FLEETNEWS #170

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 3 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2022 #170 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ο τυπικός αγοραστής είναι 40 ετών Έρευνα: Πίεση για μεταφορές φιλικές στο περιβάλλον Η ανάλυση της αγοράς από την JATO Dynamics

03.10.22 #170 2 info@fleetnews.gr Το Citroën Oli είναι ένα εντυπωσιακό μανιφέστο ευφυών ιδεών που αμφισβητεί το status quo, ανατρέποντας τις τάσεις του κλάδου για πιο βαριά, περίπλοκα και ακριβά οικογενειακά οχήματα μηδενικών εκπομπών, για την αντιμετώπιση των κοινωνικών προκλήσεων και της μελλοντικής κινητικότητας. Με αντισυμβατική σιλουέτα, με γνώμονα τη λειτουργικότητα, την αποτελεσματικότητα και την ανθεκτικότητα, ενσωματώνει την έξυπνη προσέγγιση βιομηχανικού σχεδιασμού και την ευελιξία πολλαπλών δραστηριοτήτων. Βασιζόμενο στο καινοτόμο Ami, στοχεύει σε προσιτή, υπεύθυνη και πολυχρηστική κινητικότητα, μέσω μειωμένου βάρους και πολυπλοκότητας, ανακυκλωμένων και ανακυκλώσιμων υλικών, προσιτής τιμής και ανθεκτικότητας. Είναι ένα πολύπλευρο μανιφέστο για το αύριο, βάρους 1.000 κιλών, αυτονομίας 400 χλμ. με τελική ταχύτητα 110 χλμ/ώ για μέγιστη απόδοση και κατανάλωση 10κWh/100km και φόρτιση από 20% σε 80% σε περίπου 23 λεπτά. Δεν είναι απλώς αυτοκίνητο αλλά ηλεκτρική συσκευή πολλαπλών χρήσεων, με έξυπνες δυνατότητες V2G και V2L και ισχύ για απολαυστική οδήγηση αλλά και ζωή. Περισσότερα στο fleetnews.gr CITROEN OLI, ΕΝΑ ΤΟΛΜΗΡΟ ΠΡΟΤΥΠΟ Έχοντας ξεκινήσει το πρώτο πρόγραμμα δοκιμών EV πριν από 15 χρόνια, η smart συνδυάζει τη διακριτή τεχνογνωσία της ηλεκτρικής κινητικότητας με την πρωτοποριακή premium σχεδίαση της Mercedes-Benz και την προηγμένη μηχανική της πλατφόρμας SEA της Geely, για να προσφέρει κινητικότητα επόμενης γενιάς. «Το smart #1 είναι το πρώτο των νέων μοντέλων της μάρκας, που μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες θα βιώσουν την κινητικότητα», αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας. Το #1, με μήκος 4,27 μέτρα, συνεχίζει την παράδοση της smart στην αξιοποίηση χώρου και είναι ιδανικά προσαρμοσμένο στο αστικό περιβάλλον, ενώ καλύπτει εξίσου μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων χωρίς πρόβλημα, με αυτονομία έως και 439 χλμ., εύκολες λύσεις φόρτισης και ικανότητα φόρτισης DC 150 kW. Σε συνδυασμό με τον υψηλό βαθμό συνδεσιμότητας, το smart #1 προσφέρει εξαιρετική λύση μετακίνησης. Σύμφωνα με την προσαρμόσιμη οδηγοκεντρική εμπειρία χρήστη, το smart #1 θα διαθέτει ποικιλία μοντέλων, για να ταιριάζει στις ανάγκες και την καθημερινότητα του ιδιοκτήτη του. Εκτός από την άρτια εξοπλισμένη βασική έκδοση, που παρουσιάστηκε φέτος στην παγκόσμια πρεμιέρα, το smart #1 θα είναι σύντομα διαθέσιμο σε πολλές διαφορετικές εκδόσεις: Pro+, Premium και Brabus. Το #1 ανοίγει εντελώς νέους ορίζοντες για τη smart και την Brabus, προωθώντας τη συνεργασία τους στο επόμενο επίπεδο. Εκτός από τη δυναμική του εμφάνιση, οι επιδόσεις του smart #1 Brabus αναβαθμίζονται. Η στάνταρ ισχύς των 200 kW αυξάνεται στα 315 kW, ενώ η ροπή αυξάνεται από 343 Nm σε 543 Nm, με τετρακίνηση για καλύτερη πρόσφυση και επιτάχυνση και εξαιρετικές επιδόσεις 0-62 μίλια/ ώρα σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Περισσότερα στο fleetnews.gr. ΤΟΝΕΟ SMART ΚΑΙ ΤΟΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΜΑΡΚΑΣ Το #1 συνεχίζει την παράδοση Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE

03.10.22 #170 3 Το πρώτο plug-in hybrid Mazda SUV είναι εδώ. Τα πρώτα αυτοκίνητα έχουν ήδη φτάσει στην Ελλάδα και τις επόμενες μέρες θα αφιχθούν στους εξουσιοδοτημένους συνεργάτες της Mazda. Το ολοκαίνουριο Mazda CX-60 είναι το πρώτο από τα δύο νέα μοντέλα της Large Product κατηγορίας της ιαπωνικής εταιρείας, τα οποία και θα παρουσιαστούν στην Ευρώπη τα επόμενα δύο χρόνια. Πολλές νέες τεχνολογίες κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στοMazda CX-60: „See-Through View: Ένα επόμενης γενιάς 360 μοιρών monitor με εκτεταμένο οπτικό πεδίο σε χαμηλές ταχύτητες „Hill Descent Control (HDC): Βοηθά στην ασφαλή κατάβαση σε απότομες πλαγιές σε ολισθηρό ή ανώμαλο δρόμο „Cruise Control (i-ACC): Ενσωματώσει όρια ταχύτητας από το Traffic Sign Recognition „Vehicle Exit Warning (BSM): Προειδοποιεί για χρήστες του δρόμου που πλησιάζουν προς τα πίσω. ΤΟ MAZDA CX-60 ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η ΠΡΩΤΗ BMW XM, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΟ ΥΨΗΛΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ Η BMW M GmbH προσφέρει το πρώτο της αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με σύστημα ηλεκτροκίνησης. Ένα plug-in υβριδικό σύστημα, που αποτελείται από έναν V8 βενζινοκινητήρα και έναν εξαιρετικά ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, χαρίζει στην BMW XM μια συναρπαστική δυναμική υπεροχή. Το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης M Hybrid, η πολυτελής σχεδίαση και το πρωτοποριακό εσωτερικό της BMW XM, συνδυάζονται για τη δημιουργία μιας νέας ερμηνείας της φιλοσοφίας Sports Activity Vehicle (SAV) στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων, που Η Opel έδωσε στη δημοσιότητα πληροφορίες και φωτογραφίες των πρώτων της νέων μοντέλων GSe - το νέο Opel Astra GSe και το νέο Opel Astra Sports Tourer GSe. Όπως επισημαίνει, τα νέα μοντέλα θα προσφέρουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ οδηγικής άνεσης και επιδόσεων (ισχύς 165 kW/225 hp και μέγιστη ροπή 360 Nm), σε συνδυασμό με υπευθυνότητα απέναντι στο περιβάλλον. «Το νέο Astra GSe και το νέο Astra Sports Tourer GSe είναι τα ιδανικά μοντέλα για το λανσάρισμα του δυναμικού μας νέου sub-brand, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εναρμόνιση με τη στρατηγική μας να γίνουμε μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα μέχρι το 2028», δήλωσε ο Florian Huettl, CEO της Opel. Συγκριτικά με την υπόλοιπη οικογένεια Astra, τα μοντέλα GSe είναι ακόμα πιο ευέλικτα και ακριβή και θα αποτελέσουν ένα νέο σημείο αναφοράς, χάρη στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Τα συστήματα διεύθυνσης, ανάρτησης και πέδησης ανταποκρίνονται άμεσα και προβλέψιμα σε κάθε εντολή. Η μάρκα έχει πετύχει χαρακτηριστικά χειρισμού υψηλών επιδόσεων, εξοπλίζοντας τα νέα μοντέλα Opel Astra GSe με ένα αποκλειστικό πλαίσιο, χαμηλωμένο κατά 10mm. Συγκριτικά με τον άμεσο ανταγωνισμό, τα νέα μοντέλα θα προσφέρουν καλύτερη ευστάθεια στο στρίψιμο, στο φρενάρισμα και στην οδήγηση με υψηλές ταχύτητες. Η σπορ ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης έχει γίνει αποκλειστικά για τα GSe, ενώ τα μοναδικά ελατήρια και τα αμορτισέρ λαδιού της εμπρός και πίσω ανάρτησης είναι ειδικά ρυθμισμένα όχι μόνο για δυναμική οδήγηση αλλά και για άνεση. Τα αμορτισέρ υιοθετούν την τεχνολογία KONI FSD (Frequency Selective Damping), που επιτρέπει διαφορετικά χαρακτηριστικά απόσβεσης στις υψηλές συχνότητες (έλεγχος ανάρτησης) έναντι των χαμηλών συχνοτήτων (έλεγχος αμαξώματος). Οι ρυθμίσεις του ESP έχουν γίνει ειδικά για τα μοντέλα GSe, με το όριο ενεργοποίησης να είναι προσαρμοσμένο προς τα πάνω, ώστε να ενισχύεται η δυναμική οδηγική συμπεριφορά. OPEL ASTRA GSE ΚΑΙ ASTRA SPORTS TOURER GSE Το GSe επιστρέφει υπόσχεται να φέρει αυτή την απαράμιλλη αίσθηση M σε νέα target groups και αγορές. Η BMWXM, το highlight της προϊοντικής επέλασης της μάρκας στην επετειακή χρονιά της, είναι επίσης η πρώτη πρωτότυπη BMWMμετά την BMW M1. Περίτεχνες πινελιές κατασκευασμένες με ακρίβεια στην εξωτερική σχεδίαση του υψηλών επιδόσεων SAV, παραπέμπουν στο θρυλικό σπορ αυτοκίνητο που είχε τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Η παραγωγή της BMW XM θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του BMWGroup στο Spartanburg των ΗΠΑ, τον Δεκέμβριο του 2022, πριν να φτάσει στις αντιπροσωπίες όλου του κόσμου την άνοιξη του 2023. Κύριες αγορές πωλήσεων θα είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Μέση Ανατολή. Αναλυτικά στο fleetnews.gr

03.10.22 #170 4 NISSAN ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ, ΝΕΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ Κατά τη νέα φάση του στρατηγικού της πλάνου για την πράσινη ενέργεια η Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης ξεκινά να νέο έργο, που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Αυτό θα αφορά στην επέκταση των φωτοβολταϊκών της συγκροτημάτων, με επιπλέον ηλιακά πάνελ στις εγκαταστάσεις της στην Αθήνα. Με την επέκταση της επένδυσης σε φωτοβολταϊκά πάνελ, η εταιρεία θα καλύψει ένα ποσοστό που θα αγγίζει πλέον το 80% των υφιστάμενων ενεργειακών αναγκών της (από 70% που είναι σήμερα) και με απώτερο στόχο την πλήρη ενεργειακή κάλυψη. Παράλληλα, η Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης επενδύει σε συστήματα και τεχνολογίες για επιπλέον εξοικονόμηση ενέργειας (φωτισμός LED, αυτοματισμοί, συστήματα κλιματισμού κ.ά.), ενέργειες οι οποίες επιφέρουν μειώσεις της τάξης του 20% της συνολικής κατανάλωσης σε ηλεκτρικό ρεύμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα υφιστάμενα φωτοβολταϊκά συγκροτήματα, συνολικής ονομαστικής ισχύος 700kW, συνεισφέρουν σε μια ετήσια αποφυγή εκπομπών CO₂ (σε σχέση με ενέργεια προερχόμενη από ορυκτά καύσιμα) που ανέρχεται ήδη αθροιστικά σε 678 τόνους. Παράλληλα, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, είναι εφικτή η φόρτιση των πρωτοποριακών ηλεκτρικών μοντέλων της, με ηλεκτρικό ρεύμα προερχόμενο από τα φωτοβολταϊκά συγκροτήματα, εξυπηρετώντας με αυτό τον τρόπο τόσο τον ιδιόκτητο στόλο των ηλεκτρικών οχημάτων της, όσο και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των πελατών / επισκεπτών της. Η Citroën αποκάλυψε νέα εταιρική ταυτότητα και λογότυπο, σηματοδοτώντας μια τολμηρή, συναρπαστική και δυναμική νέα εποχή για τη μάρκα των 103 ετών που βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς επιταχύνει την αποστολή της να κάνει την ηλεκτρική κινητικότητα προσβάσιμη σε όλους και επεκτείνει στον πυρήνα του DNA της τις προσιτές τιμές, την τόλμη και την ευημερία των πελατών της, όπως ανακοίνωσε. Το κομψό νέο λογότυπο σηματοδοτεί τη μετάβαση και την εξέλιξη της μάρκας και έκανε το ντεμπούτο του σε ένα σημαντικό πρότυπο οικογενειακό όχημα Citroën, το Oli (βλ. σελ.2). Συμπλήρωμα του νέου λογότυπου είναι ένα νέο πρόγραμμα εταιρικής ταυτότητας και η εμφάνιση μιας νέας υπογραφής μάρκας, η οποία υπόσχεται ότι «τίποτα δεν μας κινεί όπως η Citroën». Ο CEO της Citroën, Vincent Cobée, δήλωσε: «Καθώς ξεκινάμε πιθανώς το πιο συναρπαστικό κεφάλαιο στη λαμπρή 103χρονη ιστορία μας, είναι η κατάλληλη στιγμή για τη Citroën να υιοθετήσει μια σύγχρονη νέα εμφάνιση. Η νέα μας ταυτότητα είναι ένα κομψό σύμβολο προόδου, καθώς μετακινούμε τους πελάτες μας με τολμηρά, στραμμένα προς το μέλλον οχήματα που αμφισβητούν τους παραδοσιακούς κανόνες του κλάδου, διασφαλίζοντας πως ολόκληρη η εμπειρία τους -ιδιαίτερα η ηλεκτρική κίνηση- είναι πιο προσιτή, άνετη και ευχάριστη όπως επιθυμούν και χρειάζονται. Η κληρονομιά μας, να εμπνέουμε τους καταναλωτές με τολμηρά και επαναστατικά οχήματα, μάς δίνει ενέργεια να υιοθετήσουμε μια διαφορετική, πιο περιεκτική προσέγγιση στη μελλοντική οικογενειακή κινητικότητα και πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι πελάτες του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος θα συμφωνήσουν ότι τίποτα δεν μας κινεί όπως η Citroën». KOSMOMOVE Στο πλαίσιο της συνεχούς εξέλιξης και του μετασχηματισμού της εταιρείας και με άξονα την παροχή κορυφαίων υπηρεσιών προς τους πελάτες της, η Kosmocar δημιούργησε την Kosmomove, μια νέα διεύθυνση στην οργανωτική δομή της. Η Kosmomove ενσωματώνει τα υπάρχοντα τμήματα της εταιρείας Luxury Hire, Εταιρικών Πωλήσεων και Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων, και έχει ως βασικό σκοπό την ανάπτυξη νέων καινοτόμων υπηρεσιών που απευθύνονται στους πελάτες της Kosmocar, λιανικής και εταιρικούς, μέσω του Δικτύου Εξουσιοδοτημένων Εμπόρων της Volkswagen Bank και των εταιρειών Leasing. Επικεφαλής της νέας διεύθυνσης αναλαμβάνει από τις 3 Οκτωβρίου ο Σταμάτης Μπογέας, που επιστρέφει στην Kosmocar έχοντας θητεύσει στην εταιρεία από το 2003 έως το 2018 ως Key Accounts Manager. ΝΈΑ ΕΤΑΙΡΙΚΉ ΤΑΥΤΌΤΗΤΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΥΠΟ Νέα εποχή Citroën

03.10.22 #170 6 Μετά από τα 40 χρόνια λειτουργίας, το εργοστάσιο Sevel, το οποίο βρίσκεται στη νοτιοανατολική Ιταλία, ξεπέρασε το ορόσημο παραγωγής 7 εκατομμυρίων οχημάτων. Αποτελώντας τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) στην Ευρώπη, το Sevel είναι συνυφασμένο με την παραγωγή του Fiat Professional Ducato, του μοντέλου που ηγείται με διαφορά στην αγορά των βαν. «Η ομάδα του Sevel συνεισφέρει σε καθημερινό επίπεδο ώστε να πετύχουμε το στόχο μας, ο οποίος είναι να αποτελούμε τον αδιαμφησβήτητο ηγέτη στα LCV», δήλωσε ο Uwe Hochgeschurtz, Chief Operating Officer της Stellantis για την Ευρώπη. «Το εργοστάσιο έχει μακρά ιστορία στην παραγωγή οχημάτων που ανταποκρίνονται απόλυτα στις απαιτήσεις των επαγγελματιών και θα συνεχίσει να παίζει κρίσιμο ρόλο ώστε να επιτύχουμε το 40% των πωλήσεων μας LCV να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030. Συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα για την κατάκτηση αυτού του σημαντικού ορόσημου». Η δημιουργία του εργοστασίου του Sevel ξεκίνησε το 1978, με τη λειτουργία του να εγκαινιάζεται από την πρώτη γενιά του Ducato, το 1981. Η συνολική επιφάνεια των εγκαταστάσεων καλύπτει 1,2 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα, ενώ η δυναμικότητα της μονάδας φτάνει στην κατασκευή 1.200 οχημάτων ανά ημέρα. Εκτός από μεγαλύτερο, το Sevel είναι και ένα από τα πλέον ευέλικτα εργοστάσια, στοιχείο που του επιτρέπει να παράγει μεγάλο εύρος εκδόσεων. Ως μέρος του στρατηγικού πλάνου της Stellantis, Dare Forward 2030, στόχος είναι ο κύκλος εργασιών των LCV να διπλασιαστεί έως το 2030 σε σχέση με το 2021. Η προσπάθεια θα υποστηριχθεί από 26 νέα λανσαρίσματα, ενώ σε κάθε κατηγορία θα προσφέρονται και αμιγώς ηλεκτρικές επιλογές. Το πρώτο εξάμηνο του 2022, η Stellantis ηγήθηκε των LCV στην Ευρώπη (EU30) και στη Ν. Αμερική, με μερίδιο αγοράς 33,2% και 30,7% αντίστοιχα. Ειδικότερα στα αμιγώς ηλεκτρικά LCV στην Ευρώπη, το μερίδιο αγοράς έφτασε το 50% για το ίδιο διάστημα, ενώ στην πρώτη θέση πωλήσεων βρίσκεται το Ducato. FIAT PROFESSIONAL: ΠΑΡΑΓΩΓΗ 7 ΕΚΑΤ. ΟΧΗΜΑΤΩΝ Μία νέα λειτουργία εσωτερικών ραντάρ που ανέπτυξαν οι μηχανικοί της Volvo Cars σχεδιάστηκε για να λειτουργεί με όση ακρίβεια και ευαισθησία απαιτείται, ώστε να εντοπίζει τις ελάχιστες κινήσεις σε κλίμακα μικρότερη του χιλιοστού - όπως εκείνες ενός νηπίου που κοιμάται. Είναι η πρώτη τέτοια λειτουργία που καλύπτει ολόκληρο το εσωτερικό του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου του πορτμπαγκάζ. Το νέο σύστημα ραντάρ που παρουσιάστηκε μόλις από την εταιρεία, θα περιλαμβάνεται στο επερχόμενο αμιγώς ηλεκτρικό SUV, Volvo EX90. Το νέο σύστημα εσωτερικών ραντάρ θα διατεθεί αρχικά, όπου η νομοθεσία το επιτρέπει, ως στάνταρ εξοπλισμός στο Volvo EX90, που θα αποκαλυφθεί στις 9 Νοεμβρίου. Η λειτουργία θα περιλαμβάνεται επίσης σε άλλα προσεχή μοντέλα Volvo. Με αισθητήρες ενσωματωμένους στην κονσόλα οροφής, στα φώτα ανάγνωσης και στο χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου, το νέο σύστημα είναι το πρώτο που μπορεί να ανιχνεύσει κίνηση σε κλίμακα μικρότερη του χιλιοστού, σε ολόκληρο το εσωτερικό του οχήματος. Για να καλυφθεί το εσωτερικό σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος και να εντοπίζεται εάν ένα παιδί ή ένα κατοικίδιο έχει απομείνει στο αυτοκίνητο, η Volvo κατανέμει τα ραντάρ σε όλη την καμπίνα από εμπρός έως πίσω, συμπεριλαμβανομένου του χώρου αποσκευών. Κάθε φορά που κάποιος προσπαθεί να κλειδώσει το αυτοκίνητο, το σύστημα εσωτερικών ραντάρ ενεργοποιείται και προσδιορίζει εάν αυτό είναι κενό από ανθρώπους ή κατοικίδια, προτού επιτρέψει το κλείδωμά του. Εάν ένα μέλος της οικογένειας ή κατοικίδιο εντοπιστεί στο εσωτερικό, το αυτοκίνητο θα παραμείνει ξεκλείδωτο και θα εμφανίσει στην κεντρική οθόνη του μια υπενθύμιση να ελεγχθεί η καμπίνα για επιβάτες. Το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου μπορεί να παραμείνει σε λειτουργία εάν άνθρωποι ή ζώα εντοπιστούν στην καμπίνα, ώστε να νιώθουν πιο άνετα. Αυτό μπορεί επίσης να βοηθήσει στο να μειωθεί ο κίνδυνος υποθερμίας ή θερμοπληξίας. ΝΕΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΤΗΣ VOLVO CARS Σύστημα εσωτερικών ραντάρ

03.10.22 #170 7 Η NISSAN / NISMO ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟ NISSAN Z GT4 Η Nissan αποκάλυψε το Z GT4, βασισμένο στο καινούργιο Z. Οι προδιαγραφές των αγωνιστικών GT4 βασίζονται σε οχήματα παραγωγής, τροποποιημένα για τις αυστηρές απαιτήσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Για το σκοπό αυτό, το NISMO Racing Division της NMC πήρε την street έκδοση του νέου Z και ρύθμισε τον κινητήρα VR30DDTT, βελτιστοποίησε το πλαίσιο και την ανάρτησή του, βελτίωσε την αεροδυναμική του στα όρια των κανονισμών και δημιούργησε ένα cockpit που ανταποκρίνεται σε οδηγούς όλων των τύπων. Με αυτό τον τρόπο, δημιούργησε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που είναι ένα «καθαρόαιμο» Nissan Z από όλες τις απόψεις: προσβάσιμο σε ενθουσιώδεις οδηγούς, αλλά και σε απαιτητικούς επαγγελματίες αγώνων. «Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός για τη Nissan είναι μια έκφραση του πάθους και της ασυναγώνιστης τεχνογνωσίας μας. Το Nissan Z συνεχίζει να διατηρεί τη θέση του ως ένα μοναδικό σπορ αυτοκίνητο που συναρπάζει τους οδηγούς με τη δυναμική του οδήγηση και το ευέλικτο σύστημα μετάδοσης κίνησης», δήλωσε ο COO της Nissan Ashwani Gupta, επισημαίνοντας: «Είμαστε βέβαιοι ότι αυτό το Nissan Z της κατηγορίας GT4 θα είναι έτοιμο να γράψει άλλο ένα κεφάλαιο στην αγωνιστική κληρονομιά των 50 και πλέον χρόνων του Nissan Z». Το Nissan Z GT4 αναπτύχθηκε στις μηχανολογικές εγκαταστάσεις της NISMO, έπειτα από πολλαπλές δοκιμές πίστας, ως όχημα δοκιμών που συμμετείχε στον 24ωρο αγώνα του Fuji τον περασμένο Ιούνιο, καθώς και σε πρόσθετες εκδηλώσεις της σειράς Super Taikyu στο Motegi και άλλου. Λεπτομερείς προδιαγραφές για το όχημα θα ανακοινωθούν στην έκθεση SEMA 2022 στις Ηνωμένες Πολιτείες, στο διάστημα 1 - 4 Νοεμβρίου. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2023. Εάν οι επιχειρήσεις της Ευρώπης που βασίζουν τις δραστηριότητές τους σε van οχήματα ήταν χώρα, αυτή θα ήταν η όγδοη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, με βάση το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ). Τα βαν υποστήριξαν οικονομικές δραστηριότητες ύψους περίπου 786 δισ. ευρώ σε όλη την Ευρώπη το 2021, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που ανατέθηκε από τη Ford Pro, κορυφαία μάρκα επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη. Το ποσό αυτό ξεπερνά το ΑΕΠ της Νορβηγίας, μιας χώρας πλούσιας σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο (407,7 δισ. ευρώ), ενώ είναι σχεδόν ισοδύναμο με εκείνο της Ελβετίας, που αποτελεί γνωστό τραπεζικό κέντρο και κόμβο ειδών πολυτελείας (802,8 δισ. ευρώ). Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία εξέτασε την οικονομική συνεισφορά των επιχειρήσεων που βασίζονται σε βαν οχήματα, η Γερμανία ήταν η μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη για δραστηριότητες που σχετίζονται με τα οχήματα αυτά, με εκτιμώμενη προστιθέμενη αξία σχεδόν 206 δισ. ευρώ το 2021. Τα οποία συνεισέφεραν πάνω από 200 δισ. ευρώ στην οικονομία της Γερμανίας τα τελευταία τρία χρόνια. Καθώς πολλές επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει τη μετάβαση από τα πετρελαιοκίνητα σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι διαχειριστές βαν στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης συνεισέφεραν άμεσα το 2021 έως και 15,3 δισ. ευρώ στα δημόσια ταμεία μέσω της φορολογίας καυσίμων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, που είχε το υψηλότερο ποσοστό δασμών, οι διαχειριστές οχημάτων βαν συνεισέφεραν 5,4 δισ. ευρώ (4,7 δισ. λίρες), αποτελώντας σχεδόν το ένα πέμπτο των συνολικών εισπράξεων από φόρους καυσίμων. Ο Hans Schep, γενικός διευθυντής της Ford Pro στην Ευρώπη, δήλωσε: «Μια τεράστια ποικιλία επιχειρήσεων εξαρτώνται από τα οχήματα τύπου van για την πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων τους - και καθώς είναι η Νο1 σε πωλήσεις μάρκα van οχημάτων στην Ευρώπη, περισσότεροι πελάτες εμπιστεύονται τη Ford Pro από οποιονδήποτε άλλο, ώστε να τους βοηθήσει να είναι όσο το δυνατόν πιο παραγωγικοί. Οι πελάτες μας είναι η δύναμη της οικονομίας στην Ευρώπη και η Ford Pro είναι περήφανη που διευκολύνει τις προσπάθειές τους». Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο 2022 από το Κέντρο Οικονομικών και Επιχειρηματικών Ερευνών, που εκτιμά την οικονομική δραστηριότητα σε βιομηχανίες που εξαρτώνται από οχήματα βαν σε επτά αγορές, συν την Ε.Ε. Ανατέθηκε από την H+K Strategies και τη Ford Motor Company. ΤΑ ΒΑΝ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΟΥΝ 786 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Έρευνα της Ford

03.10.22 #170 8 Τα Qashqai e-POWER και Juke Hybrid μπαίνουν στην παραγωγή, με μια νέα εγκατάσταση συναρμολόγησης μπαταριών 10 εκατομμυρίων λιρών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το Qashqai προσφέρεται τώρα με το μοναδικό σύστημα e-POWER της Nissan, για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Το Juke είναι πλέον εξοπλισμένο με ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Αυτά τα νέα κινητήρια σύνολα εγκαινιάστηκαν σε μια περίοδο που η συνδυασμένη παραγωγή των δύο εμβληματικών crossovers ξεπέρασε τα πέντε εκατομμύρια αυτοκίνητα στο Sunderland. Στο ίδιο εργοστάσιο όπου κατασκευάζεται και το LEAF, έτσι, κάθε μοντέλο που κατασκευάζει η Nissan στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει πλέον μια «εξηλεκτρισμένη» έκδοση. Ο Alan Johnson, αντιπρόεδρος Παραγωγής της Nissan στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε: «Με περισσότερους από πέντε εκατομμύρια πελάτες, τα Qashqai και Juke είναι δύο από τα πιο επιτυχημένα και δημοφιλή μοντέλα του εργοστασίου μας. Τόσο οι τεχνολογίες e-POWER όσο και οι υβριδικές είναι οι πρώτες για το προσωπικό του Sunderland, επομένως είναι φανταστικό να βλέπεις τις “εξηλεκτρισμένες” εκδόσεις να βγαίνουν από τις δύο γραμμές παραγωγής μας». Τα δύο «εξηλεκτρισμένα» μοντέλα αποτελούν μέρος μιας επένδυσης 500 εκατομμυρίων λιρών που είχε ανακοινωθεί προηγουμένως από τη Nissan στο εργοστάσιο, για την κατασκευή των σημερινών γενεών Qashqai και Juke. Οι νέες εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν μια υπερσύγχρονη εγκατάσταση συναρμολόγησης μπαταριών αξίας 10 εκατομμυρίων λιρών, όπου κατασκευάζονται πακέτα μπαταριών τόσο για το e-POWER όσο και για τα υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, προκειμένου να τοποθετηθούν σε οχήματα, ενώ το δυναμικό του εργοστασίου ολοκληρώνει δύο εκατομμύρια ώρες εκπαίδευσης στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης. Η NISSAN «ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΖΕΙ» ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΣΤΟ ΗΒ Μέχρι το 2030, η Sixt θέλει να εξηλεκτρίσει τουλάχιστον το 70% και, ει δυνατόν, το 90% του ευρωπαϊκού της στόλου. Αυτός είναι ο εντυπωσιακός κύριος στόχος του «360 Degrees Sustainable», του ολιστικού έργου βιωσιμότητας που εγκρίθηκε από το Δ.Σ. της εταιρείας και στοχεύει στην επιτάχυνση της μείωσης CO2 και την αύξηση της ζήτησης έξυπνης ηλεκτροκίνησης. Βασικά στοιχεία του προγράμματος: „ Μέχρι το τέλος του 2023, το μερίδιο των EV στον παγκόσμιο στόλο της Sixt θα φτάσει στο 12% - 15%. Μέχρι το 2030, θα αυξηθεί στο 70% - 90% και όλα τα οχήματα θα κλείνονται μέσω της εφαρμογής Sixt. Αυτό συμπίπτει με την επιθυμία των πελατών: το 70% δηλώνει πως η επιλογή ενοικίασης είναι ο σωστός τρόπος περιορισμού των αρνητικών τάσεων για τα EV. „ Όπως είχε ήδη ανακοινωθεί πέρυσι, η Sixt θα επενδύσει 50 εκατ. ευρώ για υποδομές φόρτισης στα δικά της υποκαταστήματα. „ Το 2023, το νέο προϊόν Sixt charge θα παρέχει στους πελάτες πρόσβαση στα περισσότερα δημόσια σημεία φόρτισης των ευρωπαϊκών αγορών της Sixt - σήμερα περίπου 300.000. „ Η Sixt charge θα ενσωματωθεί στη Sixt ONE, την πλατφόρμα κινητικότητας που υποστηρίζει την εφαρμογή Sixt, η οποία ήδη προσφέρει ευέλικτες επιλογές ενοικίασης, διαμοιρασμού, hail και συνδρομής για αυτοκίνητα και LCV. „ Η Sixt θα εγκαταστήσει ηλιακούς συλλέκτες και άλλα βιώσιμα συστήματα παραγωγής ενέργειας, για να καταστήσει τη λειτουργία των υποκαταστημάτων και εγκαταστάσεών της κλιματικά ουδέτερη έως το τέλος του 2023 - πέντε χρόνια νωρίτερα από τα προηγούμενα σχέδια. «Στη Sixt, πιστεύουμε στην καινοτομία, την πρόοδο και την ελευθερία. Αυτό ισχύει και για την κλιματική αλλαγή. Δεδομένου ότι κάθε ενοικίαση ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί δοκιμή οδήγησης επί πληρωμή, η Sixt θα επιταχύνει την επιθυμία ηλεκτροκίνησης», δήλωσε ο Alexander Sixt, συν-CEO της εταιρείας. ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ SIXT Εξηλεκτρισμός του ευρωπαϊκού στόλου

03.10.22 #170 9 Οι κίνδυνοι στόλου, η ασφάλεια και η ασφάλιση επανέρχονται στην κορυφή της εταιρικής ατζέντας μετά από διακοπή 18 μηνών λόγω περιορισμών του κορωνοϊού, όταν η κυκλοφορία και τα ποσοστά ατυχημάτων μειώθηκαν σημαντικά. Οι απαιτήσεις αποζημίωσης αυξήθηκαν το 2021 έναντι του 2020 και το κόστος διευθέτησής τους αυξήθηκε ιδιαίτερα, λόγω του υψηλότερου κόστους επισκευής και αντικατάστασης οχημάτων, σύμφωνα με την ομοσπονδία του κλάδου Insurance Europe. Η έλλειψη ανταλλακτικών επέφερε αύξηση των τιμών και παρέτεινε τη διάρκεια των επισκευών, αυξάνοντας το κόστος ενοικίασης αυτοκινήτων. ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΊΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΆΛΕΙΑ Τα πολυάριθμα εργαλεία που διαθέτουν οι αρμόδιοι λήψης αποφάσεων στόλου μπορούν να βελτιώσουν την ασφάλεια των οδηγών και των οχημάτων τους, και αυτοί οι τομείς θα είναι στο επίκεντρο των συζητήσεων του Fleet Europe Summit, στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας, τον Νοέμβριο. Τα εργαλεία αυτά χωρίζονται σε δύο τομείς: χαρακτηριστικά ασφαλείας οχημάτων και πληροφορίες διαχείρισης. „ΣΥΣΤΉΜΑΤΑ ADAS Οι ασφαλέστεροι στόλοι χρησιμοποιούν τα συστήματα ασφαλείας οχήματος ως έσχατη λύση. Συστήματα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB) και AEB αναστροφής, ειδοποιήσεις παρέκκλισης λωρίδας και τυφλών σημείων και συναγερμοί υπνηλίας οδηγού, βοηθούν στην αποφυγή συγκρούσεων, ενώ οι νέοι αερόσακοι κεντρικής κονσόλας βελτιώνουν την ασφάλεια των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος. „ΣΥΝΔΕΔΕΜΈΝΗ ΑΣΦΆΛΕΙΑ Οι σωστές διαδικασίες ασφάλειας στόλου αποτρέπουν τον κίνδυνο για οδηγούς και οχήματα. Η τηλεματική και η τεχνολογία συνδεδεμένων οχημάτων μπορούν να εντοπίσουν τους επικίνδυνους οδηγούς λόγω οδηγικής συμπεριφοράς, όπως η υπερβολική ταχύτητα και η απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση. Η καθοδήγηση για διόρθωση αυτών των συμπεριφορών μπορεί να είναι άμεση και η τεχνολογία μπορεί να παρέχει άμεσες ειδοποιήσεις στον οδηγό. Τα δεδομένα οδηγικής απόδοσης μπορούν επίσης να χρησιμεύσουν εκ των υστέρων για να αντιληφθούν οι οδηγοί πού και πότε κινδύνευσαν χωρίς λόγο και να τους συστήσουν ασφαλέστερη συμπεριφορά. Τα δεδομένα μπορούν επίσης να χρησιμεύσουν ως αποδεικτικά στοιχεία προς υποστήριξη αλλαγών στις επιχειρηματικές δραστηριότητες, εάν επισημαίνουν ότι οι οδηγοί κυκλοφορούν επί μακρόν χωρίς κατάλληλα διαλείμματα ανάπαυσης, εάν πρόκειται να πραγματοποιήσουν πολλές στάσεις ή παραδόσεις στην βάρδια τους και ακόμα και να εντοπίζουν επικίνδυνους δρόμους με υψηλό ποσοστό ατυχημάτων, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να επανασχεδιάσουν τις διαδρομές τους για να τους αποφύγουν. Εμπειρογνώμονες κορυφαίων παγκοσμίως εταιρειών ασφαλείας θα αναλύσουν αυτά τα ζητήματα στο Fleet Europe Summit και θα προτείνουν τρόπους ώστε οι στόλοι να βελτιώσουν τις προοπτικές κινδύνου μέσω συνδεδεμένων οχημάτων. Εγγραφείτε εδώ στο Fleet Europe Summit, που πραγματοποιείται στις 16 και 17 Νοεμβρίου στο Δουβλίνο. Οι αναγνώστες του Fleet News απολαμβάνουν 20% έκπτωση. FLEET EUROPE SUMMIT 2022 Η ασφάλεια οχημάτων και οδηγών στο επίκεντρο H Porsche εισήχθη με επιτυχία, με το χτύπημα του κουδουνιού στις 29 Σεπτεμβρίου, στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης. Η τιμή προσφοράς ορίστηκε στα 82,50 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή. Έτσι, ένας από τους πιο επιτυχημένους κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων στον κόσμο, εισέρχεται σε νέα εποχή με αυξημένη επιχειρηματική ευελιξία. «Αυτό που μας οδηγεί είναι το να κάνουμε πραγματικότητα τα όνειρα των πελατών μας. Σήμερα, ένα μεγάλο όραμα γίνεται πραγματικότητα για εμάς. Με την ολοκλήρωση της IPO (Αρχική Δημόσια Προσφορά), ανοίγουμε νέο κεφάλαιο στη μοναδική παράδοση της εταιρείας μας», δήλωσε ο Oliver Blume, πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Porsche AG, επισημαίνοντας ότι «πρόκειται για ιστορική στιγμή για την Porsche. Πάνω από όλα, επιθυμώ να ευχαριστήσω τους πάνω από 37.000 αφοσιωμένους συναδέλφους μας σε όλο τον κόσμο και όλους όσοι μας επέτρεψαν να ανακοινώσουμε την επιτυχή μας IPO». Υπενθυμίζεται πως ο Oliver Blume αντικατέστησε από την 1η Σεπτεμβρίου τον Herbert Diess ως πρόεδρος του Δ.Σ. του Volkswagen Group, διατηρώντας παράλληλα τη θέση του στην Porsche. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Η PORSCHE ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗΣ

03.10.22 #170 10 Ο τυπικός αγοραστής ηλεκτρικών οχημάτων premium είναι άνδρας ή γυναίκα γύρω στα 40, σύμφωνα με νέα έρευνα των Savanta και AEHRA. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με παλαιότερη έρευνα, η οποία διαπίστωνε πως ο μέσος αγοραστής EV premium ήταν άνδρας 50 ετών. Με άλλα λόγια: ο μέσος όρος ηλικίας όσων ενδιαφέρονται να αγοράσουν premium EV μειώθηκε κατά μία δεκαετία και πλέον οι ενδιαφερόμενοι ανήκουν στους Millennials. ΙΣΌΤΗΤΑ ΤΩΝΦΎΛΩΝ Σε ερώτηση εάν θα εξέταζαν σοβαρά ένα premium EV την επόμενη φορά που θα αγόραζαν όχημα, το 53% των ανδρών και το 51% των γυναικών απάντησαν ότι ήταν «πολύ πιθανό» - δείχνοντας πως το ενδιαφέρον για αγορά EV premiumμοιράζεται πλέον εξίσου στα δύο φύλα. Εξετάζοντας τις διάφορες γενιές, σε όσες έλεγαν ότι ήταν «πολύ πιθανό» να αγοράσουν ένα EV την επόμενη φορά περιλαμβάνονται: „44% της Γενιάς Z (18-25 ετών) „61% της Γενιάς Millennials (26-49 ετών) „47% της Γενιάς X (50-64 ετών) „37% των Boomers και νεότεροι (>65 ετών) ΕΠΤΆ ΤΎΠΟΙ Άλλα σημαντικά ευρήματα της μελέτης: „Υπάρχουν επτά διαφορετικοί τύποι «πολύ πιθανών» αγοραστών premium EV: „Ο λάτρης του αυτοκινήτου (42χρονος κατά μέσο όρο λάτρης του αυτοκινήτου, επικεντρωμένος σε μάρκες πολυτελείας). „Ο αγοραστής κατόπιν επιλογής (συνήθως 37χρονος λάτρης του αυτοκινήτου, επικεντρωμένος σε μάρκα πολυτελείας και εξατομίκευσης). „Ο επιδιώκων γόητρο (37χρονος επικεντρωμένος σε μάρκα πολυτελείας, που επιζητά εξατομίκευση). „Ο επιδιώκων ειδική παραγγελία (51χρονος λάτρης του αυτοκινήτου). „Ο φιλόδοξος (42χρονος καταναλωτής που επιζητά εξατομίκευση). „Κάποιος με παλιομοδίτικα πρότυπα (μέσης ηλικία 56 ετών, που έλκεται από τα EV). „Ο παραδοσιακός (53χρονος λάτρης του αυτοκινήτου). „Η ανάγκη ψηφιακής εμπειρίας. Η χρήση εφαρμογών ψηφιακής αγοράς είναι σε άνοδο, αλλά πρέπει ακόμα να συμπληρώνεται με φυσικούς χώρους λιανικής. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τους ερευνητές της Savanta για την AEHRA, μια νέα πολυτελή μάρκα EV της Ιταλίας. Στόχος της είναι η διάθεση στην αγορά των SUV και sedan AEHRA το 2025. ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ AEHRA Ο τυπικός αγοραστής EV είναι 40 ετών ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΤΟΥΣ 10 ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ Η ηλεκτροκίνηση τροφοδοτεί τη λίστα Wards 10 Best Engines & Propulsion Systems, με επτά ηλεκτροκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων πέντε ηλεκτρικών μπαταρίας και δύο υβριδικών, που κερδίζουν διακρίσεις για το 2022, μαζί με τρεις νέους κι νητήρες εσωτερικής καύσης. Φέτος, αξιολογήθηκαν 29 οχήματα με 17 ηλεκτροκίνητα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 11 BEV, τεσσάρων plug-in υβριδικών και δύο υβριδικών. Τα βραβεία αυτά απονέμονται σε κινητήρες επί 29 έτη, βαθμολογώντας την ιπποδύναμη, τη ροπή, τη διαχείριση NVH, την απόδοση και τη νέα τεχνολογία. Οι κινητήρες της Jeep για 12η συνεχόμενη χρονιά πρωταγωνιστούν στο θεσμό αυτό. Οι νικητές του Wards 10 Best Engines & Propulsion Systems 2022, αναφέρονται παρακάτω αλφαβητικά: „Acura Integra A-Spec - 1,5L Υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος DOHC „Ford F-150 Lightning - Ηλεκτρικό σύστημα κίνησης „GMC Hummer EV - Ηλεκτρικό σύστημα κίνησης „Hyundai IONIQ 5 - Ηλεκτρικό σύστημα κίνησης „Lucid Air - Ηλεκτρικό σύστημα κίνησης „Mercedes-Benz AMG EQS - Ηλεκτρικό σύστημα κίνησης „Nissan Rogue – 1,5L 3κύλινδρος Μεταβλητής Υπερτροφοδότησης DOHC „Stellantis Jeep Grand Cherokee 4xe - 2.0L Υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος DOHC PHEV „ Ste l l ant i s J eep Grand Wagoneer - 3.0L Υπερτροφοδοτούμενος 6κύλιδρος εν σειρά DOHC „Toyota Tundra i-FORCE MAX - 3,5L Υπερτροφοδοτούμενος V 6κύλιδρος DOHC HEV.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=