ. Donnelly.
Οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν όπως επιθυμούν τυχόν αδιάθετο ποσό του προϋπολογισμού κινητικότητας
Ο προϋπολογισμός κινητικότητας θα επιτρέπει επίσης στους οδηγούς να είναι ευέλικτοι ως προς την επιλογή των οχημάτων τους, ανάλογα με το πόσες ημέρες το μήνα χρειάζονται όντως αυτοκίνητο. Θα είναι δυνατόν, για παράδειγμα, οι συμμετέχοντες να χρησιμοποιήσουν οποιοδήποτε ποσόν των προϋπολογισμών τους που δεν έχει ξοδευτεί, για να αναβαθμίσουν το αυτοκίνητο μίσθωσης για ένα Σαββατοκύριακο ή να το χρησιμοποιήσουν για ένα αυτοκίνητο μίσθωσης στις διακοπές τους.
Λανσάρισμα του SIXT Mobility Club
Το SIXT Mobility Club εγκαινιάζεται στις Βρυξέλλες τον Μάιο, με παρουσιάσεις από εταιρείες όπως η McKinsey, η Microsoft και η Phillips.
Στο τέλος του πειραματικού σχεδίου, η SIXT στοχεύει να παρουσιάσει μια Λευκή Βίβλο βασισμένη σε ποιοτικά στοιχεία από τους διαχειριστές στόλου και ποσοτικά δεδομένα από όλους τους οδηγούς των εταιρικών αυτοκινήτων, προκειμένου να παρουσιάσει μια θεωρία για το πώς θα μπορούσαν να λειτουργήσουν στην πράξη οι προϋπολογισμοί κινητικότητας.
Η έκθεση αυτή θα επιτρέψει επίσης στη SIXT να συζητήσει με τις φορολογικές αρχές για τον τρόπο φορολόγησης των προϋπολογισμών κινητικότητας, ώστε οι κανόνες φορολογίας να εναρμονισθούν με τις νέες εξελίξεις στην κινητικότητα.
“Επιδιώκουμε να βοηθήσουμε τον κλάδο να αναλάβει δράση και να αλλάξει μεταβαίνοντας στην μελλοντική κινητικότητα. Σήμερα γίνεται πολλή συζήτηση αλλά καμία δράση”, κατέληξε ο κ. Donnelly.