Άνω των 700 ηλεκτρικών βαν, δηλαδή περισσότερο από το 10% του στόλου της DPD – από τις κορυφαίες εταιρείες logistics της Βρετανίας – είναι πλέον μηδενικών εκπομπών.
Η DPD, που ανήκει εξ ολοκλήρου στη γαλλική La Poste, διανέμει περισσότερα από 1 εκατομμύριο δέματα το μήνα, μέσω αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, για πελάτες όπως η Amazon, η Apple και το IKEA.
Η μετάβαση της εταιρείας στην ηλεκτρική ενέργεια συντελέστηκε γοργά. Στις αρχές του τρέχοντος έτους η εταιρεία είχε 130 EV, αλλά μεγάλες παραγγελίες στην Nissan για 300 eNV200 van και στη MAN για 100 eTGE van επέσπευσαν τη μετάβαση.
Προσδιορισμός των δρομολογίων εξυπηρέτησης
Ένα σημαντικό ποσοστό του ανθρώπινου δυναμικού της DPD είναι αυτοαπασχολούμενοι ιδιοκτήτες-οδηγοί, που φορούν στολές DPD και οδηγούν βαν με τα σήματά της. Η εταιρεία έχει εντοπίσει διαδρομές διανομής που μπορούν να εξυπηρετηθούν από EV με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας και, στη συνέχεια, προσφέρει στους οδηγούς αυτών των διαδρομών τη δυνατότητα leasing ενός EV.
Ο Olly Craughan, επικεφαλής ΕΚΕ της DPD, δήλωσε πως το leasing ενός EV είναι προσιτό για οδηγούς που δεν μπορούν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό βαν λόγω υψηλής τιμής. Οι οδηγοί στη συνέχεια εξοικονομούν χρήματα χάρη στο φθηνότερο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας σε σχέση με το ντίζελ.
Φόρτιση κατ΄οίκον
Η DPD επιδοτεί επίσης το κόστος για να μπορέσουν οι οδηγοί να εγκαταστήσουν ένα σημείο φόρτισης στο σπίτι, συμπληρώνοντας την επιχορήγηση της βρετανικής κυβέρνησης ύψους 350 λιρών ανά φορτιστή, έτσι ώστε να λάβουν συνολική επιδότηση 700 λιρών για έναν οικιακό φορτιστή.
Η εταιρεία εγκαθιστά φορτιστές στους σταθμούς της και έχει συνάψει συμφωνία για πρόσβαση των οδηγών στο δημόσιο δίκτυο φορτιστών Podpoint. Η DPD προσφέρει επίσης εκπαίδευση στους οδηγούς για βελτιστοποίηση της απόδοσης ενός EV, κάτι που έχει επεκτείνει σημαντικά την εμβέλεια πολλών βαν.
Θετική αντίδραση των οδηγών
“Στους οδηγούς αρέσουν τα EV. Τα βαν είναι αυτόματα, οπότε δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων, κάτι που είναι υπέροχο σε ένα αστικό περιβάλλον με στάσεις και εκκινήσεις και είναι πολύ πιο ήσυχα από τα ντίζελ”, δήλωσε ο Craughan. “Οι οδηγοί υπερηφανεύονται επίσης πως οδηγούν οχήματα που βοηθούν την κλιματική αλλαγή και αποφεύγουν την τοπική ατμοσφαιρική ρύπανση και τους αρέσουν οι αντιδράσεις που έχουν από τους παραλήπτες”.
Ηλεκτρικοί μικροσταθμοί
Από επιχειρηματικής πλευράς, η DPD έχει ανοίξει νέους σταθμούς που συντομεύουν τις διαδρομές προς τα σπίτια των οδηγών, οπότε καταναλίσκεται λιγότερη ενέργεια για τη μετάβαση από και προς τον σταθμό. Βρίσκεται επίσης στη διαδικασία ανοίγματος σταθμών αμιγώς ηλεκτρικών για μικροδέματα, αρχίζοντας από το Λονδίνο, πριν επεκταθεί σε εθνικό επίπεδο. Αυτοί οι μικροσταθμοί θα λαμβάνουν δέματα μέσω ηλεκτρικών φορτηγών Fuso eCanter 7.5t και οι τελικές παραδόσεις θα γίνονται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων ποδηλάτων e-cargo.
Η εταιρεία δοκιμάζει νέα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα ως προς την εμβέλεια, το ωφέλιμο φορτίο και τον όγκο φορτίου, υπό πραγματικές συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων των νέων LEVC VN5 και Vauxhall (Opel) e-Vivaro και ανυπομονεί πότε θα παρουσιάσουν οι κατασκευαστές ένα αξιόπιστο EV 3,5 τόνων, που θα αντικαταστήσει τα οχήματα ντίζελ.
Ο Dwain McDonald, CEO της DPD, δήλωσε: “Καλούμε την κυβέρνηση και τους κατασκευαστές οχημάτων να κάνουν ό,τι μπορούν για να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη περισσότερων EV, σε προσιτές τιμές, ώστε οι προοδευτικές εταιρείες, όπως εμείς, να γίνουν ακόμα πιο πράσινες, ακόμα πιο γρήγορα”.
Του χρόνου, η DPD θα ξεκινήσει τις δοκιμές του Volta Zero, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού επαγγελματικού οχήματος 16 τόνων στον κόσμο.