Από την Alliance 2022 στην Alliance 2030. Η Συμμαχία των Renault Group, Nissan Motor και Mitsubishi Motors ανακοίνωσε κοινό οδικό χάρτη για το 2030 για αμιγή EV και Ευφυή & Συνδεδεμένη κινητικότητα, με κοινές επενδύσεις προς όφελος των τριών εταιρειών της και των πελατών τους.

Ενάμιση χρόνο μετά την ανακοίνωση του νέου επιχειρηματικού μοντέλου συνεργασίας για υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εταιρειών-μελών, η Συμμαχία διαθέτει πλέον γερά θεμέλια και οφέλη από έναν αποτελεσματικό οργανισμό επιχειρησιακής διακυβέρνησης και από εντατική και ευέλικτη συνεργασία, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Συνεχίζοντας την στρατηγική Ηγέτη-Συμμετέχοντος (Leader-Follower) που αποφασίστηκε τον Μάιο του 2020, η επιλεγμένη τεχνολογία αναπτύσσεται από μία ηγετική ομάδα με την υποστήριξη των συμμετεχόντων, επιτρέποντας έτσι σε κάθε μέλος της Συμμαχίας πρόσβαση σε όλες τις βασικές τεχνολογίες.

«Μεταξύ των κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως, η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi αποτελεί δοκιμασμένο, μοναδικό πρότυπο. Επί 22 χρόνια, δημιουργούμε βάσει των αντίστοιχων επιχειρηματικών νοοτροπιών και δυνάμεών μας προς κοινό όφελος», δήλωσε ο Jean-Dominique Senard, Πρόεδρος της Alliance. «Σήμερα η Συμμαχία επιταχύνει για να ηγηθεί της επανάστασης στην κινητικότητα και να προσφέρει περισσότερη αξία στους πελάτες μας, τους ανθρώπους μας, τους μετόχους μας και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Οι τρεις εταιρείες-μέλη καθόρισαν κοινό οδικό χάρτη ενόψει του 2030, με κοινές επενδύσεις σε μελλοντικά έργα ηλεκτροκίνησης και συνδεσιμότητας. Πρόκειται για τεράστιες επενδύσεις που καμία από τις τρεις εταιρείες δεν θα μπορούσε να κάνει μόνη της. Μαζί, κάνουμε τη διαφορά για ένα νέο και παγκόσμιο βιώσιμο μέλλον. Η Συμμαχία θα καταστεί ουδέτερη άνθρακα έως το 2050».

Συνεργασία προς όφελος του καθενός – Στρατηγική Ηγέτη-Συμμετέχοντος (LeaderFollower)

Τα μέλη της Συμμαχίας ανέπτυξαν μεθοδολογία «έξυπνης διαφοροποίησης» που καθορίζει το επιθυμητό επίπεδο κοινών χαρακτηριστικών για κάθε όχημα, ενσωματώνοντας πολλές παραμέτρους πιθανής συγκέντρωσης, όπως πλατφόρμες, εργοστάσια παραγωγής, κινητήρες ή κατηγορία οχήματος. Αυτό συμπληρώνεται και ενισχύεται μέσω αυστηρότερης προσέγγισης σχεδιασμού και διαφοροποίησης του άνω μέρους του αμαξώματος. Για παράδειγμα, η κοινή πλατφόρμα των κατηγοριών C και D θα χρησιμοποιηθεί από πέντε μοντέλα τριών μαρκών της Συμμαχίας (Nissan Qashqai και X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral και ένα μελλοντικό επταθέσιο SUV).

Ενισχύοντας αυτή τη διαδικασία, τα μέλη της Συμμαχίας θα προωθήσουν τη χρήση κοινών πλατφορμών τα επόμενα χρόνια, από 60% σήμερα, σε άνω του 80% των 90 μοντέλων της το 2026. Τούτο θα επιτρέψει στην κάθε εταιρεία να επικεντρωθεί στις ανάγκες των πελατών της, τα καλύτερα μοντέλα και τις βασικές αγορές της, ενώ παράλληλα διαχέει τις καινοτομίες στο σύνολο της Συμμαχίας, με χαμηλότερο κόστος.

Στο πλαίσιο αυτό, η Mitsubishi Motors θα ενισχύσει την παρουσία της στην Ευρώπη με δύο νέα μοντέλα, μεταξύ των οποίων το νέο ASX, που βασίζεται στα δημοφιλέστερα της Renault.

Πέντε κοινές πλατφόρμες EV

Η Renault, η Nissan και η Mitsubishi πρωτοστάτησαν στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με επενδύσεις άνω των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Στις κύριες αγορές (Ευρώπη, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Κίνα) 15 εργοστάσια της Συμμαχίας παράγουν ήδη ανταλλακτικά, κινητήρες, μπαταρίες για 10 μοντέλα EV, με πωλήσεις άνω του 1 εκατομμυρίου EV μέχρι σήμερα και διαδρομές 30 δισεκατομμυρίων ηλεκτρικών χιλιομέτρων.

Βάσει αυτής της τεχνογνωσίας, η Συμμαχία επιταχύνει με 23 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα πέντε χρόνια, παρουσιάζοντας 35 νέα μοντέλα EV έως το 2030.

Το 90% αυτών των μοντέλων θα βασίζεται σε πέντε κοινές πλατφόρμες EV, καλύπτοντας τις περισσότερες αγορές, σε όλες τις μεγάλες περιοχές:

  • Η CMF-AEV, η πλέον προσιτή πλατφόρμα στον κόσμο, που αποτελεί τη βάση του νέου Dacia Spring.
  • Η οικογένεια πλατφορμών KEI-EV (όχημα μινι) για εξαιρετικά συμπαγή EV.
  • Η οικογένεια πλατφορμών LCV-EV για επαγγελματίες πελάτες, ως βάση των Renault Kangoo και Nissan Town Star.
  • Η CMFEV, η ευέλικτη πλατφόρμα EV που αποτελεί τη βάση του crossover Nissan Ariya EV και του Renault Megane ETech Electric. Η πλατφόρμα CMF-EV, με τις τεχνολογικές της καινοτομίες και τις δυνατότητες που προσφέρει η σπονδυλωτή μορφή της, αποτελεί πλατφόρμα αναφοράς για την νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων των εταίρων της Συμμαχίας. Δημιουργήθηκε για να ενσωματώνει και να βελτιστοποιεί όλα τα στοιχεία ενός 100% ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, με νέο κινητήρα υψηλών επιδόσεων και εξαιρετικά λεπτή μπαταρία. Μέχρι το 2030, πάνω από 15 μοντέλα θα βασίζονται στην πλατφόρμα CMF-EV, με παραγωγή έως και 1,5 εκατομμυρίου αυτοκινήτων ετησίως.
  • Η CMFBEV, ανταγωνιστική συμπαγής ηλεκτρική πλατφόρμα, που θα λανσαριστεί το 2024. Παρέχει αυτονομία έως και 400 χλμ. Οι αεροδυναμικές επιδόσεις της είναι εξαιρετικές, συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους κατά 33% και της κατανάλωσης πάνω από 10%, σε σύγκριση με το Renault ZOE. Θα αποτελεί τη βάση 250.000 οχημάτων ετησίως για τις μάρκες Renault, Alpine και Nissan. Μεταξύ των οχημάτων είναι και το Renault R5 και το νέο συμπαγές EV, που θα αντικαταστήσει το Nissan Micra. Σχεδιασμένο από τη Nissan και κατασκευασμένο από τη Renault, το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται στο Renault ElectriCity: το ηλεκτρικό βιομηχανικό κέντρο της Βόρειας Γαλλίας.

Κοινή στρατηγική μπαταριών, πρωτοποριακές καινοτομίες και προγραμματισμένη παραγωγική ικανότητα 220 GWh 

Η ανταγωνιστικότητα είναι πρωτίστης σημασίας και αυτό ώθησε τις εταιρείες-μέλη της Συμμαχίας σε κοινή στρατηγική μπαταριών και στην επιλογή, μεταξύ άλλων, κοινού προμηθευτή μπαταριών για τη Renault και τη Nissan στις βασικές αγορές.

Η Συμμαχία συνεργάζεται με άλλους εταίρους για να επιτύχει πραγματικές κλίμακες και προσιτές τιμές, με μείωση του κόστους μπαταριών κατά 50% έως το 2026 και 65% έως το 2028.

Με αυτήν την προσέγγιση, έως το 2030, θα διαθέτει συνολική παραγωγική ικανότητα μπαταριών για EV της τάξης των 220 GWh σε καίριες εγκαταστάσεις παραγωγής ανά τον κόσμο.

Πέραν τούτου, υπάρχει κοινό όραμα για τεχνολογία μπαταριών ξηρού τύπου. Βάσει της εκτενούς τεχνογνωσίας και της μοναδικής εμπειρίας της ως πρωτοπόρου τεχνολογίας μπαταριών, η Nissan θα πρωτοστατήσει σε καινοτομίες που θα ωφελήσουν όλα τα μέλη της Συμμαχίας.

Οι μπαταρίες ξηρού τύπου θα διαθέτουν διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις υπάρχουσες υγρές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ο χρόνος φόρτισης θα μειωθεί επίσης σημαντικά στο ένα τρίτο, επιτρέποντας στους πελάτες μεγαλύτερες διαδρομές με αυξημένη άνεση, ασφάλεια και απόλαυση.

Στόχος είναι η μαζική παραγωγή μπαταριών ξηρού τύπου μέχρι τα μέσα του 2028 και πέραν αυτού η εξομείωση κόστους με τα οχήματα ICE, μειώνοντας περαιτέρω το κόστος στα 65 δολάρια ανά kWh, επιταχύνοντας την παγκόσμια υιοθέτηση των EV.

Το σύστημα διαχείρισης μπαταριών της Alliance είναι υπερσύγχρονο. Σε αντίθεση με άλλους του κλάδου, η Συμμαχία επέλεξε τον έλεγχο του συνόλου του εξοπλισμού και του λογισμικού της, επωφελούμενη πολύτιμων προγνωστικών δεδομένων, που επιτρέπουν την παρακολούθηση της κατάστασης της μπαταρίας και τη βελτίωση της τεχνολογίας.

Η Συμμαχία συνεργάζεται με στρατηγικούς εταίρους για παροχή της καλύτερης πρότασης στους πελάτες για δημόσια φόρτιση καθ΄οδόν. Η Mobilize Power Solutions παρέχει στους πελάτες B2B ολοκληρωμένη υπηρεσία που περιλαμβάνει σχεδιασμό, εγκατάσταση, συντήρηση και διαχείριση βελτιστοποιημένης υποδομής επαναφόρτισης και όλες τις σχετικές υπηρεσίες για τις επιχειρηματικές τους ανάγκες.

Συνήφθη πρόσφατη συμφωνία με την Ionity μέσω του Alliance Emobility Service Provider Plug Surfing, η οποία θα επιτρέψει στους πελάτες της την πρόσβαση στο δίκτυο υπερταχείας φόρτισης Ionity της Ευρώπης, με προνομιακή τιμολόγηση.

Με πάνω από 10 χρόνια εμπειρίας στα EV, τα μέλη της Συμμαχίας διαθέτουν εκτενή γνώση που τους επιτρέπει να προηγούνται του ανταγωνισμού στη βελτιστοποίηση επανάχρησης μπαταριών, ιδίως σε εφαρμογές δεύτερης ζωής, ανακύκλωσης και αποτελεσματικών και βιώσιμων λύσεων καθ΄όλο τον κύκλο ζωής της μπαταρίας.

25 εκατομμύρια αυτοκίνητα συνδεδεμένα στο Alliance Cloud έως το 2026

Η έξυπνη και συνδεδεμένη κινητικότητα είναι σημαντική για την αύξηση καινοτομίας της Συμμαχίας.

Με 20ετή εμπειρία στα ADAS (προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού) και την αυτόνομη οδήγηση, η Alliance συνεχίζει να βελτιώνει την πραγματική οδηγική ασφάλεια, την άνεση και την απόλαυση, παρέχοντας καινοτομίες σε έξυπνες τεχνολογίες οχημάτων και υποστήριξης οδηγού, με παράδειγμα το βραβευμένο σύστημα ProPILOT της Nissan.

Τα μέλη της Συμμαχίας προβλέπουν να διαθέτουν περισσότερα από 10 εκατομμύρια οχήματα στο δρόμο, με κοινές πλατφόρμες και ηλεκτρονικά και με 45 μοντέλα εξοπλισμένα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης, μέχρι το 2026.

Σήμερα, 3 εκατομμύρια οχήματα είναι ήδη συνδεδεμένα στο Alliance Cloud με διαρκείς ανταλλαγές δεδομένων.

Μέχρι το 2026, θα παραδίδονται ετησίως πάνω από 5 εκατομμύρια συστήματα cloud της Alliance, με 25 εκατομμύρια αυτοκίνητα να κυκλοφορούν ήδη. Η Alliance θα καταστεί επίσης η πρώτη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία μαζικής παραγωγής που θα εγκαταστήσει το οικοσύστημα της Google στα αυτοκίνητά της.

Υπό την ηγεσία της Renault, η Συμμαχία αναπτύσσει κοινή κεντρική ηλεκτρική και ηλεκτρονική αρχιτεκτονική, που συγκεντρώνει ηλεκτρονικό εξοπλισμό και εφαρμογές λογισμικού, παρέχοντας μέγιστα οφέλη και βέλτιστο επίπεδο απόδοσης.

Η Συμμαχία θα λανσάρει το πρώτο της όχημα που καθορίζεται πλήρως από λογισμικό,  μέχρι το 2025. Με αυτό το όχημα,  θα βελτιώσει την απόδοση των αυτοκινήτων της ασύρματα καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. Αυτό προσφέρει αξία στους πελάτες με ενσωμάτωση του αυτοκινήτου τους στο ψηφιακό της οικοσύστημα για εξατομικευμένη εμπειρία, νέες βελτιωμένες υπηρεσίες και μειωμένο κόστος συντήρησης. Θα επιτρέψει, επίσης, στα μέλη της Συμμαχίας να αυξήσουν τις αξίες μεταπώλησης οχημάτων. Επιπλέον, τα οχήματα βάσει λογισμικού θα μπορούν να επικοινωνούν με συνδεδεμένα αντικείμενα, χρήστες και υποδομές, ανοίγοντας νέα πεδία αξίας για τις εταιρείες της Συμμαχίας.

Η καλύτερη στην κατηγορία της ψηφιακή εμπειρία της Alliance θα δημιουργήσει έναν άνευ προηγουμένου όγκο δεδομένων, ανοίγοντας το δρόμο της αυτοκινητοβιομηχανίας για νέα σύνορα, με το Renault Group, τη Nissan Motor Co., Ltd και τη Mitsubishi Motors στην πρώτη γραμμή, καταλήγει η ανακοίνωση των τριών εταιρειών για την Alliance 2030.

Στο video που δημοσιεύουμε μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη διαδικτυακή παρουσίαση της Alliance 2030.

Προηγούμενο άρθροPeugeot 9X8: Το πιο όμορφο Hypercar της χρονιάς
Επόμενο άρθροVolkswagen – Bosch: συνεργασία σε τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης