Volkswagen – Bosch: συνεργασία σε τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης

Μετά την πρόσφατη ανακοίνωση συνεργασίας για ανάπτυξη μπαταριών EV, η Volkswagen και η Bosch ενίσχυσαν περαιτέρω τη συμμαχία τους, με νέα συνεργασία σε τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.

Η ενασχόληση της Volkswagen και της Bosch με τις τεχνολογίες αυτοκινήτου αντανακλά τη φιλοδοξία τους να καταστούν σημαντικοί παράγοντες εξοπλισμού και λογισμικού EV, ανταγωνιζόμενες την Tesla και άλλες εταιρείες του κλάδου.

Ο CEO της μονάδας λογισμικού Cariad, της Bosch, Dirk Hilgenberg, πιστεύει πως δεν θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να καλυφθεί η διαφορά με την Tesla. “Η Tesla, φυσικά, διαθέτει ένα εκατομμύριο οχήματα στο δρόμο και κάθε μέρα αυξάνονται – με την νέα συνεργασία, πιστεύω πως μπορούμε να επιταχύνουμε σημαντικά”.

Η τεχνολογία

Το έργο Volkswagen-Bosch θα συγκεντρώνει δεδομένα κίνησης σε πραγματικό χρόνο από εκατομμύρια συνδεδεμένα οχήματα, θα τα αναλύει και θα χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (AI) για την ανάπτυξη λογισμικού, παρέχοντας συστήματα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 και 3 για συγκεκριμένους χώρους, όπως αστικά περιβάλλοντα και αυτοκινητόδρομοι. Συγκεκριμένα:

  • Η τεχνολογία μερικής αυτονομίας Επιπέδου 2 απαιτεί οι οδηγοί να έχουν τα χέρια τους στο τιμόνι και τα μάτια στο δρόμο.
  • Το Επίπεδο 3 θα επιτρέπει στους οδηγούς να έχουν ελεύθερα χέρια και να κοιτάζουν αλλού, με δυνατότητα επανάκτησης του ελέγχου σε 10 δευτερόλεπτα, εάν χρειασθεί.
  • Οι ενημερώσεις λογισμικού Ε2 και Ε3 θα πραγματοποιούνται ασύρματα (OTA).

Με χρήση χαρτών υψηλής ευκρίνειας, οι δύο εταιρείες επιθυμούν να βελτιώσουν τον εντοπισμό οχήματος, παρέχοντας βελτιωμένη σάρωση περιβάλλοντος και οδοστρώματος σε μεγάλες αποστάσεις, υπερτερώντας έτσι της Tesla.

Η δυνατότητα οδήγησης όψεως (eyes-on), η οποία απαιτεί πλήρη επίβλεψη, αναμένεται να καταστεί διαθέσιμη το 2023. Η ημερομηνία διάθεσης της τεχνολογίας παράκαμψης όψεως (eyes-off) δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Τα συστήματα eyes-on και eyes-off θα σχεδιαστούν για ιδιωτικά οχήματα και όχι για στόλους.

Η Volkswagen και η Bosch ανακοίνωσαν επίσης το σχέδιό τους για ανάπτυξη πλήρως αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4 στο μέλλον.

Ο ανταγωνισμός «eyesoff»

Μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων και τεχνολογίας ενώνουν τις δυνάμεις τους παγκοσμίως για την επερχόμενη μάχη στον κλάδο της αυτόνομης οδήγησης. Μερικά παραδείγματα:

  • Η Ford και η Lyft συνεργάζονται για παροχή υπηρεσιών αυτόνομων οχημάτων στις ΗΠΑ,
  • Η Waymo και η Geely συνεργάζονται για την κατασκευή ρομποταξί EV,
  • Η Google επένδυσε στην πάροχο υπηρεσιών παράδοσης άνευ οδηγών, Nuro,
  • Η Mercedes συνεργάζεται με τη Luminar για την ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης,
  • Η GM ένωσε τις δυνάμεις της με την Qualcomm για να εξοπλίσει τα μελλοντικά της αυτοκίνητα με τεχνολογία hands-free.

Στη Γερμανία, η Volkswagen δεν μπόρεσε να διαθέσει το σύστημα Ε3, που αναπτύχθηκε για το A8 το 2018, λόγω έλλειψης κανονισμών. Ωστόσο, το ενδιαφέρον επανήλθε, καθώς η Mercedes-Benz έλαβε έγκριση για ανάπτυξη συστημάτων Ε3 το 2021. Επί του παρόντος, οι νέες Mercedes-Benz S-Class και EQS είναι τα μόνα αυτοκίνητα με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης Ε3, σύμφωνα με τους κανονισμούς UNECE. Η BMW φιλοδοξεί επίσης να διαθέσει αυτόνομη τεχνολογία Ε3 στη Γερμανία το 2022, στη νέα σειρά 7.

Η αλληλεπίδραση στον κλάδο της αυτόνομης οδήγησης και η προθυμία των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών δίνουν σαφή σημάδια έντονου ανταγωνισμού, ο οποίος σύντομα θα επεκταθεί και στο Επίπεδο 4.

Η επένδυση

Η συνδυασμένη προσπάθεια ανάπτυξης τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης θα συγκεντρώσει πάνω από 1.000 μηχανικούς από τα τμήματα Cross-Domain Computing Solutions της Bosch και της Cariad.

Η Volkswagen ανακοίνωσε τεράστια επένδυση 89 δισ. ευρώ στην ηλεκτρική κινητικότητα τον Δεκέμβριο του 2021, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης λογισμικού για τα επόμενα πέντε χρόνια. Η εταιρεία επένδυσε επίσης 2,6 εκατ. δολάρια στην πάροχο τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης Argo AI.

Ο Chief Financial Officer της Volkswagen, Arno Antlitz, θεωρεί τη συνεργασία ως μέσο πρόσβασης στη «νέα δεξαμενή εσόδων λογισμικού». «Τα παρελκόμενα του λογισμικού που θα αναπτυχθεί μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε οχήματα και οικοσυστήματα άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών στο μέλλον», ανέφερε.

Φωτογραφία: Cariad

Προηγούμενο άρθροAlliance 2030: Renault – Nissan- Mitsubishi
Επόμενο άρθροΤο Σύστημα Night Vision στο νέο Grandland