Οι μέτοχοι των εταιρειών του Hyundai Motor Group απέρριψαν στο τέλος Μαρτίου τις απαιτήσεις της Elliott Management για τεράστιο ειδικό μέρισμα και έδρες στο Δ.Σ., πλήττοντας την εκστρατεία του αμερικανικού hedge fund για αναδιάρθρωση της δεύτερης μεγαλύτερης οικογενειακής εταιρείας της Νότιας Κορέας.
Παρόλο που η Hyundai απέτρεψε την απειλή της Elliott με την προσεκτική παρακολούθηση της ψηφοφορίας, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μεγάλη δυσκολία για να κερδίσει την υποστήριξη των μετόχων για μια προγραμματισμένη αναδιάρθρωση, που θα βοηθούσε στην παράδοση του ομίλου στον κληρονόμο Eui-Sun Chung, όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του πρακτορείου Reuters.
Η Elliott απέρριψε την πρόταση αναδιάρθρωσης της Hyundai πέρυσι και τυχόν νίκη τώρα θα είχε δώσει νέα ώθηση για να ενδυναμώσει τους μικρούς επενδυτές στην τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας, η οποία κυριαρχείται επί μακρόν από ισχυρές ελίτ που κατηγορούνται πως δεν λαμβάνουν υπόψιν τους επενδυτές μειοψηφίας.
Ωστόσο, το fund των 34 δισ. δολαρίων του ακτιβιστή επενδυτή Paul Singer απέτυχε να πείσει άλλους μετόχους πως ο όμιλος θα έπρεπε να πληρώσει επιπλέον μετρητά και να προσλάβει περισσότερα ανεξάρτητα μέλη για να βελτιώσει τη διακυβέρνηση και την υπευθυνότητα.
Η απαίτηση για μερίσματα ύψους 7 τρισ. γουάν (5,49 δισ. ευρώ) – περισσότερα από έξι φορές αυτά που προσέφερε η Hyundai – απορρίφθηκε από άλλους μειοψηφούντες μετόχους με το σκεπτικό πως ο όμιλος έπρεπε να άρει επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες σε μια περίοδο πτώσης των κερδών.
“Το μέρισμα που προτείνεται από τον μέτοχο (Elliott) μπορεί να ακούγεται δελεαστικό, αλλά μακροπρόθεσμα είναι βλαπτικό και σκοτώνει τη χήνα με τα χρυσά αυγά”, δήλωσε ο μέτοχος της Hyundai Motor, Na Hong-seob, στην ετήσια γενική συνέλευση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Σεούλ.
Η Elliott ήθελε επίσης πέντε υποψήφια μέλη στο ΔΣ της Hyundai Motor και της Hyundai Mobis για να αντιμετωπισθούν οι “ελλείψεις διακυβέρνησης”, αναφέροντας επενδύσεις σε μη βασικά περιουσιακά στοιχεία, όπως η απόκτηση γης ύψους 10 δισ. δολαρίων στην βιομηχανική περιοχή Gangnam της Σεούλ.
Από τον Νοέμβριο, η Elliott κατέχει πάνω από το 2,5% των μετοχών της Hyundai Mobis, 3% στην Hyundai Motor και 2,1% στη θυγατρική Kia Motors.
Το συγκρότημα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη πρόκληση της επιτυχούς αναβάθμισης της ιδιοκτησιακής δομής του, μια διαδικασία που προκαλεί τον στενό έλεγχο από την Elliott και άλλους επενδυτές, εν μέσω ώθησης που υποστηρίζεται από την κορεατική κυβέρνηση για τον περιορισμό της ισχύος των κυρίρχων οικογενειακών επιχειρηματικών αυτοκρατοριών της Νότιας Κορέας.
Η παραγωγή και το δίκτυο πωλήσεων της Hyundai-Kia Motors ξεπερνά τα κορεατικά σύνορα και συνεχίζει να αναπτύσσεται μέσω επιμέρους τοπικών στρατηγικών για κάθε περιοχή αυξάνοντας τις συνέργειες.
Η Hyundai Motor Group προώθησε τον Σεπτέμβριο του 2018 τον κληρονόμο Euisun Chung σε ρόλο εποπτεύοντος τον όμιλο, μετακινώντας τον ένα βήμα πιο κοντά στην διαδοχή του ογδοντάχρονου πατέρα του ως επικεφαλής του δεύτερου μεγαλύτερου ομίλου της Νότιας Κορέας.
Ο 47χρονος κ. Chung, υποστηρίζει τον πατέρα και πρόεδρο του ομίλου, Mong-Koo Chung, ως εκτελεστικός αντιπρόεδρος για να ανταποκριθεί στην “επιδείνωση των παγκόσμιων εμπορικών θεμάτων και στις αλλαγές στην ανταγωνιστική δυναμική των μεγάλων αγορών”, σύμφωνα με την τότε ανακοίνωση του ομίλου Hyundai Motor.
Ο Eui-Sun Chung, είναι ο άνθρωπος στον οποίο οφείλεται η αλλαγή της φυσιογνωμίας της εταιρείας από κατασκευαστή αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας σε προορισμό μάρκας, αφού θέλει να κάνει τα οχήματα Hyundai και Kia όμορφα, διαισθητικά και συναισθηματικά συνδεδεμένα με τους πελάτες τους.
Ο Eui-Sun Chung υπηρέτησε ως επικεφαλής των εγχώριων και υπερπόντιων επιχειρήσεων της Hyundai Motor Co. Νωρίτερα ο κ. Chung υπηρέτησε ως πρόεδρος της Kia Motors Corp., από την 1η Μαρτίου 2005 έως τον Μάρτιο του 2008. Προηγουμένως είχε αναλάβει σημαντικές θέσεις ευθύνης στις εταιρείες του ομίλου. Ο κ. Chung αποφοίτησε από το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Κορεατικού Πανεπιστημίου, και απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων University of San Francisco Itochu Corporation των ΗΠΑ.